This is my way...

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Det blir spennende - gleder meg til å høre dommen :)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Får vel legge ut noen bilder her - jeg har spikka litt høyttalere i det siste - starta med etpar MDF-plater og diverse annet og endte opp med dette:

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Tips til finish på disse mottas med takk ;)

J

J.J

Gjest
Har ikke sett noen invitasjon i postkassa mi enda - En glipp ?? :mad:

;)

JR

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
J.J skrev:

;)

JR
Hehe, har ikke hatt mulighet til noe særlig besøk i det siste - full jobb pluss oppussing av 1 etg - blir vel ferdig med flislegging i gangen på fredag... Så blir'e sydentur ;D

Etter det skal jeg sørge for at det kommer invitasjon ;)

J

J.J

Gjest
Ludo skrev:
J.J skrev:

;)

JR
Hehe, har ikke hatt mulighet til noe særlig besøk i det siste - full jobb pluss oppussing av 1 etg - blir vel ferdig med flislegging i gangen på fredag... Så blir'e sydentur ;D

Etter det skal jeg sørge for at det kommer invitasjon ;)
Oppussing er oppskrytt ;D VET alt om det ......... :-X

Men bra - sånn ellers .... ;)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Da hadde en blitt til to og selve bygginga er ferdig...

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hvordan spiller dette?

McLaren

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
De spiller faktisk overraskende bra! Lyden er frigjort og åpen - musikken slipper høyttalerne godt tegner opp et stort lydbilde. Jeg savner ikke diskant på noen som helst måte, den bare er der uten å gjøre noe av det. Mellomtonen er helt klart styrken til disse høyttalerne; den er organisk og meget innsmigrende! Kan være litt pågående i enkelte spor, men dette vil bli korrigert etterhvert med et baffelstepfilter. Akkurat nå spiller jeg med Foobar og bruker litt EQ der. Bassen oppleves som slank, men meget godt definert og spiller troverdig et godt stykke nedover på skalaen. Dette er absolutt ingen høyttaler som blåser noen ut av huset eller som får veggene til å riste. Vet at noen er skeptiske til fulltoner, men Tang Band har produsert et godt element her til en latterlig pris.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Ikveld får de kjørt seg litt; en allsidig musikksmak dundres gjennom et par 8" fulltoner :)

Alt fra Radka Toneff til Stevie Ray Vaughan - lyden sitter godt, selv med umalte høyttalere!!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja , det forundrer meg slett ikke at dette spiller forrykende,.

prøv ikke å tyne ut bass av disse , men vurder en eller to gode subber til jobben,.

subber som kan virke fint er klipsch rsw 10 eller Martin Logan s subber

( og ikke gjør den bommerten med å stryk ML subbene av listen pga beskjeden poweramp.)

Høium har en grom en stående til 12k med 3x 8" elementer,,,, den heter depth i og er selvsagt servostyrt.

Vil passe meget godt til dine fulltoner,.

Lykke til med flott høyttaler , geld deg til elementene er innspillt.... mend et tar litt tid.

Mvh Espen

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.361
Torget vurderinger
10
Med all respekt SSM. Jeg har hatt 2 stk RSW10D i mange år. Etter at jeg så lyset har jeg ikke savnet dem.

Ludo. Hva med sånne 18" smale skap-åpne bafler? Ala Bastanis?

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
HEL skrev:
Ludo. Hva med sånne 18" smale skap-åpne bafler? Ala Bastanis?
Pussig du nevner akkurat det nå, satt nettopp og leste litt om det og funderte på om det kunne være veien å gå fremover... :)

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Antall liker
1.153
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Hei! Har ikke sett denne tråden før nå. Kul tråd med morsom lesning, fine bilder også.
Så flink du er til å spikke Johnny. :D

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.361
Torget vurderinger
10
W-frame dipol subber 2x18" pr sub. Du må seff ha en pr side 8)

Basser fra Dynabel:
http://www.mamut.net/controls/shop/...?gid=448&subgid=452&wwwalias=dynabel&pid=3257

Plateforsterker på 2x400 watt fra Dynabel (bygges inn i eget kabinett):
http://www.mamut.net/controls/shop/...?gid=462&subgid=470&wwwalias=dynabel&pid=5382

Slik kan en w-frame se ut:
http://www.audiocircle.com/index.php?topic=54844.0

NB! Det er en del innvendinger (og løsninger) på stygge resonanser (hjalling) på u/h/w-frame. Dette er ikke noe problem hvis du deler lavt. Jeg skulle ikke forundre meg om en slik w-frame som jeg skisserer ovenfor leverer slam og smekk ned mot 20hz ;D

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
JanOlav skrev:
Hei! Har ikke sett denne tråden før nå. Kul tråd med morsom lesning, fine bilder også.
Så flink du er til å spikke Johnny. :D
Heisann, long time - no see :) Takk for hyggelig tilbakemelding Jav Olav, spikking er jo så moro!! :)

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
En aldri så liten ferietur ble det også, mange flotte motiv her - noen som tipper hvor?

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Her er et motiv som er litt mer kjent i området:

J

J.J

Gjest
Alt for vanskelig for en som ikke har vært ute av bygda før :mad:

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Kanariøyene. Det siste bildet må være fra Tenerife. Med Teide ruvende i bakgrunnen. Men Cybervision var snublende nær med sitt forslag om Danmark. Det skal han ha. ;)
Det første bildet er jeg litt mer usikker på, men det er vel fra Kanariøyene det også.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Kanariøyene stemmer godt, Tenerife er enda bedre :) Tok bildene på vei til Pico Del Teide i går, utrolig spesielt landskap med veldig tydelig preg av at det er en aktiv vulkan på toppen! Svovelrøyk og damp kom ut fra hull på størrelse med en neve, der var det varmt! Det var forresten et lite utbrudd ved El Hierro på tirsdag, satser på at Teide slipper unna også denne gangen ;D

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Får vel oppdatere litt i tråden min, har ligget dødt her ganske så lenge og mye har skjedd. Noen som vet hvordan man kan redigere link til bildene som har falt ut etter overgang til HFS3? Blir så tynt når bildene mangler...

Edit: Takk for hjelp med bildene!

Sist redigert:

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Sånn, nå er vi klare for litt mer info om anlegget og kanskje noen bilder også... mye har skjedd siden sist!
Kan jo starte med at jeg har gått over fra pre+power til integrert amp. Valget falt på Musical Fidelity M6 500i - en meget kraftig sak som driver Dynaudio'ene uten problemer :)

m6_500i.jpg

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.284
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Dette er en liten og morsom sak fra den velkjente produsenten Lepai! LP-2020A+ heter modellen, en liten t-amp basert på 2020-chip'en som navnet antyder. Funker utrolig bra på TangBand DIY-høyttalerne mine, graver utrolig dypt i bassen og har et snilt og glatt lydbilde, ikke noe som stikker seg frem her. Låter bare pent :)

Gav vel rundt 300,- for denne inn til landet m/PSU - latterlig lav pris! Sammen med TT-2000 er dette garantert bang-for-the-buck 2013!

nlepai2020d.jpg

Topp Bunn