Setter likeså godt i gang en ny tråd, kall det gjerne MkII. Legger ut litt ny info, både om oppsett, DIY prosjekter og musikk som spilles. Kanskje litt lettere å forstå oppsettet når man får litt grundig info om hvordan det hele gjøres.
Takk takk, det kommer mer - mye mer! Men må bare få det ned på tastaturet først ;D65finger skrev:Superkul tråd. Håper du skriver mer
Det var da enda godt, da er vi minst to som ikke skjønner bæret av dette her ;Dsclalars skrev:Jeg skjønte ikke bæret før du kom til dac'en, men det så i hvert fall jævlig kult ut ;D ;D
mvh
Lars
Det har i grunnen alltid vært god å komme hjem fra en messehel skrev:Heisan.
Jeg får følge med her.
Kommer du til Horten forresten?
Alltid hyggelig og lytte til dyre standard-ting som gir deg en tilfreds følelse av at du har best lyd hjemme ;D ;D ;D
RF5 er ute av produksjon?Ludo skrev:Klipsch RF-5 close-up, ihvertfall med én av to 8":
![]()
Jepp, har dempet horna - brukte bitumenplater fra Mekonomen, det fungerte veldig bra! I tillegg så har jeg loddet på Juptier Beewax bypass-kondensatorer som virkelig åpnet lyden enda mer, det ble så luftig attehel skrev:Har du dempet horna?
Det gjorde jeg:
Tusen takk for kompliment - jeg synes det låter greit og har nok funnet 'min greie'... alt annet fikleri blir jo bare moro for hobby'ens del2m skrev:Nice way det her
Spennende oppsett!
Japp, de er desverre det. Fra www.klipsch.com får man følgende info:bjornh skrev:RF5 er ute av produksjon?Ludo skrev:Klipsch RF-5 close-up, ihvertfall med én av to 8":
![]()
Hyggelig med komplimenter, spesielt fra en Audionet-fangismo skrev:Syns du har funnet en spennende vei Ludo
Flott
gismo
Helt enig, Cherry-finér er flott og gir litt feel-good faktor også - men det er vel dette med pris igjen...bjornh skrev:RF7 er såvidt jeg vet i tre-finér. Synd RF-82 II og de rimeligere modellene er i foliert vinyl.
Takk for ros, det var hyggelig! Det kommer mer etterhvert herjohnnygrandis skrev:En tråd etter min smak; PC, Nas og ett skikkelig gjennomført anlegg. Venter spent på mer..![]()
Hadde de lagt produksjonen til Kina, så hadde de vel både fått dempet hornene og fått tre-finér med på kjøpet... -men da hadde vel noen amerikanere blitt arbeidsledige i samme slengen, og noen "cheap-cheap" kopier dukket opp.Ludo skrev:Helt enig, Cherry-finér er flott og gir litt feel-good faktor også - men det er vel dette med pris igjen...bjornh skrev:RF7 er såvidt jeg vet i tre-finér. Synd RF-82 II og de rimeligere modellene er i foliert vinyl.
...Og RF-63, RF-83, RF-7 II, etc.hel skrev:
Ikke dual mono nei, det får bli neste gang. Men bestilte med Placid HD - har trafo fra før av - bruker AN M2 powersupply og 5687 utgangsrør...LMC skrev:BIII ! ;D
bygger du dual mono eller?
bestilte du med Placid hd og en bipolar hd til utg.? Legato 3.1 eller IVY ?
trafoer fra TPA eller noe grommere?
mvh
Leif
Alt kan arves bare prisen er riktig ;Dhel skrev:Ludo. Kanskje jeg skal arve dacer av deg når du bygger nye?
Da kom jeg på at det er noe jeg har som er ditt.Ludo skrev:Ai ai, leste nettopp en tråd om at audiofile er lettlurte... Leste i en annen tråd at kabler ikke har så mye å si, ihvertfall ikke kabler som tar seg av transport av digitale signaler. USB for eksempel... Fikk enda en pakke i Posten, har jeg blitt både lettlurt og gal?? Vi får håpe den legger igjen noe godt å anlegget
![]()