There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Dog skrev:
    Ja, fint det! Skal vurdere det når jeg får meg nytt hus!

    O.
    musicus skrev:
    Oh yeah, skriver gjerne under på det, som tidligere Discovery og snart Vertex, eier.
    Høres ut som egne prioriteringer med anlegget slik du vil ha det, det skal være felles goder for familien, og designet er ett moment i utvelgelses prosessen, selv vil jeg gjerne ha med det dedikerte stativet til sirkelen ;D



    mvh

    Dog skrev:
    Carbon is king! ;D

    Det skriver du sikkert under på, som ny eller snart Vertex eier om jeg forsto det riktig?
    Gratulerer uansett!

    Ja, er virkelig fornøyd med denne, glad jeg hørte på Impulse, selv om han er en tvilsom og auduofil hifi-journalist ;)

    Og siden jeg ikke ønsker meg noe lytterom, men snarere ønsker at familien min skal få ta del i musikkopplevelsene, så er jo design noe jeg ser på i tillegg. Men design i den modernistiske forståelsen av det, der form følger funksjon. Ikke kosmetikk og bling.
    Full circle leverer på alle fronter!

    O.
    musicus skrev:
    Den full circle´n setter igang "vil ha" refleksene mine, har ved ett antall anledninger hört den, flott at den er löftet frem igjen, en nydelig spiller som leverer, som gammel og ny(snart) WB mann er en slik selvskreven den dagen snurre skal på plass igjen, gjerne med stativet sitt ;D ...

    mvh
    Ehhem, tenk deg nå nøye om.. Hva ligner det hele på (spiller på stativ)?

    Ville vært livredd for at uvitende tok det hele for en barkrakk.. Ser levende for meg det nachspielet.
    Full mann; Ooooole har du ikke en schtoool til da? Full mann; Aha, der står en som er glemt midt mellom de rare tuthønna... Dog: Ånaaaaiiiiii.
    Tror vi stopper der..Det tryggeste er nok å finne noe annet ;D
     
    M

    musicus

    Gjest
    gut_man skrev:
    Dog skrev:
    Ja, fint det! Skal vurdere det når jeg får meg nytt hus!

    O.
    musicus skrev:
    Oh yeah, skriver gjerne under på det, som tidligere Discovery og snart Vertex, eier.
    Høres ut som egne prioriteringer med anlegget slik du vil ha det, det skal være felles goder for familien, og designet er ett moment i utvelgelses prosessen, selv vil jeg gjerne ha med det dedikerte stativet til sirkelen ;D



    mvh

    Dog skrev:
    Carbon is king! ;D

    Det skriver du sikkert under på, som ny eller snart Vertex eier om jeg forsto det riktig?
    Gratulerer uansett!

    Ja, er virkelig fornøyd med denne, glad jeg hørte på Impulse, selv om han er en tvilsom og auduofil hifi-journalist ;)

    Og siden jeg ikke ønsker meg noe lytterom, men snarere ønsker at familien min skal få ta del i musikkopplevelsene, så er jo design noe jeg ser på i tillegg. Men design i den modernistiske forståelsen av det, der form følger funksjon. Ikke kosmetikk og bling.
    Full circle leverer på alle fronter!

    O.
    musicus skrev:
    Den full circle´n setter igang "vil ha" refleksene mine, har ved ett antall anledninger hört den, flott at den er löftet frem igjen, en nydelig spiller som leverer, som gammel og ny(snart) WB mann er en slik selvskreven den dagen snurre skal på plass igjen, gjerne med stativet sitt ;D ...

    mvh
    Ehhem, tenk deg nå nøye om.. Hva ligner det hele på (spiller på stativ)?

    Ville vært livredd for at uvitende tok det hele for en barkrakk.. Ser levende for meg det nachspielet.
    Full mann; Ooooole har du ikke en schtoool til da? Full mann; Aha, der står en som er glemt midt mellom de rare tuthønna... Dog: Ånaaaaiiiiii.
    Tror vi stopper der..Det tryggeste er nok å finne noe annet ;D
    Hehe, kan lett se for meg en slik episode, men ikke hos dog, mannen er tydelig en estetiker med dannet omgangskrets og Herrer bedriver ikke slik oppførsel ;)

    Alvorlig, det underletter med tanke på veggplassering, men jeg skal innrømme at det snurrer noen tanker rundt plasseringen av ett slikt stativ, selv ville jeg nok gått bort fra det klassiske racket og funnet en løsning med en benk el lign og sirkelen delikat plassert ved siden av, eller i midten bakom :) ...

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg må innrømme det var med en slags ærefrykt jeg satte opp Uno Nano i stua; ville jeg få klangbalansen jeg var ute etter? Bra bass-integrasjon? Ville den berømte live-opplevelsen ta helt overhånd og gjør det umulig å høre på mer esoterisk elektronika? Ville elektronikken min holde mål? Med 104 dB følsomhet kan det fort gå galt av sted....
    Jeg hadde jo fortsatt Gallo som referense nummer 1, som hadde mange styrker de nye skulle måle seg mot og helst overgå...scary stuff. ;D



    Jeg satte opp alt omtrentlig første kvelden, på øyemål, intuisjon og litt tips fra forrige eier.
    Slo på kilder, amp, lot det gå noen minutter mens jeg fant frem første referenselåt - og satte meg spent ned i stolen. Trykket Play på Transporteren...Whoa! Volumet måtte ned dramatisk på ampen(glemte dette med 104 dB et lite øyeblikk ;D)! 2 forsøk, nå med litt færre ville troll i trompeten(bokstavelig talt). Og ble umiddelbart beroliget, du verden så nære det var med en gang gitt! En mellomtone av en annen verden, så nær og samtidig så vektløs og ren, jeg ble helt satt ut, og skjønte at dette kom til å gå bra.

    Siden det har jeg plassert med presisjon, tweaket delefrekvens og bassvolum relativt systematisk - og landet det aller meste slik at det nå er høytid hver gang jeg lytter på musikk.



    Hcs spurte hva hovedforskjellene er ift gallo, jeg tror det best oppsummeres med mer og bedre av alt :) Mer dynamikk, enda mer fantastisk mellomtone og er til tider nesten skummelt tilstedeværende, en bass som går dypere og har mer snert(jeg syntes faktisk bassen er veldig bra nå), langt mindre avhengig av rommet(dette er en av de store fordelene med Avantgarde spør du meg), selv holografi og oppløsning syntes jeg er bedre. Og, som en overraskelse for meg, ikke den "horn fargingen" som jeg har hørt på eldre Uno og Duo!

    Som dere skjønner, dette er jeg fantastisk fornøyd med! Jeg har tilogmed fått min bedre halvdel til å like dem, både lyden og hvordan de ser ut :)

    Så, det ble horn tilsutt. Ser vel ikke helt for meg at det er mulig å gå andre veier etter det.
    Man kommer så mye nærmere alt i musikken, på en måte som jeg ikke kan si jeg har opplevd tidligere. It's a fucking drug!(regner med at sex-livet vill opphøre for en periode nå ;D)

    Skjønner jo nå at Ayon Spirit III har litt for mye juice, men den spiller flott. SET forsterkere må jeg imidlertid teste...begynner med en Audio Note Vindicator på mandag :)

    Kult med tips på små, fine SET-amps, som er godt bygget og er gode, ikke overdrevet søte og varme i signaturen, og ikke koster 200k.
    Fyr løs!

    Skal avslutte denne sekvensen med litt om RIAA-trinnet, må bare bli litt bedre kjent først.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Denne har jeg lyst til å teste, mer purist blir det knapt. 2 innganger, voumkontroll, håndbygget, ingen kretskort, self biasing etc. Mange mener denne spiller fletta av mye.



    Audiophile Tube Amps and Tube Gear from DECWARE

    Blir nok bestilt i kveld!

    Noen som kjenner den? Hvis jeg ender opp med en håndlaget set amp fra usa til 800 dollar, så må jeg si det er veldig morsomt! :)

    P.s takk for tips, Ear har jeg sett på ja, og JJ vet jeg jo er bra.

    D.s

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Bestilte denne i går, blir spennende å se den opp mot den 6 ganger dyrere Ayon(som ikke er SET men likevel). Funker det må jeg få laget et finere chassis* ;D.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Har flyttet over noe fra gammel løsning, dialog blir jo borte, men denne er jo en cliffhanger ;)

    Har også funnet ut byggetiden er 12.5 uker(!!) - mao har jeg glemt at jeg har kjøpt denne når den dukker opp i august/september, og blir svært overrasket!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Rett under 1000 dollar, inkludert ekspress frakt. Det er forsøket verd!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Se der ja! Jeg er omsider trygt plassert nederst på build-listen :)

    2f16d537.jpg


    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Siden jeg har bestemt meg for selge min Transporter(har en ny dac på gang), så har jeg nå tatt den ut av oppsettet og erstattet den med en vanlig Squeezebox, og gått fra balansert til vanlige rca-kabler i prosessen. Du verden for en forskjell det er på disse to kildene! Det er nesten ikke til å leve med...kan ikke huske det var så store kvalitetsforskjeller, men så hadde jeg ikke Uno Nano heller tidligere :) Lydbildet er strippet for dybde og rom i forhold til storebror, og dynamisk kontrast nede på et slumrenivå. Blir nok mye vinyl fremover nå ;)

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Og mens jeg venter på den lille SET-en...så kan det hende at jeg får anledning til å gå fra Spirit Mk3 til denne:



    Blir ikke stor visuell endring, men fra push pull til SET, og 2x20 watt er nok mer enn nok(og 10 ganger mer enn Zen SET´en :)). Enkelt å prioritere nå, alt blir prioritert etter Uno Nanoene, som er helt fantastiske.

    O.
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Nok en knallhard uke er over, koser vettet av meg med gammel vinyl som nå låter absolutt magisk.

    Akkurat nå:



    O.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ayon Spark? Den har jeg prøvd på AG, spennende og høre om dine opplevelser med den
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...har ikke fått landet byttet ennå, men håper på det. Noe du vil dele der?
    Har fått svært godt forhold til Ayon, så en SET derfra kan jo umulig bli feil tenker jeg...

    O.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Veldig gode trioderør, det der. 6c33c. Lineært som pokker, og i tilfelle du skulle riste frenetisk på den, merk deg at rørene tåler hele 12 G......;) Nydelig skive også, forresten. Med et fint cover, ikke minst.
     
    Sist redigert:

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    12 G ja. Syntes jeg ser jeg rister en Spark III :)
    Hadde vært kult å få til den switchen - spent på Vermin har å si om saken på AG..

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    I går fikk jeg endelig kjøpt meg en ny silikonmatte som erstatning for filten som var med WB Full Circle originalt.
    Og i kveld la jeg den på - med det som medførte av nevroser og etterhvert psykoser(VTA, VTF, azimuth og selvsagt WTF(!)).
    Har egentlig ikke hatt tid til VIRKELIG å finjustere denne før nå, så det ble noen timer.

    Det er en fin spiller, og når ting er satt opp riktig(vet ikke om jeg er i mål ennå), spiller den oppløst med stram og dyp bass, og alt annet. Men å komme dit, jeez! Enkel å sette opp, javel. Men finjustere VTA er et helvete, rett og slett. Hele armen må løsnes fra armbordet, og det oppleves hverken presist eller trygt det man holder på med. Savnet med ett VPIen.
    Azimuth og VTF er bedre, men alt som har med arm og armbord å gjøre...damn englishmen!

    Har lest mye om "bra byggekvalitet" og det stemmer for plinten, men syntes ganske mye rundt armen er noe skikkelig leamikk, bl.a armløfteren fra Rega. Billig dritt. Og tallerken kunne sikkert også være bedre, tykkere, annet materiale. Når jeg nå sitter og hører på I advance masked med Robert Fripp og Andy Summers er jeg fornøyd. Men en snikende tanke forpester idyllen; er kanskje ikke i mål på vinylfronten likevel? Time will show ;-) Hvilken small footprint-spiller vil det være naturlig å drømme om?

    O.
     
    Sist redigert:

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    I går fikk jeg endelig kjøpt meg en ny silikonmatte som erstatning for filten som var med WB Full Circle originalt.
    Og i kveld la jeg den på - med det som medførte av nevroser og etterhvert psykoser(VTA, VTF, azimuth og selvsagt WTF(!)).
    Har egentlig ikke hatt tid til VIRKELIG å finjustere denne før nå, så det ble noen timer.

    Det er en fin spiller, og når ting er satt opp riktig(vet ikke om jeg er i mål ennå), spiller den oppløst med stram og dyp bass, og alt annet. Men å komme dit, jeez! Enkel å sette opp, javel. Men finjustere VTA er et helvete, rett og slett. Hele armen må løsnes fra armbordet, og det oppleves hverken presist eller trygt det man holder på med. Savnet med ett VPIen.
    Azimuth og VTF er bedre, men alt som har med arm og armbord å gjøre...damn englishmen!

    Har lest mye om "bra byggekvalitet" og det stemmer for plinten, men syntes ganske mye rundt armen er noe skikkelig leamikk, bl.a armløfteren fra Rega. Billig dritt. Og tallerken kunne sikkert også være bedre, tykkere, annet materiale. Når jeg nå sitter og hører på I advance masked med Robert Fripp og Andy Summers er jeg fornøyd. Men en snikende tanke forpester idyllen; er kanskje ikke i mål på vinylfronten likevel? Time will show ;-) Hvilken small footprint-spiller vil det være naturlig å drømme om?

    O.
    Jasså, du havna der altså. Håper det går over og det ordner seg.
    En spiller jeg vil anbefale, som fyller dine krav om small footprint er SME Model 10.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Ja...jeg holdt på å si, den er vel nesten en rip-off av FC idé-messig :) Men ser den..vi får se. Kanskje small footprint er noe jeg må innse ikke funker. Jeg har jo tross alt Avantgarde-horn nå ;).

    O.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jasså, du havna der altså. Håper det går over og det ordner seg.
    En spiller jeg vil anbefale, som fyller dine krav om small footprint er SME Model 10.
    Det er en spiller å leve med, få på en V arm og du her spiller til hørsel var ett kjært minne, hadde en slik noen år...

    mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Er jo veldig fornøyd med FC, men er også glad i byggekvalitet og presisjon. Ikke helt sikker på hvor jeg er der med den. Uansett, spiller som faen nå :)

    O.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    I går fikk jeg endelig kjøpt meg en ny silikonmatte som erstatning for filten som var med WB Full Circle originalt.
    Og i kveld la jeg den på - med det som medførte av nevroser og etterhvert psykoser(VTA, VTF, azimuth og selvsagt WTF(!)).
    Har egentlig ikke hatt tid til VIRKELIG å finjustere denne før nå, så det ble noen timer.

    Det er en fin spiller, og når ting er satt opp riktig(vet ikke om jeg er i mål ennå), spiller den oppløst med stram og dyp bass, og alt annet. Men å komme dit, jeez! Enkel å sette opp, javel. Men finjustere VTA er et helvete, rett og slett. Hele armen må løsnes fra armbordet, og det oppleves hverken presist eller trygt det man holder på med. Savnet med ett VPIen.
    Azimuth og VTF er bedre, men alt som har med arm og armbord å gjøre...damn englishmen!

    Har lest mye om "bra byggekvalitet" og det stemmer for plinten, men syntes ganske mye rundt armen er noe skikkelig leamikk, bl.a armløfteren fra Rega. Billig dritt. Og tallerken kunne sikkert også være bedre, tykkere, annet materiale. Når jeg nå sitter og hører på I advance masked med Robert Fripp og Andy Summers er jeg fornøyd. Men en snikende tanke forpester idyllen; er kanskje ikke i mål på vinylfronten likevel? Time will show ;-) Hvilken small footprint-spiller vil det være naturlig å drømme om?

    O.
    Tør man foreslå en tur sørover for demonstrasjon og muligens litt inspirasjon?
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vet ikke om jeg tør...:) Men ja, vi har snakket om det i 6 år - på tide nå!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Skal nok plukke den opp....om noen uker! :) Litt reiseaktivitet fremover.

    O.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Pust med magen, mann! Når ting sitter, og det vil det jo gjøre etterhvert, bare du kommer deg gjennom alle disse nevrosene, spiller FC alldeles fantastisk. Få justert den skikkelig, kjøp nå for all del en virkelig god nettkabel og len deg tilbake. Du skal hive en solid mengde penger i potten før du topper den du har, og selv om du får nupper på sjelen av justeringene, er det ingen arm i noe i nærheten av samme prissegment som spiller bedre. Rega-armløfter eller ei.......
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hehehe...mye kaffe og leamikk skaper dårlige arbeidsbetingelser!
    FC er som sagt utvilsomt en bra spiller, og man kan lett sette den opp til å spille "sånn passe".
    Men den ekstra lille justeringen som får frem magien, den må man jobbe med, spesielt hvis man ikke har standard pu...og da skulle man ønske
    seg litt mer sofistikerte verktøy.

    Noen tips til en generell protraktor man bør kjøpe seg? Var bortskjemt med den som fulgte med VPI-riggen..den pappskiva til WB skal jeg brenne! :D

    O.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Feicherts protraktor er brillefin imo
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    My god - it's full of stars!



    Soon.

    O.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Det er en spiller å leve med, få på en V arm og du her spiller til hørsel var ett kjært minne, hadde en slik noen år...

    mvh
    Jepp, greit med en V-arm. Spilleren forsvaren godt den armen. Og hvorfor ikke sette på en.....nja...en av de rimeligere Lyra, en fra Cadenza-serien fra Ortofon (tror den slik vil passe til armen..?) Har hørt med denne komboen med Lyra Titan-i. Låt smooth.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jepp, greit med en V-arm. Spilleren forsvaren godt den armen. Og hvorfor ikke sette på en.....nja...en av de rimeligere Lyra, en fra Cadenza-serien fra Ortofon (tror den slik vil passe til armen..?) Har hørt med denne komboen med Lyra Titan-i. Låt smooth.
    Selv hadde jeg en Benz LP på den, funket ok det, ville nok testet en annen for forandringens skyld idag, en Lyra eller Koetsu hadde vært spennende :D ..
    Ellers er man sugen på en FC neste gang det skal vinylsnurre ihus :)

    mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Dog is back!
    With more bells and whistles than ever.
    Søndag blir svært spennende...

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Orker ikke å skrive så mye i kveld, men noen bilder kan jeg oppdatere med for mitt formidable publikum(dvs deg gut_man ;-))











    Kortversjon, wow. Og...wow! SET og Avantgarde er noe for seg selv. Kommer nok mer lyriske betraktninger etterhvert.
    Estetikk a la "gull & gevær" får bare være vanskelig for meg, for dette syntes jeg låter ekstraordinært fint. Rett og slett.

    O.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.512
    Antall liker
    2.962
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jasså, så det var der den havna?? :cool:
    Gratulerer O

    "Orker ikke skrive så mye ikveld" skriver du, men regner kanskje med at du ikke klarer å legge deg nå.....
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    AG og SET er virkelig bra når det sitter! Har ikke hørt Wavac før, men skjønner hva du mener med "gull og gevær". Tåler nok bedre gull enn gevær selv, og har vel egentlig aldri skrinlagt tanken om å få lakkert ramme til min BP amp.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg tenkte også at hvis dette låt bra(les: fantastisk), så kunne jeg kanskje få behandlet gevær-delen(front), og tilogmed lakkert chassis på denne. Men så begynte jeg å lese om Nobu Shishido, "the master poet of triodes", og har vel landet på at det er litt kult med noe som stikker av litt, har sin egen identitet :) For å sitere antagonisten i Austin Powers "Gold Member": I like goooooooooold! ;)

    Forøvrig er 2x10 watt MER enn nok for Uno Nano. Beste høyttalerkjøpet ever. Jeg burde nok søke medlemskap i hornalliansen snart, for jeg har blitt stor fan av horn og kanskje spesielt Avantgarde. Selv min kjære liker dem :)

    Neste nå er å eventuelt slå sammen riaa, dac(og evt nettverkstreamer)'og preamp til en boks - reduksjon og forenkling er mitt stadige mål(og i stor harmoni med Wavac's filosofi), og bedre og bedre lyd seff. Linn Akkurate DSM er en het kandidat.

    Litt flere bilder:







    O.
     
    M

    musicus

    Gjest
    Jeg sier som Emotikon "var det der den havna", (regner med det er den som var på brukten her inne) kastet selv lange blikk etter den, men det får bli til neste etappe engang i fremtiden...særdeles spennende iaf, grattis!!!

    mvh
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det stemmer musicus, det var en særdeles harmonisk handel med forrige eier, som ble noe annet enn den sedvanlige(og kjedelige) pengetransaksjonen. O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jepp! :)

    Og takk! Du har helt rett, det er krevende å både spise, sove og være oppmerksom mann for min kjære om dagen :cool:.(være far klarer jeg alltid)

    Er rett og slett en smule bergtatt av denne underlige lille forsterkeren og synergien med Uno Nano.

    I går gjorde jeg også et..hold deg fast, et kabel-eksperiment. Byttet ut begge jumpere på begge horn med solid core Anti Cable.
    (jeg er egentlig kabelskeptiker, men dette handler om fysikk, ikke metafysikk). Og ble rett og slett overrasket over hva jeg hørte.
    Måtte justere både bassvolum og delefrekvens som konsekvens, mao - signifikante forskjeller!

    Mer om det senere, jeg tror jeg skal lage Anti Cable tri wire til dem i dag..det må jo bare testes :)

    O.

    Jasså, så det var der den havna?? :cool:
    Gratulerer O

    "Orker ikke skrive så mye ikveld" skriver du, men regner kanskje med at du ikke klarer å legge deg nå.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn