The ultimate analogue test lp

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.945
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Denne har eg aldri brukt. Men eg kunne gjerne tenkt meg ei testplate som laga relevante vilkår for å justere antiskating, så vel som ein sporingstest og eit frekvenssveip. Eg har i alle år brukt ei gammal tysk testplate som fungerer greitt til alt anna enn antiskatinga (plata er ikkje å få lenger, så eg gidd ikkje leite opp namn og nummer utan at det er behov for det)
 

ChrisAndre

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.09.2013
Innlegg
2.811
Antall liker
1.555
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
15
Ikke meningen å kuppe tråden, men er det god investering å kjøpe slike test plater. Tenker spesielt på å få justert anti-skating riktig. Eller er de ikke nødvendige?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Har den. Wow & Wlutter appen til dr feickert til iPhone sammen med 3150 Hz testtonen er genial. Likedan et spor for hhv høyre og venstre kanal sammen med dB målet på telefonen, da går det an å få kvalitetssjekket vinkelen på monteringen på headshellet mye mer nøye enn med en protraktor. Den har også spor som myket opp cantileveren, fint til innspilling og faktisk nullstilling etter en lengre periode??
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.917
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Jeg har den også, svært praktisk også ved azimuthjustering.
La bare ikke sporingstestene gå til hodes på deg, det kan låte kanon til tross for at du ikke alltid klarer de :p
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.856
Antall liker
10.690
Torget vurderinger
10
Azimuth også ja, men hvordan gjorde man det?
 

åsmund_teodor

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2015
Innlegg
292
Antall liker
93
Takk for svar. Drøyde litt, denne gangen :p
Jeg synes det låter ganske så bra, men har behov for å "bevis" for at det er satt opp som det skal. Kjipt med tidlig slitasje pga dårlig oppsett. Klarer liksom ikke helt stole på egne evner.
 
Topp Bunn