The Rega-sound fra Youtube?

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
260
Antall liker
368
Torget vurderinger
2
:)

Fant noen fine Rega P25 videoer med høy lydkvalitet på youtube.
Morosamt, disse videosnuttene låter da meget godt og underholdende på stereoen, spilt av fra youtube i 1080p.
Men, får jeg et særlig reelt inntrykk av den såkalte Rega-lyden her undres jeg? Det skulle vært interessant å vite hva dere som har kjennskap mener. Jeg har ikke hørt rega selv.



Rega P25 plays:



 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.808
Antall liker
13.470
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
solbin skrev:
:)

Fant noen fine Rega P25 videoer med høy lydkvalitet på youtube.
Morosamt, disse videosnuttene låter da meget godt og underholdende på stereoen, spilt av fra youtube i 1080p.
Men, får jeg et særlig reelt inntrykk av den såkalte Rega-lyden her undres jeg? Det skulle vært interessant å vite hva dere som har kjennskap mener. Jeg har ikke hørt rega selv.



Rega P25 plays:

Hehe, moro!

Jeg har faktisk den platen selv, og kjørte en liten test nå nettopp.
Svaret er at nei, dette låter ikke som på anlegget... Men det høres likevel litt Rega-sk ut.
Nå hørte jeg rett nok bare på laptopen og mine Koss Sparkplug så det blir en urettferdig kamp.

Men, det som er arti:
Jeg synes å høre lyden av min egen P5 før oppgraderingene.
Litt mangel på presisjon, litt problemer med å holde tunga rett i munnen (eller nåla i midt i rillene) gjennom komplekse passasjer og litt "trang" eller lukket lyd.
Det er nok egentlig bare laptopens og sparkplugenes begrensninger jeg hører, men moro var det lell ;D

Mvh
Rolf
 

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
260
Antall liker
368
Torget vurderinger
2
Er vel en smule far fetched ja, å bille seg inn at digitalt streamet lyd over verdensveven skal beholde den analoge "sjela" fra opptaket.
Men artig å se/høre på likevel. :)
 
Topp Bunn