The Queen Is Dead Lp-boks.

HSJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2016
Antall liker
87
Sted
Ormåsen, Øvre Eiker
Torget vurderinger
5
Hoi.

Har sittet på gjerdet en stund på den her. Noen som har kjøpt den? Er pressinga (og mastringa) av hovedalbumet stort bedre enn vanlig? Noen tanker om ekstramaterialet?

I-landsproblemhilsen,

H.

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Kjenner ikke denne utgivelsen, har bare orginalpresningen fra 80-tallet. Lydkvaliteten på denne som på alle Smithsplater er ikke helt god synes jeg. Litt typisk 80-tallslyd med en mastering som fokuserer på de høye frekvensene

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.796
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Har motsatt erfaring av orginal pressene! Strangeways here we come, The Queen is dead har veldig god lyd og ikke noen skrudd opp diskant, suggestiv drivende herlig bass og en fyldig melanton. Debut album The Smiths litt variabel men lyden på platas beste spor Reel around the Fontain er spitze:)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Min grønne reissue er da heller ikke så hakkandes gærn? Låter som et rockeband, og de var vel akkurat det?

HSJ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.01.2016
Antall liker
87
Sted
Ormåsen, Øvre Eiker
Torget vurderinger
5
Akkurat. Vel, jeg bikka under for det indre presset, og en entusiastisk Smiths-fan bak disken .. så får vi se. Tviler ikke på at den låter fint, det har jeg hørt. Det som blir spennende er om ekstramaterialet er verdt penga ..

Men nå er jeg ganske nyfrelst på The Smiths, så det kan vel bare gå oppover foreløpig :)

Topp Bunn