Endelig. Abrahamsen v1 og v2 er på plass

Det tok sin tid, men nå sitter jeg her som et eneste stort glis.
Først litt ris. Etter å ha pakket ut v1, fjernet den magiske transportsikringen (noen som vet hva den gjør?) og plugga inn kontakten, ville ikke spilleren lese platen. Etter en stund skrudde vi ut og inn transportskruen. Det var det som skulle til. Men når jeg kjøper noe nytt, vil jeg at alt skal fungere fra start. Jeg fikk byttet spilleren, men den nye fungerte ikke i det hele tatt. Så nå låner jeg en annen inntil jeg får en ny. Dette er for dårlig.
Hele anlegget er kjøpt på Lefdal Tiller i Trondheim. Her er det hvert fall en som kan leksa si, og servicen er upåklagelig. Høytalerne er av typen Energy Veritas 2.4i og kablene heter Monster MI.2S. Jeg er ingen kløpper på å sette ord på lyd, så det overlater jeg til proffene, men det er en ren nytelse å spille musikk på dette anlegget. Mange av platene mine har fått et nytt liv, og ikke før nå har jeg likt musikk som Björk (debut er min nye ynglingsplate nå) og Deep Forest. Dette må være noe av det feteste i denne prisklassen.
Det jeg ikke fatter er hvorfor elkjøp selger en pakke med v1, v2 og Energy c300. v2 må være kraftig overkill i forhold til disse høytalerne. V2 har hvertfall ingen problemer å spille opp høytalere som veritas 2.4, som jeg vil tro krever endel av forsterkeren.
Du får ikke fet lyd der de selger kjøleskap (Hifiklubben 2007)