The Horny Kid

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Jøsses. Rett ved siden av meg jo. :)


    Geir Arne
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Og der var det endelig installert bredbånd her og!

    Dagene siden sist har gått til maling, møbeljakt, jobbing, lytting, testing og annet som seg hør og bør ved skifte av bopel.

    Driver å tester litt høyttalerplasseringer, og ser ut til at på tvers av stua vinner sånn sett. Mest brukervennlig, får peisen på høyre siden og utsikten\vinduene på venstre. Tenkte litt på muligheten til å plassere en høyttaler på hver side av døren ut mot altanen, men siden kveldssolen kommer rett inn her på sommerstid tror jeg det blir droppet foreløpig. Mye vindu.


    E.T phone home?

     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Når det gjelder møbler begynner jeg å lande på noen produkter jeg har tittet på, men er mer enn åpen for synspunkt og tips!

    Infini Grande fra Ire Möbel.



    I dette stoff:


    Videre lurte jeg på stol i samme serie, men har falt litt for denne:



    Tenker da samme stoff som sofa, samt tilhørende puff.

    Og en slik da:



    Tenkte det hadde vært greit å kunne bytte lyttestol etter humør og form. Noen ganger har jeg opplevd det som lett å sovne i lytteposisjon om stolen blir for komfortabel\myk og tilbakelent. Tror bytting mellom Ire Aura og Fjordfiesta Lounge er en ide. Og pent, ikke minst.

    Andre tips?
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.970
    Antall liker
    10.453
    Sted
    Skien
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Hei Lille Emo kiden ;D Grattis med hus og ikke minst ny lyttestue, ser du holder på med møbler er selv ferdig med dette nå etter laaaang leting. Fordelen din er vel at du ikke bør forholde deg til det andre kjønn og kan kjøpe det du selv har lyst til. Dette kan jeg love deg forenkler Meeeeeeeeeeget mye ;D ;D blir spennende og se når alt er ferdig tar gjerne en liten lyttetur når ting er på plass.
    Lykke til med møbelkjøp
    Mvh: Espen
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    pengesluk skrev:
    Min regel 1,5 er at ikke andre irriterer deg når du har en hyrdestund i lyttestolen, det er nesten like ille som at en selv må ta hensyn.
    Bra regel! ;D ;D ;D

    Grattis med hus, Emokid!
     

    General8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Innlegg
    644
    Antall liker
    0
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Grattis med hus Emo.
    Jobber mye borte om dagen, men tar gjerne en tur innom for en lytt.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Espen:

    Ja, det hjelper å kunne bestemme selv;) Får forte meg før det kommer permanent frøken hit, hehe. Kom gjerne innom!

    General: Lenge siden! Hadde vært hyggelig med besøk :)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Kjøp i løs vekt, Emo! MYE billigere og mindre mas.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Tror han mener prostituerte Emo. Kvinner i løsvekt..
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Ah!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Griffenfeldt skrev:
    Tror han mener prostituerte Emo. Kvinner i løsvekt..
    Fydda! Har aldri foreslått noe slikt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Det er helg og det gløder i husets tredje horn. Hmm.



    Straks hjemmelaget italiensk pizza, sitter og vurderer møbler, kabling av anlegget, plassering av komponenter osv. Helg er kos!
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    emokid skrev:
    Når det gjelder møbler begynner jeg å lande på noen produkter jeg har tittet på, men er mer enn åpen for synspunkt og tips!
    Hva med et AD-JUST sofabord i samme minimalistiske stilen som stolene?



    2 størrelser (small og medium), 3 høydejusteringer og 5 varianter (Sort eik, lys eik, valnøt, eller rød/sort linoleum)

    Forhandler sender til Norge uten dansk moms, frakt ca DKK 500, leveringstid 2-3 uker

    http://www.casanovafurniture.dk/shop/ad-just-sofabord-sortbejdset-3422p.html
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Fint, kan passe godt! Trenger et relativt lite sofabord da jeg sansynligvis kommer til å plassere sofaen diagonalt i arken, med bedre utsikt ut vinduene, samt at det bryter opp rommet på en fin måte.

    Tror dog det må bli eik.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Den anenetagen der blir råbra! Stø kurs nå...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Håper så.

    Første gang jeg i det hele tatt har sett i retning et møbel med interesse var for et par uker siden, så dette er spennende, nytt og litt...på tynnisen. Hva tenker estetikerene om sammensetningen? Ingen ord\meninger blir for harde her ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Utgangspunktet ditt, selve rommet, er meget bra. Tøff peisovn også. Du er inne på en fornuftig linje når det gjelder møbler. VIKTIG: kjøp ting du føler for. liker å sitte i etc. Det er DU som skal leve med det. Vær forsiktig med for mye farger på ting,, litt aksentuering er selvsagt ok. TIPS; Brunt er vanskelig å kombinere med andre farger, rødt også. Holder du deg til skalaen fra hvitt til sort, med avstikkere kanskje i beige, natur (lyst treverk, kokos, sisal, peddik, skinn) så vil du aldri gå lei av en "håpløs" farge. Glem interiør "trender" og hva som er hot akkurat nå, f.eks, - lIVSFARLIG - de LEVER av å presentere endringer/nyheter hele tiden. DU derimot, må tenke helhetlig og med litt tidsperspektiv. Regner med at du ikke skal male/tapetsere om hvet år?? Ei heller bytte møbler ofte?

    Gå for kvalitet. Sitt heller på en melkekasse et år hvis du må spare opp til noe skikkelig.

    Jeg jobbet som en avsindig i to år da jeg kjøpte min første leilighet, så kjøpte jeg de møblene jeg ønsket meg. De er her enda, like fine 25 år senere, de er fortsatt å få i butikken men koster nå tre ganger så mye! Tidløse ting som jeg aldri kvitter meg med.

    Meget vanskelig å anbefale spesifikke merker og gjenstander, men bruk tid og kjøp kvalitet. Særlig ting som skal sittes i ofte og mye.
     

    .tore.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Innlegg
    276
    Antall liker
    3
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Godt sagt! Kjøp gjerne brukte klassikere, men det kan kanskje være utrygt farvann hvis du ikke vet hva du vil ha. Jeg kan gjerne overøse deg med forslag hvis jeg har noen kriterier og retningslinjer... (terapi for frustrasjonen over å ikke ha plass til flere stoler og lamper hjemme :p )
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Jeg får desverre ikke prøvd Ire-stolen før et kjøp, men selger tar den i retur om den skulle falle i usmak. Fjordfiesta og sofaen har jeg bådde sett og sittet i.

    Ellers er jeg begeistret for Wegner:





    Men føler det blir litt i overkant foreløpig, hvertfall nytt.

    Denne fra Ire var også overaskende god å sitte i, og pen. Visit:



    Jeg har valgt å beholde stuen i furu umalt, men ønsker å ha møbler som passer om jeg skulle ombestemme meg og gjøre den hvit eller lysere.

    Gode råd Sluket, det er verdsatt!
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    .tore. skrev:
    Godt sagt! Kjøp gjerne brukte klassikere, men det kan kanskje være utrygt farvann hvis du ikke vet hva du vil ha. Jeg kan gjerne overøse deg med forslag hvis jeg har noen kriterier og retningslinjer... (terapi for frustrasjonen over å ikke ha plass til flere stoler og lamper hjemme :p )
    Se mitt forrige innlegg. Liker eik, skal ikke ha møbler kledd i lik, skal gi et vist kvalitetsfølelse uten å bli for pompøst.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Her er forresten bilde av stua andre veien, mot arken hvor det skal være sofa, bord og 1-2 stoler.

    Bildet gir et litt annet inntrykk enn virkeligeten; arken er større en den ser ut til.



    Bildet er fra prospekt.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    har sagt det før: mal furuen hvit, så blir det dritfint.
    og mye lettere å møblere.
    fin farge på takbjelkene, btw.
     

    ketilb

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2009
    Innlegg
    483
    Antall liker
    135
    Sted
    Sør-Helgeland
    Torget vurderinger
    15
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Enig i at du skal kjøpe hva du føler for. Det er det som i siste ende binder det hele sammen, at du omgiver deg med 'dine' ting, ikke glansbilder fra boligmagasiner. Det er forøvrig verdt å ikke gå på kompromis med førstevalget, man blir sjeldent riktig fornøyd med annetvalget (som kanskje var billigere, eller lettere tilgjengelig).

    Har selv, som du planlegger med sofa og stol, fått trukket sofa fra en produsent og to stoler fra en annen i samme stof, og det har fungert veldig bra visuelt. Tror det vil bli bra i ditt tilfelle også.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Canales skrev:
    har sagt det før: mal furuen hvit, så blir det dritfint.
    og mye lettere å møblere.
    fin farge på takbjelkene, btw.
    No er no smaken ulik, men for eigen del: Er det ikkje kjedeleg med alle desse kvitmåla prosjekta? Eg tykkjer det minnar om sjukehus...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Så ut som en veldig trivelig loftstue det der, grattis!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Emo: kjøp møbler som følger den samme røde tråden som underetg din gjør. Du er veldig opptatt av identiteten og opprinnelsen til huset. Min personlige mening kommer i stikkordsform: stramme linjer, myke former, Ull, Teak,mahogny og silkematte føringer.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Gratulerer med egen stue. :) Pussig bildet fra prospektet. Har aldri sett et egg fra AJ i et fururom, men det funket det også.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Høyttalerne spiller i samme retning ca som bildet er tatt?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Stolen fra Ine er fin - møbler med understell i tynne stålrør blir oppfattet som veldig luftig og lette, har et par "objekter" selv, med stålrørsben etc. Paradoksalt nok noe av det tyngre å løfte på!

    Coconut chair - meget god å sitte i faktisk...
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    emokid skrev:
    Det er helg og det gløder i husets tredje horn. Hmm.



    Straks hjemmelaget italiensk pizza, sitter og vurderer møbler, kabling av anlegget, plassering av komponenter osv. Helg er kos!
    Den peisen din er veldig stilig live, anlegget ditt er velspillende også :)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.



    Tatt sent i natt, spilte grisehøyt til det nesten startet å lysne. Begynner å få roen og kvalitetstid her nå.

    Som dere ser har jeg noen midlertidlige møbler som enten blir solgt eller flyttet ut i uthuset når de nye kommer inn. Grå sofaer og sort gulvteppe fungerer dårlig her, imo.

    Anlegget er plassert helt "random" på innflyttingsdagen. Har planer om å sette kilder\pre ved lyttepos, og ha relativt lange kabler bort til monoblokker og HT. Kle og ramme inn akustikkplater.
     
    N

    nb

    Gjest
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Gratulerer - blir bra det der!

    Har du tenkt å gjøre noe med furua ala male, dekke med plater etc så gjør det NÅ. Det er mye enklere å gjøre det med en gang, slike ting har en egen evne til å bli utsatt i all uendelighet, og begynner du først på et slikt prosjekt så gjør deg HELT ferdig. Du ville bli overrasket hvor lenge du vil klare å bo f.eks i et rom uten lister;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Listefritt kan man bo tilnærmet uendelig. Er man single, 2 x uendelig ;D ;D Been ther, still there...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.231
    Antall liker
    6.331
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Som sagt ingen maling i stua. Om det skal gjøres med tider har jeg et rom i endevegg som alt interiør kan flyttes inn i før malearbeid starter. No stress. Skal hvertfall ikke gjøre det på et år eller to. Helt seriøst, som en enhet med huset mener jeg det vil ta bort noe av særpreget å male dette hvitt, ikke minst gjøre det litt vel kaldt for mitt vedkommende, særlig i kombinasjon med alt lyset som kommer inn.

    Jeg er ikke på leten etter et kataloghus anno 2011. Sterilt kan det være andre steder. ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.199
    Antall liker
    101.657
    Torget vurderinger
    23
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    Taket er naturtre kun en gang, Emo. Maler du det så har du tatt et steg...

    Hadde selv granpanel i stua, gigantisk stort skråtak som hadde stått ubehandlet i 30 år og følgelig blitt rimelig brunt. Som den syke mann jeg er så la jeg NY panel i steden, med luting, såpevask og oljing av hver eneste løpemeter panel før montering. Dermed beholdt jeg trefinishen, i lys utgave... Vedlikeholdsfritt, lett å vaske og like lyst og pent i dag 10 år senere. Mye jobb, men med skikkelig verktøy, rullestillasje og god plass (bodde ikke i huset) så gikk det forbausende greit.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.027
    Antall liker
    533
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    emokid skrev:


    Tatt sent i natt, spilte grisehøyt til det nesten startet å lysne. Begynner å få roen og kvalitetstid her nå.

    Som dere ser har jeg noen midlertidlige møbler som enten blir solgt eller flyttet ut i uthuset når de nye kommer inn. Grå sofaer og sort gulvteppe fungerer dårlig her, imo.

    Anlegget er plassert helt "random" på innflyttingsdagen. Har planer om å sette kilder\pre ved lyttepos, og ha relativt lange kabler bort til monoblokker og HT. Kle og ramme inn akustikkplater.
    Dette var flott, så utrolig godt å ha den følelsen av 'endelig' når man kan spille musikk til langt på natt uten å forstyrre noen!
    Grattis med egen bolig! ;D
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.386
    Antall liker
    3.108
    Guttungen flytter! Emokids jakt på nerva.

    emokid skrev:
    Som sagt ingen maling i stua. Om det skal gjøres med tider har jeg et rom i endevegg som alt interiør kan flyttes inn i før malearbeid starter. No stress. Skal hvertfall ikke gjøre det på et år eller to. Helt seriøst, som en enhet med huset mener jeg det vil ta bort noe av særpreget å male dette hvitt, ikke minst gjøre det litt vel kaldt for mitt vedkommende, særlig i kombinasjon med alt lyset som kommer inn.

    Jeg er ikke på leten etter et kataloghus anno 2011. Sterilt kan det være andre steder. ;)

    Godt å høre!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn