The Hissing of Summer Lawns - Speakers Corner

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Etter mye oppmerksomhet rundt DCC's superutgivelse av Court & Spark på 180g vinyl, og Rhino's nylige fantastiske Blue på ditto vinyl, har nå Speakers Corner laget den ultimate utgivelsen av The Hissing of Summer Lawns (1975) på 180g vinyl. Mastering- og lydkvalitet er helt øverst i øverste liga, som vanlig fra dette firmaet.

Tenkte bare å gjøre oppmerksom på denne utgivelsen for Joni Mitchell-fans, som det virker å være nok av på disse sidene. Speakers Corner lanserer ikke sine utgivelser med brask og bram (med en så stor utgivelsestakt hadde det blitt ukentlig brask og bram da), og mange kan ha gått glipp av den.

Den kom i posten idag, har akkurat hørt gjennom den; er ikke skuffet ift min original.

Mvh Vidar P

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Som alltid gjør Speakers Corner en god jobb. Jeg har aldri vært missfornøyd med deres utgivelser. Nå venter jeg på at de også skal gi ut flere av Jonis plater på Asylum.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Etter mye oppmerksomhet rundt DCC's superutgivelse av Court & Spark på 180g vinyl, og Rhino's nylige fantastiske Blue på ditto vinyl, har nå Speakers Corner laget den ultimate utgivelsen av The Hissing of Summer Lawns (1975) på 180g vinyl. Mastering- og lydkvalitet er helt øverst i øverste liga, som vanlig fra dette firmaet.

Tenkte bare å gjøre oppmerksom på denne utgivelsen for Joni Mitchell-fans, som det virker å være nok av på disse sidene. Speakers Corner lanserer ikke sine utgivelser med brask og bram (med en så stor utgivelsestakt hadde det blitt ukentlig brask og bram da), og mange kan ha gått glipp av den.

Den kom i posten idag, har akkurat hørt gjennom den; er ikke skuffet ift min original.

Mvh Vidar P

Blue er fantastisk, har den. Hvor får jeg tak i de to andre ?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Du er sikker på at det er Rhino-utgaven av Blue du har? Jeg var nemlig så dum at jeg kjøpte WEA sin for noen år siden, den er et forferdelig makkverk laget av digitale mastere.
Derfor kjøpte jeg den relativt nylige Rhino-utgaven, og det var jaggu litt av en forskjell!

The Hissing.. får du overalt hvor de selger Speakers Corner, jeg kjøper vanligvis på Elusive;

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=EUROS1051

DCC-utgaven av Court & Spark får du ikke tak i lengre; med mindre du er gjort av penger; den koster mange hundre $ brukt. Slik går det når man er for sent ute; da er vi to om det :)

Noen som kjenner denne utgivelsen? Tenker ikke på musikken, den har jeg, men om det er noe å hente på lydkvalitet?

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=ABRI44085

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Vidar P skrev:
Noen som kjenner denne utgivelsen? Tenker ikke på musikken, den har jeg, men om det er noe å hente på lydkvalitet?

Mvh Vidar P
Veldig bra lyd på denne utgaven synes jeg, klar og dynamisk lyd, akustiske gitarer som spiller i rommet ditt. Har ikke sammenlignet den mot andre pressinger av samme.

Ellers så skuffer aldri Speakers synes jeg, heller ikke på The Hissing....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Vidar P skrev:
Du er sikker på at det er Rhino-utgaven av Blue du har? Jeg var nemlig så dum at jeg kjøpte WEA sin for noen år siden, den er et forferdelig makkverk laget av digitale mastere.
Derfor kjøpte jeg den relativt nylige Rhino-utgaven, og det var jaggu litt av en forskjell!

The Hissing.. får du overalt hvor de selger Speakers Corner, jeg kjøper vanligvis på Elusive;

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=EUROS1051

DCC-utgaven av Court & Spark får du ikke tak i lengre; med mindre du er gjort av penger; den koster mange hundre $ brukt. Slik går det når man er for sent ute; da er vi to om det :)

Mvh Vidar P

Ja det er Rhinoutgaven som jeg har. Veldig bra lyd, og kvalitet. Og musikk selvfølgelig. Kanskje hennes beste. Får vel se og få bestilt "Hissing...." da før den også forsvinner. Finner en del Speakers Corner utgivelser på småbutikker på Ebay. (tror de er små ihvertfall) Slipper moms og denslags når jeg handler fra de.

Elusivdisc er ganske strenge med å ikke skrive ned verdien. Ikke det at jeg ikke betaler mine skatter og avgifter med glede.......

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Bestilt. 6-10 dagers leveringstid.

(Fant Pious Bird of Good Omen - Fleetwood Mac på Speakers Corner også.

Også bestilt)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Bare for ordens skyld; jeg kjøpte også den Fleetwood Mac-skiva; den er imponerende god! Vi kjenner jo musikken, men masteringkvalitet er vel langt over noe vi så langt har hørt; dette er veldig nært musikerne i studio.

Mvh Vidar P

R

rico

Gjest
Apropos "Court & spark" så dukker den også opp på Nautilus av og til http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=34978, har ikke hørt den på denne labelen, noe av det jeg har på Nautilus er bra mens andre ikke er så bra, noen som har denne? Har den på DCC og det er en fornøyelse. Men unntak av den fæle tyske pressingen av Blue på WEA så synes jeg alle nypressingene de siste årene er veldig bra.

Vidar; jeg ser "Ladies of the canyon" begynner og bli "low stock" rundt omkring.... ;)

"An audiophile dream record. Everything you could want is in this one record. A perfectly lush recording with such an incredible voice singing gorgeously penned songs. This is a must-have."

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
463
Torget vurderinger
4
rico skrev:
Apropos "Court & spark" så dukker den også opp på Nautilus av og til http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=34978, har ikke hørt den på denne labelen, noe av det jeg har på Nautilus er bra mens andre ikke er så bra, noen som har denne?
Har Court and Spark på Nautilus. Har ikke originalen å sammenligne med, men den har forvrengning på første låt på side 2. Kun noen sekunder på en gitar. Har lest at mastertapen har denne forvrengningen pga. kraftig overstyring av båndet.

Ellers så var jeg innom Big Dipper i dag og plukket med meg Hissing.... på Speakers Corner og Blue på Rhino. Får se om jeg får tid til å høre dem i morgen......

Har begge skivene i hylla fra før og har aldri skjønt hvorfor Blue har fått skryt for lyden. Skal bli spennende å høre hva Rhino har fått til..

FZ

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.810
Sted
Hus
Har Hissing of summ lawns på hvit UK asylum førstepress, og lurer på om det er mye å hente på Speakers Corner utgivelsen??

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
301
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ut ifra min kjennskap til mine originale JM'er, så er det noe bedre lydkvalitet i Speakers Corner.

Men om den du har er bra, så kan man jo spørre seg om kanskje pengene er bedre anvendt på en annen skive fra Speakers Corner istedet, en som du IKKE har :)

Mvh Vidar P

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Har fått "Hissing....., og hørt på den et par ganger. Veldig bra, både musikk og lyd.
Virker som Speakers Corner har grepet på det.
P.S.
Fleetwood Mac plata er også i høyeste grad verdt sin vekt i gull (vinyl)

Topp Bunn