The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    God lørdag, godtfolk! :)

    Har nå gått noen uker sist jeg jeg slo på anlegget. Mye jobb som tynger skuldrene. Prøver å ha litt selvdisiplin, men det ender opp med vas likevel, uten at man får sin dose av musikk :(. Anlegget står dermed tildekket til minst neste uke.

    Leste i en annen tråd der en var oppgitt over at noen slemme smårør hevet støygulvet i hans anlegg med hele 15db. Hans ht har vel 83-86 db følsomhet. Heldigvis er mine på 104 db og jeg har ikke notert meg problemet. Kanskje jeg er hardhudet, og lar meg ikke plaget av uvesenet 🤗 . Mange jeg kjenner bruker rør og følsomme ht, og jeg kan ikke se/høre at de lider (i stillhet).
    IMG_20230114_095332.jpg


    Fortsatt god helg!
    (Nå må jeg jobbe, ffs!)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    O Glede! 🤗
    Endelig dukker den opp! Ikke at jeg er blodfan, men liker ST godt, jeg.

    IMG_20230128_001838.jpg


    Denne forsvant for meg i nesten et år. Missing in action. Har ikke mange meter med skiver, men det har vært som å finne nålen i høystakken. Men i natt så fant jeg den plutselig i coveret til en Dire Straits plate. Dermed har jeg avslørt hvor ofte jeg lytter til den gruppa. Ber om nåde fra HFS’ mange svorne DS fans😬
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    En tur til Hifi&Vinyl setter alltid sjelelig merker etter seg😮💨
    Kaffeslabberas med godklumpene Jorwed og Evo. Det er så kos å bli hilst velkommen av vinylbikkja Mio, som er ei tispe.
    Jeg og Horny dro fornøyd hjem med noen skiver i hånda. Måtte klamre meg fast til platene når ellers sindige Horny skulle demonstrere hvor bøs hans nye bil var🫣. «Se her, no hands!»., sa han mens han nonchalant åpnet brusen sin og drakk av den med begge hendene. Jeg ble formelig skutt mot seteryggen da en traktor - TRAKTOR! - skulle forbikjøres.😎. Perfekt bil for en rullingsrøyker som meg, altså!

    IMG_20230128_230414.jpg

    Legg merke til Ravel-skiva. Den skal altså avspilles baklengs. Jada, jeg ser logikken bak det (for dette stykket), men likevel uvant.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Leser noen tester av rør, der bla 45 ble omtalt. Fikk lyst til å høre på det røret igjen, og jaggu har jeg ikke to blokker med de stående på gulvet 😁

    Varmes opp, med støv på. Gleder meg.
    IMG_20230202_212031.jpg


    Trafomatic får en pause. Sparer litt strøm på dette også😂
    IMG_20230202_212041.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Avspilles baklengs!🙃

    Har Ravels Bolero i forskjellige innspillinger. Hvilken som er best rent musikalsk, er jeg dessverre ikke kyndig nok til å bedømme, men dette er audiofilt good shit. Man formelig bader i deilig lyd😛. (Angrer på at jeg ikke kjøpte den andre plate også, som @Horny stakk av med).

    27182538-6377-4E01-AA74-95E969C25C9C.jpeg


    Forøvrig spiller Welborne avsindig bra, men skulle gjerne hatt bittelitt mer pulver de få gangene jeg kunne dra til med SPL. I det aller meste av tiden holder dette massevis for meg 🤔
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva skal man si? Ski er oppskrytt, men har nå lagt flere turer med både nedover- og bortoverski, mest for å lære ungene det grunnleggende, som er det eneste jeg kan 🤭

    Innimellom er det tid til hifi og fjas. Jeg har sagt før at jeg hater rør - varme, kostnad og brukeruvennlighet - og prøver hele tiden å finne alternativer som jeg kan leve med lydmessig. Ønsket er å kunne ha anlegget på 24/7 og bare spille musikk straks man har tid og anledning, og gjerne slumre til i sofaen. Flere forsøk er prøvd, og likefullt buklandet. Denne gangen lander det et komponent som har et uendelig godt ry på seg, samt at noen av mine hifikompiser har (hatt) den og det er bare skryt å spore overalt.

    IMG_20230221_185535.jpg
    IMG_20230221_202655.jpg
    IMG_20230221_220545.jpg
    IMG_20230221_220529.jpg
     
    Sist redigert:

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Hva skal du med EAR 324 når du har Steelhead (sier han som har 324 og alltid har ønsket å bytte til steelhead)? Spent på om du finner at kreasjonen til Sir Tim faktisk kan gå mange runder i ringen med kreasjonen til EveAnna uten å bli slått knockout? Bytter gjerne min 324 med litt rørvarme, noe mindre brukervennlighet og produkt som bør slås av etter bruk :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva skal du med EAR 324 når du har Steelhead (sier han som har 324 og alltid har ønsket å bytte til steelhead)? Spent på om du faktisk finner at kreasjonen til Sir Tim faktisk kan gå mange runder i ringen med kreasjonen til EveAnna uten å bli slått knockout? Bytter gjerne min 324 med litt rørvarme, noe mindre brukervennlighet og produkt som bør slås av etter bruk :)
    Ah, så du har 324! Da er det bare å gratulere med et makalaust godt produkt! Har du noensinne sammenlignet den med en SH (eller andre oppegående produkter)?

    Hvorfor jeg drar 324 i hus, har jeg redegjort for i innlegget # 6252 :). Dessuten er rommet lite, og blir fort varmet opp av rør «overalt».

    SH er overlegent hva features angår (innstillinger, antall innganger, pre/RC). Det sagt, så trenger du ikke å frykte for at 324 ikke kan gå mange runder mot SH på det rent lydmessige. Ingen knockout, det kan jeg avsløre med engang. Vi snakker små nyanser og preferanser her, som det oftest er etter at man skrider over en viss grense. Stort sett staffasje og pynt etter det. 324 er "mer rør"* enn feks Cary PH 302, som jeg hadde gjennom flere år. Likevel, per tid så holder jeg en knapp på SH. Trenger imidlertid mer tid på meg, og kanskje jeg utbroderer mer etter hvert:). Uansett, målet mitt er ikke å finne noe som låter bedre enn SH. Forventer/håper ikke engang at 324 skal låte like bra.

    * Klarhet, mikrodynamikk, sammenheng, utklinging, homogenitet, romfølelse, harmoni - egenskaper som gode rørprodukter har. Finner av og til også i noen SS, som i dette tilfellet.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For å gjøre en lang historie kort: Messens beste lyd, og det til en rimelig pris. Spilte fletta av det meste, ikke minst ift noen svindyre 2-veis til snaue 400k kr som også var å høre på, på variert musikk. Og det selv om prisdifferansen på elektronikken var på ca 1.5 million(!) kr. Det er fortsatt håp for de som lytter til lyd og musikk, ikke bare på prislappen og merker.

    Revival Audio Atalante 5 til 55k kr. Franske.
    received_211743288194973.jpeg


    Traff noen kjente. Veldig hyggelig. Love your nails! 😘
     
    Sist redigert:

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.635
    Antall liker
    4.064
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    For å gjøre en lang historie kort: Messens beste lyd, og det til en rimelig pris. Spilte fletta av det meste, ikke minst ift noen svindyre 2-veis til snaue 400k kr som også var å høre på, på variert musikk. Og det selv om prisdifferansen på elektronikken var på ca 1.5 million(!) kr. Det er fortsatt håp for de som lytter til lyd og musikk, ikke bare på prislappen og merker.

    Revival Audio Atalante 5 til 55k kr. Franske.
    Vis vedlegget 900625

    Traff noen kjente. Veldig hyggelig 😘
    De var en fin överraskning även på mässan i Stockholm.🙌🙌🙌
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Skulle gjerne fått vært på messa for å se all galskapen,selv om enn mest sannsynlig ikke er i markedet for mye av det, de så ut til å være fornuftig konstruert The French ones og store mellomtone domer er vel sjelden feil om gjort riktig,såvidt kikket på det merket de virker å ha fornuftig tilnærming og pris kontra mye annet i dag, have a still Nice weekend Gunner :coffee::giggle:🎶
    Beste hilsen herfra
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.832
    Antall liker
    50.821
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    De var knall bra, de til 400K ikke så mye😂. Rart egentlig at de er så dyre, det er en 2 veis snell rip off 😳. Men folk får betale hva de vil, men de kunne sluppet unna med 50 K og fått noe mye bedre😉😁.
     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    For å gjøre en lang historie kort: Messens beste lyd, og det til en rimelig pris. Spilte fletta av det meste, ikke minst ift noen svindyre 2-veis til snaue 400k kr som også var å høre på, på variert musikk. Og det selv om prisdifferansen på elektronikken var på ca 1.5 million(!) kr. Det er fortsatt håp for de som lytter til lyd og musikk, ikke bare på prislappen og merker.

    Revival Audio Atalante 5 til 55k kr. Franske.
    Vis vedlegget 900625

    Traff noen kjente. Veldig hyggelig. Love your nails! 😘
    Pent, hvem selger dei i Norge?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skulle gjerne fått vært på messa for å se all galskapen,selv om enn mest sannsynlig ikke er i markedet for mye av det, de så ut til å være fornuftig konstruert The French ones og store mellomtone domer er vel sjelden feil om gjort riktig,såvidt kikket på det merket de virker å ha fornuftig tilnærming og pris kontra mye annet i dag, have a still Nice weekend Gunner :coffee::giggle:🎶
    Beste hilsen herfra
    Done right alright. De stilte selvsikkert frem innmaten også, så alle kunne se hva man fikk (for penga). Ikke noe magiculus og trolldomludriumus som driver prisene opp til himmels. Uansett, folk får selv bruke ørene når de først er i Asker.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    godt å høre det er noen som har baller nok til å vise hva dem triver med uten noen form for mumbo jumbo og snake oil fy fasan priser :D
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    De var knall bra, de til 400K ikke så mye😂. Rart egentlig at de er så dyre, det er en 2 veis snell rip off 😳. Men folk får betale hva de vil, men de kunne sluppet unna med 50 K og fått noe mye bedre😉😁.
    Hehe, hadde de bare vært lagd av gull, NASA-tech og bekledd med diamanter, men nei. Det var bare enkle trekasser og to greie elementer. For all del, de spilte bra i noen passasjer (Nei, electronica passet ikke!) og jeg hadde fint kunne levd med de, som et alternativt når jeg spiller visse type musikk. Er jeg for kritisk? Selvsagt er jeg det! Det forplikter når man krever 400k kr av folk for et par ht, ffs! (Det absurde er at da har man ikke engang kommet opp halvveis i stigen. Toppmodellen koster ca 1.5 mill. Stort sett samme, men bare mer, eh, magi).
     
    Sist redigert:

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    709
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    3
    For å gjøre en lang historie kort: Messens beste lyd, og det til en rimelig pris. Spilte fletta av det meste, ikke minst ift noen svindyre 2-veis til snaue 400k kr som også var å høre på, på variert musikk. Og det selv om prisdifferansen på elektronikken var på ca 1.5 million(!) kr. Det er fortsatt håp for de som lytter til lyd og musikk, ikke bare på prislappen og merker.

    Revival Audio Atalante 5 til 55k kr. Franske.
    Vis vedlegget 900625

    Traff noen kjente. Veldig hyggelig. Love your nails! 😘
    Kunne ikke vært mer enig!!😊
    Tror forresten det var deg jeg traff når du var på vei ut. Vi slo an en liten prat med selgeren!
    Isåfall skal du vite at det er hjemme hos meg Mercury ll står og gløder!!
    Og her skal den få stå leeeenge!!😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kunne ikke vært mer enig!!😊
    Tror forresten det var deg jeg traff når du var på vei ut. Vi slo an en liten prat med selgeren!
    Isåfall skal du vite at det er hjemme hos meg Mercury ll står og gløder!!
    Og her skal den få stå leeeenge!!😊
    Ah, så det var deg. Ja, vi var vel omtrent like entusiastiske begge to😅.

    Så Mercury 2 havnet hos deg. Knall god sak, som dessverre ble for varmt for rommet mitt. Absolutt noe av det beste (og peneste) jeg har eid. Hvilke ht er den parret med? Kanskje noe Revival med tiden?😜
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    709
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    3
    Ah, så det var deg. Ja, vi var vel omtrent like entusiastiske begge to😅.

    Så Mercury 2 havnet hos deg. Knall god sak, som dessverre ble for varmt for rommet mitt. Absolutt noe av det beste (og peneste) jeg har eid. Hvilke ht er den parret med? Kanskje noe Revival med tiden?😜
    Hei!!
    Ja!! Entusiastiske er ordet!!🤣
    Nå spiller de på Spendor a7, og jeg syns det funker som bare det!😀
    At Revival kanskje prøves en gang, er veldig langt fra utenkelig!!😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Synd, men det kan fort skje når det er mye å fråtse i. Det var noen rom jeg ikke hørte i det hele tatt. Og noen rom jeg var kun noen få minutter i. Selvsagt ikke riktig å bedømme lyden da.
    Helt fair å si hva men selv likte best av det man rakk over av oppsett 👍🏻 det avhenger litt av musikkvalg også tror jeg. Kan hende jeg hadde likt flere oppsett bedre om det ble spilt musikk jeg selv likte bedre. Men rommene var i større grad likt utformet kontra i Horten, så utstillerne hadde likere forutsetning for å lykkes 🙂
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Helt fair å si hva men selv likte best av det man rakk over av oppsett 👍🏻 det avhenger litt av musikkvalg også tror jeg. Kan hende jeg hadde likt flere oppsett bedre om det ble spilt musikk jeg selv likte bedre. Men rommene var i større grad likt utformet kontra i Horten, så utstillerne hadde likere forutsetning for å lykkes 🙂
    Ja, det er ofte tilfeldig hva en møter av lyd/musikk når man entrer rommet. Hører jeg noe interessant, så kan det hende at jeg venter tålmodig på neste kutt. Er jeg veldig interessert, og det passer, så ber jeg om en sang (I dag ba jeg om Black Sabbaths "Fairies wear boots" i to rom: Revival og Graham. Skulle spurt Fyne Vintage også).

    Godt poeng ang rommene👍

    Hva likte du best, da?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.710
    Antall liker
    7.815
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, det er ofte tilfeldig hva en møter av lyd/musikk når man entrer rommet. Hører jeg noe interessant, så kan det hende at jeg venter tålmodig på neste kutt. Er jeg veldig interessert, og det passer, så ber jeg om en sang (I dag ba jeg om Black Sabbaths "Fairies wear boots" i to rom: Revival og Graham. Skulle spurt Fyne Vintage også).

    Godt poeng ang rommene👍

    Hva likte du best, da?
    Tror det må bli Michi pre og monoblokker på Kef Blade Meta. Morsomste lyd var nok Hamrammr 😬 Største overraskelse var Marantz 40n og CD60 på Polk R200, utrolig mye godlyd for penga og overraskende bra basstrykk 👍🏻
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tror det må bli Michi pre og monoblokker på Kef Blade Meta. Morsomste lyd var nok Hamrammr 😬 Største overraskelse var Marantz 40n og CD60 på Polk R200, utrolig mye godlyd for penga og overraskende bra basstrykk 👍🏻
    Jevnt over flere som var bra, ja. Jeg forventer faktisk det, når prisene er som de er. Kan ikke skylde på rom i alle sammenhenger! Gjelder bare å plukke ut det som gir deg det lille ekstra.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hei!!
    Ja!! Entusiastiske er ordet!!🤣
    Nå spiller de på Spendor a7, og jeg syns det funker som bare det!😀
    At Revival kanskje prøves en gang, er veldig langt fra utenkelig!!😊
    Det ekteskapet har jeg troa på! Mercury 2 er sterk som fy, så lenge ht er rimelig greie å ha med å gjøre, og det er Spendor A7, etter hva jeg har hørt/lest.
    Synd jeg ikke fikk hørt A4 hos Mala i dag, forresten (var ikke oppkoblet). Overraskende hvor nette de var.
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    709
    Antall liker
    1.569
    Torget vurderinger
    3
    Det ekteskapet har jeg troa på! Mercury 2 er sterk som fy, så lenge ht er rimelig greie å ha med å gjøre, og det er Spendor A7, etter hva jeg har hørt/lest.
    Synd jeg ikke fikk hørt A4 hos Mala i dag, forresten (var ikke oppkoblet). Overraskende hvor nette de var.
    Skulle du forville deg opp i Hønefosstraktene, så får du si i fra, så får du hørt a7 sammen med Ayon!😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn