The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.898
    Antall liker
    4.383
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Blitt anbefalt å bytte ut 0,1uf kondisen og 0,47uf kondisen med jupiter Copper Foil Paper & Wax.
    godt det ikke er bare meg som går for Jupiter kontra Duelund for all del sikkert bra begge deler 😌trur det vil bli bra, føler det er mye Jupiter kondesatorene i rør dacen min som står for det logiske jeg har fått hørt i den på ene kanalen /dvs det låter bare mer som musikk med disse kobber kondensatorene. Mvh Krazy
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blogger litt igjen i denne travle sommertråden.

    Ikke like heldig med været i år som i fjor, men vær er vær; lite å gjøre med det. Jeg er en som foretrekker 28 grader C fremfor 18.

    1BE2E482-4E6A-40F3-9F75-7339BAFFF41D.jpeg


    Alltid en utfordring å åpne østers uten riktig verktøy, men det går med smørekniv også. Koste meg med delikatessen inntil en nisse sendte meg en link som fortalte om bakterier og virus i slike. Det har jo gått bra hittil, men en man tenker jo sine tanker der man slurper i seg.
    63F34B08-836A-477A-8C14-92DED83C2F03.jpeg


    Sommer og ferie, men man forsømmer selvsagt ikke sin 7-stjerners status her inne for det. Litt musikk på balkongen, og naturligvis med tut. Ingen apekister, heller ikke her ved sjøen.
    9673A49D-9B5E-4E2B-A963-6B7C8588B702.jpeg


    Ha en fortreffelig sommer, fellas!
    515D7C95-3993-4220-924E-004BAD93B08C.jpeg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Fortsatt god sommer. Må nok vurdere å stikke innom butikken og dra med meg et nett slike før helgen :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gjør det, ptb.
    Ufattelig mengder av deilig og sunn mat langs vår langstrakte kyst: blåskjell, fisk, krabber, hummer, østers osv. Men dessverre ikke ofte anledning til å høste godene.
     

    Vedlegg

    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3


    Har vel aldri vært noen gedigen fan, men etter at en kompis for noen år siden ga østers den lite smigrende betegnelsen bronkitt, så har min begeistring for produktet sett en ytterligere dalende frekvens :giggle:
    Blåskjell derimot ...
    Muslinger og delte ræver aside, ha en fjong sommer! Regner med sylskarpe bilder av alle kilosørretene tatt på tørt :D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Gjør det, ptb.
    Ufattelig mengder av deilig og sunn mat langs vår langstrakte kyst: blåskjell, fisk, krabber, hummer, østers osv. Men dessverre ikke ofte anledning til å høste godene.
    Man har det fælt ved sjøen i ferien skjønner jeg Gunner.
    I tillegg til alle havets delikatesser som du nevner kan høstes Hver forsiktig med skjellene,følge nøye med på lokale nyheter om algetoksin innhold. Det hele kan plutselig bli skit moro, og i overkant tøft for magen. Og da vil jo ikke fruen kunne høste tilstrekkelig av ditt amorøse potensiale ;)
    Årets vår og sommervær med gode regnværsdager gjør også sitt til at det ligger an til en fantastisk bærhøst i skog og mark.
    Vitaminer, mineraler og gode smaker er også godt for både mental og fysisk helse.

    Selv om du trives best i 28 varmegrader ser unga ut for å ha det storveis i sitt forehavende omkring oppdagelser av livsformer i fjære (littoralsonen).

    Takk for reisebrev gode mann :cool:
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Høster selv disse havets delikatesser, men er forsiktig med hva som plukkes og spises. Koster ikke mange kaloriene å ta en sjekk før man spiser. Det går jo helst godt, men man får plutselig ødelagt litt av den gode stemningen om man heller i seg østers med dårlig innhold.😎

    Kos deg på ferie, og fortsatt god sommer 🌞🌞
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har vel aldri vært noen gedigen fan, men etter at en kompis for noen år siden ga østers den lite smigrende betegnelsen bronkitt, så har min begeistring for produktet sett en ytterligere dalende frekvens :giggle:
    Blåskjell derimot ...
    Muslinger og delte ræver aside, ha en fjong sommer! Regner med sylskarpe bilder av alle kilosørretene tatt på tørt :D
    Tja, nordmenn flest er ganske så tradisjonelle i matveien at de holder seg til mors kjøttkaker og brunsaus. Snart klarer de jo ikke engang å nyte rakefisk, smalahove, lutefisk osv, så hva folk betegner litt spesielle mat som snegler, frosk eller østers, tar jeg ikke veldig alvorlig. Derimot er renneræv ikke å ettertrakte!

    Men ørret smaker bra, så sant som de sitter på kroken. Blir en tredagers alenetur neste uke, tenker jeg. Hva med deg? Forventer bilder og skrytehistorier her;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man har det fælt ved sjøen i ferien skjønner jeg Gunner.
    I tillegg til alle havets delikatesser som du nevner kan høstes Hver forsiktig med skjellene,følge nøye med på lokale nyheter om algetoksin innhold. Det hele kan plutselig bli skit moro, og i overkant tøft for magen. Og da vil jo ikke fruen kunne høste tilstrekkelig av ditt amorøse potensiale ;)
    Årets vår og sommervær med gode regnværsdager gjør også sitt til at det ligger an til en fantastisk bærhøst i skog og mark.
    Vitaminer, mineraler og gode smaker er også godt for både mental og fysisk helse.

    Selv om du trives best i 28 varmegrader ser unga ut for å ha det storveis i sitt forehavende omkring oppdagelser av livsformer i fjære (littoralsonen).

    Takk for reisebrev gode mann :cool:
    Dæven, det er så jeg nesten ser for meg Power med skaut og bærkurv lett trippende i skogen på jakt etter godsaker, nynnende på en uskyldig liten melodi. Pass deg for ulver, du, så skal jeg passe meg for bedritne skjell.

    En kantarell , tralalalala!🦋
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høster selv disse havets delikatesser, men er forsiktig med hva som plukkes og spises. Koster ikke mange kaloriene å ta en sjekk før man spiser. Det går jo helst godt, men man får plutselig ødelagt litt av den gode stemningen om man heller i seg østers med dårlig innhold.😎

    Kos deg på ferie, og fortsatt god sommer 🌞🌞
    Seff sjekker jeg blåskjellvarselet, men vi har jo ikke noe eget varsel for østers. Det er klart jeg løper en risiko når jeg spiser de rå, selv om all fornuft tilsier at varmebehandling er safest.

    Ellers merker jeg at en uke uten dusj og porselen under ræva er helt på grensen. Dårlig vær legger naturligvis en demper på entusiasmen også.

    Fortsatt god sommer, bud, og skitt fiske!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Varmebehandlede østers er jo ikke noe digg....
    Østersene langs norskekysten nå er jo som regel denne nyinnflyttede stillehavsøstersen. Og det er såpass nytt at Mattilsynet ikke har Laget et eget varsel for dette. Men er varselet OK for blåskjell, så pleier jeg å ta kjangsen på østersen også. Selv om den filtrerer littannerledes, og som du sier ... spises rå. En viss gambling er det jo uansett. Er vannet friskt med god tilførsel er det nok helt greit. Godt er det ihvertfall 😊
     

    equilibrium

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2010
    Innlegg
    928
    Antall liker
    609
    Sted
    Østenfor sol og vestenfor måne
    Torget vurderinger
    3
    Men ørret smaker bra, så sant som de sitter på kroken. Blir en tredagers alenetur neste uke, tenker jeg. Hva med deg? Forventer bilder og skrytehistorier her;)
    Bestilt tur til Slovenia i mai, men så kom jo denne fordømte coronaen :mad: Hadde et fantastisk fiske der i fjor. Foruten noen mer lokale småturer med greit fiske (bl.a Bjørkelangen) så ble 5 dager i Trysil i juni alternativet til Slovenia. Elva var litt for stor men fant et vulgatavann med full sverming, sjelden kost for min del. Rigga til med belly og kald bayer, men det var fanken knapt et vak å se mens godbitene fløt all mass i skorpa rundt meg. 25 gr i vannet gjorde meg åpenbart ingen tjeneste, fordømt nedtur. Satser på mer flaks i fjellheimen senere 🥴
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Dæven, det er så jeg nesten ser for meg Power med skaut og bærkurv lett trippende i skogen på jakt etter godsaker, nynnende på en uskyldig liten melodi. Pass deg for ulver, du, så skal jeg passe meg for bedritne skjell.

    En kantarell , tralalalala!🦋
    Noe usikker på om jeg finner beskrivelsen av undertegnede med skaut og bærkurv flatterende. Kan jeg ha på stakk og strømpebukser også?
    Dog er selvplukkede villbringebær det reneste gull for min gane. Ja, og så multer da.
    Kanskje ulven bør passe seg for meg når jeg drar på med Child in Time med Deep Purple :rolleyes:

    Jeg for min del driter i porselenet gutter, så lenge jeg ikke får servert maten på engangs papptallerkener.
    Sjekk PFAS innholdet, og hva de nusselige mennskeskapte organiske mikroforurensningene potensielt kan gjøre med kroppen.
    Alt for at vi skal ha det litt lettvint (fett-, olje-, og vannavstøtende forbindelser) med matserveringen.
    GoreTex i friluftstøyet kan vi ta en annen gang.

    Fortsatt god ferie i naust, telt og hytter :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    hva er dette for luksussyt?
    jeg spiser ikke en gang av porselen for tiden, og du savner å drite i porselen?
    Der smalt det fra Utedo Kongen!
    Men drit nå i det, "China In Your Hand" (T'Pau) er risikosport. Langt tryggere å ha det under ræva. Vi er hjemme igjen i trygge omgivelser, kan man si ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Men ved å plukke så gjør du jo en innsats for å hindre spredningen langs kysten. 😉
    Well done sir!

    Gjør mitt beste for kongen og fedrelandet, det skal alle vite.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er nok den eneste grunnen til at gunner spiser den guffa der.. :ROFLMAO:.
    Fatt mot, troløse venn. Det går fint an å tilberede østers på andre måter også, men der går jeg fort lei etter noen munnfull. Å spise rå, derimot, kan jeg fort fortære 30 stk om gangen.

    Du som har hiend grill kan jo kanskje varte opp med noe slikt når jeg kommer? 😚
     
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bestilt tur til Slovenia i mai, men så kom jo denne fordømte coronaen :mad: Hadde et fantastisk fiske der i fjor. Foruten noen mer lokale småturer med greit fiske (bl.a Bjørkelangen) så ble 5 dager i Trysil i juni alternativet til Slovenia. Elva var litt for stor men fant et vulgatavann med full sverming, sjelden kost for min del. Rigga til med belly og kald bayer, men det var fanken knapt et vak å se mens godbitene fløt all mass i skorpa rundt meg. 25 gr i vannet gjorde meg åpenbart ingen tjeneste, fordømt nedtur. Satser på mer flaks i fjellheimen senere 🥴
    Alltid kjedelig med avlyst tur.

    Ja, to markasesonger nå har gått til helvete pga varmen. Ingen vespetina, maur, vulgata som klaffet i år. Satser på å ta meg tre dager i Rena neste uke. Har iaf meldt bra forhold.

    Fjellheimen, ja, veldig lenge siden jeg har fisket på slike steder. Det er noe eget med nakne vidder og et krystall klart vann foran seg....
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Noe usikker på om jeg finner beskrivelsen av undertegnede med skaut og bærkurv flatterende. Kan jeg ha på stakk og strømpebukser også?
    Dog er selvplukkede villbringebær det reneste gull for min gane. Ja, og så multer da.
    Kanskje ulven bør passe seg for meg når jeg drar på med Child in Time med Deep Purple :rolleyes:

    Jeg for min del driter i porselenet gutter, så lenge jeg ikke får servert maten på engangs papptallerkener.
    Sjekk PFAS innholdet, og hva de nusselige mennskeskapte organiske mikroforurensningene potensielt kan gjøre med kroppen.
    Alt for at vi skal ha det litt lettvint (fett-, olje-, og vannavstøtende forbindelser) med matserveringen.
    GoreTex i friluftstøyet kan vi ta en annen gang.

    Fortsatt god ferie i naust, telt og hytter :)
    I alle dager, er det noe galt med GT også nå? Vel, jeg har kun ett plagg av det fjonge materialet - fiskejakka. Den har jeg nå hatt i over 15 år og sikkert mange år til, så noe mer miljøvennlig enn det skal du slite med å matche, min gode mann.

    Men mikroforurensning er noe ordentlig herk, og antagelig blant de største farene som jeg kan se det. Smygende, usynlig, uunngåelig og med enorme konsekvenser.

    Fortsatt god ferie til deg også. Power.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fatt mot, troløse venn. Det går fint an å tilberede østers på andre måter også, men der går jeg fort lei etter noen munnfull. Å spise rå, derimot, kan jeg fort fortære 30 stk om gangen.

    Du som har hiend grill kan jo kanskje varte opp med noe slikt når jeg kommer? 😚
    Såklart, noe skal det gå an få få lagt på grillen som ikke er østers... ;) .
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Alltid kjedelig med avlyst tur.

    Ja, to markasesonger nå har gått til helvete pga varmen. Ingen vespetina, maur, vulgata som klaffet i år. Satser på å ta meg tre dager i Rena neste uke. Har iaf meldt bra forhold.

    Fjellheimen, ja, veldig lenge siden jeg har fisket på slike steder. Det er noe eget med nakne vidder og et krystall klart vann foran seg....
    Skjønner det er lenge siden jeg har fisket i elv og ferskvann. Vespetina og vulgata får meg kun til å tenke på katolske messer og kvinnelige kjønnsorgan 🤪
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Beklager, men en 15 år gammel fiskejakke i GoreTex tilsier at du har et plagg stint med per-, og polyfluorerte (PFAS) forbindelser.
    Nevnte forbindelser er som tidligere nevnt både hydrofobe og lipofobe, men elsker samtidig å boltre seg i fett og forskjellige oljer.
    Mao har vi med en form for schizofrene organiske forbindelser å gjøre :ROFLMAO:
    Fra i går ble sånn ca.100 av disse forbindelsene forbudt brukt og produsert innenfor EU/EØS.
    Vi vanlig forbrukerne er for lengst vant til teflon kjøkkenutstyr som stekepanner og kokekar.
    Disse har fått lagt på et lag med vidunderstoffet teflon fremstilt av våre franske venner Dupont.
    Dette er PFAS-forbindelser smeltet inn på overflaten av stekepannens innside.
    Når teflonpannen får rifter i dette laget bør den sendes til resirkulering så fort som mulig.
    Fortsetter du å steke din lekre selvfiskede ørret hjemme stikker en del PFAS-forbindelser over i fiskens fettvev.
    Dessverre har våre venner som driver med marked og produksjon fremstilt disse stoffene i store volumer uten vår viten siden 1950-tallet og brukt det i produkter til konsum. Det nærmeste du kommer disse stoffene i det daglige er det oljeglatte papiret kebaben vår pakkes i, pizza esken for "takeaway", alle typer engangsprodukter laget av papp, GoreTex tøy, vegg til vegg teppe, gardinstoff, møbelstoff (her brukes PFOS som anti flammehemmende), brannskum osv osv
    Så det er over alt, dessverre 🥵
    Effekter på human helse, flora og fauna har Dupont vist om siden 1980, men holdt helt kjeft om frem til sånn ca.2005.
    Om det er av interesse så finner du masse relevant lesestoff om stoffgruppen her https://theintercept.com/collections/bad-chemistry/
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Beklager, men en 15 år gammel fiskejakke i GoreTex tilsier at du har et plagg stint med per-, og polyfluorerte (PFAS) forbindelser.
    Nevnte forbindelser er som tidligere nevnt både hydrofobe og lipofobe, men elsker samtidig å boltre seg i fett og forskjellige oljer.
    Mao har vi med en form for schizofrene organiske forbindelser å gjøre :ROFLMAO:
    Fra i går ble sånn ca.100 av disse forbindelsene forbudt brukt og produsert innenfor EU/EØS.
    Vi vanlig forbrukerne er for lengst vant til teflon kjøkkenutstyr som stekepanner og kokekar.
    Disse har fått lagt på et lag med vidunderstoffet teflon fremstilt av våre franske venner Dupont.
    Dette er PFAS-forbindelser smeltet inn på overflaten av stekepannens innside.
    Når teflonpannen får rifter i dette laget bør den sendes til resirkulering så fort som mulig.
    Fortsetter du å steke din lekre selvfiskede ørret hjemme stikker en del PFAS-forbindelser over i fiskens fettvev.
    Dessverre har våre venner som driver med marked og produksjon fremstilt disse stoffene i store volumer uten vår viten siden 1950-tallet og brukt det i produkter til konsum. Det nærmeste du kommer disse stoffene i det daglige er det oljeglatte papiret kebaben vår pakkes i, pizza esken for "takeaway", alle typer engangsprodukter laget av papp, GoreTex tøy, vegg til vegg teppe, gardinstoff, møbelstoff (her brukes PFOS som anti flammehemmende), brannskum osv osv
    Så det er over alt, dessverre 🥵
    Effekter på human helse, flora og fauna har Dupont vist om siden 1980, men holdt helt kjeft om frem til sånn ca.2005.
    Om det er av interesse så finner du masse relevant lesestoff om stoffgruppen her https://theintercept.com/collections/bad-chemistry/
    Nå synes jeg du er dyster power... Men skjønner anliggende ditt som er den gode intensjon i møte med god kunnskap.. Enkelte ganger er det like greit å være ignorant... I alt ifra om jorden er falt, amalgan og hvor giftig det er og asbest på en vakker sommerdag... Dør gjør vi uansett , før eller siden.. :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Såklart, noe skal det gå an få få lagt på grillen som ikke er østers... ;) .
    Tulla!
    Jeg er ikke mye kresen i matveien, og en lunken kaffe vil fungere vel så godt. Null stress.

    I dag, etter ca 8 mnd, dukker jaggu denne opp. 300 kr for 10 CD filmmusikk og andre fremførelse av (klassiske) verk, noen av det ordentlig pompøse slaget. Sist jeg hørte noe fra boksen, var med MøkkaTosk 1.2w og Mirage mastodonter, så det blir umulig å gjenskape det igjen i egen stue, men jeg får koble opp anlegget igjen og lar det stå til.

    Uansett, helt latterlig pris for mye god musikk.

    107085001_324835908542256_8670048056752819992_n.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Vist dør vi før eller siden, men hvorfor skal vi alltid trekke på skuldrene å gå videre når grådige mennesker bevist forringer vår livskvalitet?
    En klok person sa en gang: "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som gjøres mot andre."
    Og mitt lodd i livet er å påvise og få slike grådige mennesker til å rydde opp i dritten sin.
    Du skulle bare vist hvor mye faenskap som foreligger i vår kjære natur selv i lille Norge.
    Jeg blir stadig like griseslapp, trist og forbannet over hva jeg avdekker i mitt daglige virke.
    Så beklager å måtte si det, jeg er ikke det minste dyster HCS, men tvert i mot realistisk.
    Det er det som skjules for oss for at vi skal kunne leve i sus og dus uten ansvar som gjør fremtiden dyster.
    Men alt har en pris. For menneskeheten er det så enkelt at vi lever på en planet som vi kan sammenligne med et romskip.
    Enkelt sagt så forsvinner ingenting ut i det ytre rom, men alt blir her sammen med oss og påvirker økosystemene som vi er så avhengig av.
    Men meg om det!

    Jeg får heller vaske noen plater, høre på litt musikk og gjøre ferdig disposisjonen om våre PFAS funn som har forurenset og fortsatt forurenser Norges femte innsjø via tilløpselvene. "Wake up and smell the Coffèe" :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Skjønner det er lenge siden jeg har fisket i elv og ferskvann. Vespetina og vulgata får meg kun til å tenke på katolske messer og kvinnelige kjønnsorgan 🤪
    Ingen dumme tanker, Karmis.
    Kan avsløre at mine mest heftige opplevelser i halmen har vært med katolske kjønnsorganer. To fluer osv 😚 .
    Go figure!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.217
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen dumme tanker, Karmis.
    Kan avsløre at mine mest heftige opplevelser i halmen har vært med katolske kjønnsorganer. To fluer osv 😚 .
    Go figure!
    Jøss, flertall 😱😄
    Her er det tryggest å koble ut tankene og heller ta en tur over broen og tøyse med Vera 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vist dør vi før eller siden, men hvorfor skal vi alltid trekke på skuldrene å gå videre når grådige mennesker bevist forringer vår livskvalitet?
    En klok person sa en gang: "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som gjøres mot andre."
    Og mitt lodd i livet er å påvise og få slike grådige mennesker til å rydde opp i dritten sin.
    Du skulle bare vist hvor mye faenskap som foreligger i vår kjære natur selv i lille Norge.
    Jeg blir stadig like griseslapp, trist og forbannet over hva jeg avdekker i mitt daglige virke.
    Så beklager å måtte si det, jeg er ikke det minste dyster HCS, men tvert i mot realistisk.
    Det er det som skjules for oss for at vi skal kunne leve i sus og dus uten ansvar som gjør fremtiden dyster.
    Men alt har en pris. For menneskeheten er det så enkelt at vi lever på en planet som vi kan sammenligne med et romskip.
    Enkelt sagt så forsvinner ingenting ut i det ytre rom, men alt blir her sammen med oss og påvirker økosystemene som vi er så avhengig av.
    Men meg om det!

    Jeg får heller vaske noen plater, høre på litt musikk og gjøre ferdig disposisjonen om våre PFAS funn som har forurenset og forurenser Norges femte største innsjø fortsatt. "Wake up and smell the coffèe!" :rolleyes:
    Intet feil med å være realistisk. Jeg tenker det er nok å ta tak i, være "realistisk" på. Etterhvert har mitt fokus dreid mer over på hva som er bra, ikke hva andre gjør feil. Og det, er for meg, en bedre visdom enn å påvise all mulig dritt.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Intet feil med å være realistisk. Jeg tenker det er nok å ta tak i, være "realistisk" på. Etterhvert har mitt fokus dreid mer over på hva som er bra, ikke hva andre gjør feil. Og det, er for meg, en bedre visdom enn å påvise all mulig dritt.
    Nå tror jeg du misforstår, og agerer litt som de 3 aper.
    Min agenda er ikke og utelukkende fokusere på hva som ikke er bra, MEN hvorfor folk bevist benytter giftige kjemikalier i produksjon av artikler som mennesker bl.a benytter som kjøkkenutstyr og fat å spise av. Å fornekte menneskets iboende grådighet, og derav ikke å ville oss alle vel med sine produkter er vel i beste fall naivt når man kan gjøre noe med det. Men så får jeg drive med dette, og du fokusere på livets lyse sider. No offense or prune intended!

    Men som the Gunner postulerer, så går det rett til hælvete allikevel med mennesket ved roret.
    Så det er bare å lene seg tilbake.
    "Extinct, and loving it!"

    Men nå skal jeg holde kjeft om miljøgifter og det å ta vare på naturen en liten stund ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå tror jeg du misforstår, og agerer litt som de 3 aper.
    Min agenda er ikke og utelukkende fokusere på hva som ikke er bra, MEN hvorfor folk bevist benytter giftige kjemikalier i produksjon av artikler som mennesker bl.a benytter som kjøkkenutstyr og fat å spise av. Å fornekte menneskets iboende grådighet, og derav ikke å ville oss alle vel med sine produkter er vel i beste fall naivt når man kan gjøre noe med det. Men så får jeg drive med dette, og du fokusere på livets lyse sider. No offense or prune intended!

    Men som the Gunner postulerer, så går det rett til hælvete allikevel med mennesket ved roret.
    Så det er bare å lene seg tilbake.
    "Extinct, and loving it!"

    Men nå skal jeg holde kjeft om miljøgifter og det å ta vare på naturen en liten stund ;)
    Ok, da gjør jeg det :cool:. Og heller spillolje bak garasjen, bare fordi jeg har lyst til det... I couldn't care less. Eller kanskje ikke. Uansett, helt enig med Gunner og deg, en må gjøre det som gjør en tilfreds i livet :giggle:
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    For minne om en vis dame, Tante Sofie, sine mange kloke ord, så hadde alt gått så mye bedre om alle var som meg, men det er de dessverre ikke :censored:

    Så vi får fortsette å drite i eget hus, helt frivillig. Slikt gjør ikke engang grisene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn