The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    DU har jo riaa fra Mc? Ikke bøst?
    Joda den låter bra den,men den cary riaan er fet :)

    O
    Visst, kan jo skryte litt siden han som kommer i morgen ant ikke er her på HFS likevel.
    Hva får man av rør-riaa til 14k - den svake krona ikke tatt med i beregninga engang - som er tyst, driftssikker og ikke er sidrumpa? Bare å se på innmaten og sammenligne med feks AV Sunhilda, EAT billigversjon, LM LP33 osv. Tror jaggu jeg har underpriset den!:D

    Som bonus slenger jeg med keramiske rørdempere av Duende på alle rørene også8)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    synes gunner slipper den for billig.
    kommer ikke på en eneste riaa som jeg har eid eller hørt såpass at jeg føler jeg kjenner oppførsel og prestasjon på, som jeg heller ville hatt enn caryen til under 25k brukt.
    man må nesten opp på steelhead eller toppmodeller fra ear yoshino (eller tilsvarende produkter) før man får noe forbedring å snakke om, men selv da dreier det seg mye om smak og behag.
    pris/prestasjon flater ut på et visst nivå, og cary er forbi det nivået, for å si det sånn.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, litt sent å gå tilbake på det nå.

    Dette betyr ar jeg er gift med og kommer til å dø med SH. Ingen dårlig haifai-skjebne, får være trøsten :p
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.009
    Antall liker
    20.127
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei da.... Steel Head er rigtig fin den :)

    Kan du kende igen denne???

    Ikeda.jpg


    Endelig kom den til at spille/spore :D
    Det kostede så næsten 300 Euro + fragt for at få Boron/MicroRidge i stedet for Alu/Elliptisk, men det var det værd. Stadig billig pickup i forhold til
    performance. Den kom hjem nøgen med huset løst ved siden af, men som den lyder nu, er der overhovedet ingen lyst til at montere huset.
    Fy Fa´en dette er godt ;) ;) :cool:
    Endelig er jeg tilfreds :)

    Det er selvfølgelig Ikeda 9ts´en :)
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    DU har jo riaa fra Mc? Ikke bøst?
    Joda den låter bra den,men den cary riaan er fet :)

    O
    Visst, kan jo skryte litt siden han som kommer i morgen ant ikke er her på HFS likevel.
    Hva får man av rør-riaa til 14k - den svake krona ikke tatt med i beregninga engang - som er tyst, driftssikker og ikke er sidrumpa? Bare å se på innmaten og sammenligne med feks AV Sunhilda, EAT billigversjon, LM LP33 osv. Tror jaggu jeg har underpriset den!:D

    Som bonus slenger jeg med keramiske rørdempere av Duende på alle rørene også8)
    Hei

    Ser du har likt din Ph302 Mk-II. Nå vet ikke jeg om Mk-II oppgraderingen omfatter mer enn impedansejustering, men fikk lyst til å skyte inn at jeg har god erfaring med å tweake min (Mk-I). At den svarer med ulik klanglig karakter på ulike røreproduksjoner gir fin mulighet til å tilpasse ulike pick-up`r (har to helt ulikt lydene selv, så bytte disse imellom medfører samtidig bytte av rørkombinasjoner).

    Det er noen "triks" som løfter denne riaan ytterligere imo. Det første jeg ville anbefale er å bytte ut Carys egen film/olje kondensator i strømforsyninga. Fikk betydelig mer "fart" i min, når jeg i stede satt inn en temmelig standard polypropylenkondensator til en hundrelapp:). Mener faktisk denne ga mer, enn det langt mer kostbare bytte av koblingskondensatorer til V-cap:rolleyes: Det som imidlertid utvilsomt gir mye er bedre step-up trafoer. Jeg har satt inn Lundahl LL1933 på MM inngangen, så direkte sammenligning med "småtassene" (riktignok også de fra Lundahl) som sitter på MC inngangen har vært enkel å teste frem og tilbake (anbefales). Ang impedansetilpassing har det passet best for meg å fjerne hele "bremseklossen" av en motstand som sitter i parallell på inngangen (tipper uansett bytte til bedre kvalitet har noe for seg).

    I ovennevnte modifisert versjon har denne blitt testet her bl.a. mot Parasound Jc3+, EAR-324 og Luxman Eq-500- Ikke følt noe som helst behov for å bytte mot noen av disse:D, med unntak av på EN parameter, nemlig ift. egenstøy (rørsus/ svak brum) under høøøyt avspillingsnivå med en pick-up med 0.23 mv output. Der kunne jeg vel tenke meg f.eks. Lundahl ll-1943 i stede for ll-1933, med omsetningsforhold 1:32 mot 1:16.

    Likevel GODT å høre at Steelhead overgår Cary:cool:, jeg hadde nær sagt det skulle kanskje bare mangle- koster ikke den 3-4x så mye? MEN det er altså mer å hente på Cary`n ved å oppgradere komponentkvaliteten på viktig punkt imo.

    Husker jeg ikke feil, så har både Cary selv og Canadiske Partsconnexion (Er vel tidligere Sonic Frontier gjengen som står bak der) tilbudt div. oppgradering av Ph-302.

    mvh
    K
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nei da.... Steel Head er rigtig fin den :)

    Kan du kende igen denne???

    Vis vedlegget 580439

    Endelig kom den til at spille/spore :D
    Det kostede så næsten 300 Euro + fragt for at få Boron/MicroRidge i stedet for Alu/Elliptisk, men det var det værd. Stadig billig pickup i forhold til
    performance. Den kom hjem nøgen med huset løst ved siden af, men som den lyder nu, er der overhovedet ingen lyst til at montere huset.
    Fy Fa´en dette er godt ;) ;) :cool:
    Endelig er jeg tilfreds :)

    Det er selvfølgelig Ikeda 9tt´en :)
    Hei, Hasse.
    Godt å se den igjen, om enn naken og blottet..
    Selv mener jeg at Ikeda valgte alu av en grunn, og det er neppe pga pris - det finnes jo langt rimeligere PU som kan skryte på seg boron. Men du er eier, og gjør seff akkurat som du vil. Og du er jo fornøyd nå :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takk for interessant info, kwil :). Så du har en 302, du også? Det visste jeg faktisk ikke.

    Jeg hadde garre vurdert moddingene ellers, siden planen var jo å beholde den. Vel, nå er den solgt, så det er ikke lenger mitt bord.

    Forøvrig er det hyggelig å vite at den nå havner hos en som setter pris på den, og skal bruke den en lang stund fremover. Makan til takknemlig kjøper er det lenge siden jeg har møtt :). Mannen kjøpte seg en platespiller hos en annen en stund tilbake, og fikk demonstrert den sammen med en Cary 302 mk2, men selgeren ville ikke selge. Han har visstnok ønsket seg den siden, men den er jo ikke ofte å finne brukt. Så fikk han leukemi - er under rekonvalesens ennå - og tenkte som så at:-"Nå skal jeg ha den drømme-RIAAen" (hans ord!:rolleyes:). Heldigvis for ham så annonserte jeg, og han slo straks til.

    Han brukte medisin og kunne ikke kjøre bil, så jeg brakte den til ham. Merkelig å gjennomføre en handel åtte meter fra hverandre siden han er i risikogruppa så det holder. Jeg la tingene på en benk mellom oss, vi hadde en kort samtale på avstand, så takk, lykke til, god bedring og farvel! :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Nei da.... Steel Head er rigtig fin den :)

    Kan du kende igen denne???

    Vis vedlegget 580439

    Endelig kom den til at spille/spore :D
    Det kostede så næsten 300 Euro + fragt for at få Boron/MicroRidge i stedet for Alu/Elliptisk, men det var det værd. Stadig billig pickup i forhold til
    performance. Den kom hjem nøgen med huset løst ved siden af, men som den lyder nu, er der overhovedet ingen lyst til at montere huset.
    Fy Fa´en dette er godt ;) ;) :cool:
    Endelig er jeg tilfreds :)

    Det er selvfølgelig Ikeda 9tt´en :)
    Var ikke den nåla flett ny? Hva skjedde? :eek:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Oi. Litt av en handelshistorie- er vel bare å krysse fingre for at alt går vel.

    Jo da, Cary'n har stått seg her i mange år nå, tidligere testet opp mot litt mindre fasjonable ting en de tre jeg nevnte.

    Har i tillegg en kreasjon bygget av en tysker som er en kombinasjon av Pass Labs Aleph MM, med Pass Labs X-ono MC forsterkningsdel (Altså ingen Trafoer her) Den spiller også utrolig bra, og har allverdens inpedansemyligheter, opptil flere som har testet den ønsker seg maken, siden den "trøkker til" men med en varmere signatur enn mye annet (Kanskje Ear 324 er den mest nærliggende klangmessig). Den er jo også dønn tyst- men det sagt Cary maler et større lydbilde med flere klangfarger (uforbederlig rørhue, med 35 rør i signalkjeden her....)

    At Steelhead fungerer meget bra er ikke overraskende, husker jeg rett så benytter den en kombinasjon av ecc88 og 5687, så da er det vel bare å gyse på og lete opp noen NOS Tung-sol 5687 Black plate, og et par Siemens Cca- eller kanskje Telefunken Diamond E88cc om man vil ha enda litt mer fart og fres (OG totalen kke blir for "hard")

    Håper også at du får liv i Cyber 211 igjen, mener å huske Aril B, som har importert Consonance i alle de år, engang snakket om at disse gikk såpass varme, at det kunne by på noen problemer?

    Min bror arvet og er meget godt tilfreds med Cyber 800- KT88, uten at de kan sammenlignes på annet en utseende (som jo er helt fortreffelig)

    Fikk ikke helt tak i om disse skulle overgås og oppgraderes av Audiomix, men håper i hverfall noen kompetente tar hånd om saken- disse fortjener å få forsterke signaler igjen og gi vellyd i heimen.

    Aldri hatt gleden av å lytte til din nye referanse riaa forresten- men den kommer du kanskje til å benytte fult som preamp også? Ellers er det vel uansett verd bryet å teste med din dedikerte pre i tillegg.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.009
    Antall liker
    20.127
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Nei da.... Steel Head er rigtig fin den :)

    Kan du kende igen denne???

    Vis vedlegget 580439

    Endelig kom den til at spille/spore :D
    Det kostede så næsten 300 Euro + fragt for at få Boron/MicroRidge i stedet for Alu/Elliptisk, men det var det værd. Stadig billig pickup i forhold til
    performance. Den kom hjem nøgen med huset løst ved siden af, men som den lyder nu, er der overhovedet ingen lyst til at montere huset.
    Fy Fa´en dette er godt ;) ;) :cool:
    Endelig er jeg tilfreds :)

    Det er selvfølgelig Ikeda 9tt´en :)
    Var ikke den nåla flett ny? Hva skjedde? :eek:
    Jo spritny.
    Ved det egentlig ikke hvad der var med den. Den lød fint, men havde svært ved at spore kraftige passager. Ved Ortofons testplade kunne den bare spore 40uM rent. Skurring ved 50 og opefter. Sendte den til Ikeda i Japan, og selvom de holdt fast på, at den var som den skulle være, havde de (efter sigende) lavet småtrimninger på den. Samme problem, da jeg fik den tilbage.
    Da tænkte jeg skidt med det. Sender den til Tyskland og får boron/microridge på i stedet. Og det skulle vise sig at være en god beslutning.
    Det er svært at beskrive med ord, hvad der er sket. Den går vildt meget dybere i bassen. Dette er som nat og dag.
    Den er mere dynamisk, absolut på højde med min Palo Santos, og det helt uden at være ubehagelig "in your face", hvor den før var noget tilbagelænet, dog uden at kunne sætte en finger på deciderede mangler (ud over sporingsevne). Det kan den så til gengæld nu. Sporer rent 80uM, helt og aldeles uden mislyder af nogen slags.
    Som Gunner sa: Og du er jo fornøyd nå........ Ja i den grad :cool:

    EDIT: Fik lige nærlæst, hvad han skrev som retippede den: "The Ikeda was retipped and readjusted with Boron / MR. Here I had to find out that the adjustment screw under the glue dot was not tight. I adjusted the preload according to general geometrical specifications ...as specified for all MC systems.... "

    så tilsyneladende en "lille" fejl på den alligevel :) :)
    Ikke for at hi-jack´e din tråd, Gunner.... Sorry :)
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Oi. Litt av en handelshistorie- er vel bare å krysse fingre for at alt går vel.

    Jo da, Cary'n har stått seg her i mange år nå, tidligere testet opp mot litt mindre fasjonable ting en de tre jeg nevnte.

    Har i tillegg en kreasjon bygget av en tysker som er en kombinasjon av Pass Labs Aleph MM, med Pass Labs X-ono MC forsterkningsdel (Altså ingen Trafoer her) Den spiller også utrolig bra, og har allverdens inpedansemyligheter, opptil flere som har testet den ønsker seg maken, siden den "trøkker til" men med en varmere signatur enn mye annet (Kanskje Ear 324 er den mest nærliggende klangmessig). Den er jo også dønn tyst- men det sagt Cary maler et større lydbilde med flere klangfarger (uforbederlig rørhue, med 35 rør i signalkjeden her....)

    At Steelhead fungerer meget bra er ikke overraskende, husker jeg rett så benytter den en kombinasjon av ecc88 og 5687, så da er det vel bare å gyse på og lete opp noen NOS Tung-sol 5687 Black plate, og et par Siemens Cca- eller kanskje Telefunken Diamond E88cc om man vil ha enda litt mer fart og fres (OG totalen kke blir for "hard")

    Håper også at du får liv i Cyber 211 igjen, mener å huske Aril B, som har importert Consonance i alle de år, engang snakket om at disse gikk såpass varme, at det kunne by på noen problemer?

    Min bror arvet og er meget godt tilfreds med Cyber 800- KT88, uten at de kan sammenlignes på annet en utseende (som jo er helt fortreffelig)

    Fikk ikke helt tak i om disse skulle overgås og oppgraderes av Audiomix, men håper i hverfall noen kompetente tar hånd om saken- disse fortjener å få forsterke signaler igjen og gi vellyd i heimen.

    Aldri hatt gleden av å lytte til din nye referanse riaa forresten- men den kommer du kanskje til å benytte fult som preamp også? Ellers er det vel uansett verd bryet å teste med din dedikerte pre i tillegg.
    Interessante betraktninger rundt RIAAer, kwil, spesielt med tanke på at du har prøvd de opp mot hverandre også.

    Ja, 302 står seg mot det meste, det er også min erfaring. Hold fast ved din, og kanskje oppgradere til mk2 etter hvert, hvis du har behov for mer gain og justeringsmuligheter, da. For ellers så låter de jo likt. Jeg er tom tilbøyelig å si at dersom mk1 matcher din PU og gain er ok, så er det fristende å tenke på at mk1>mk2 ut fra less is more-prinsippet! (Det sagt, så merket jeg ingen forringelse etter opgraderingen, men da var jeg mest opptatt med å leke med de nye mulighetene).

    SH bringer det meste et lite steg videre her, et litt større steg videre der. Men frekvenslineæriten til 302 har sine fordeler. Det finnes innpillinger der det blir rett for mye i bassen med SH - mitt rom sliter med en pukkel på rundt 60Hz - og mellomtonen kan lide pga det. 302 oppleves som slankere, men samtidig lettere å ha med å gjøre, iaf i mitt rom. Men nå er jeg av typen som velger litt mindre bass enn motsatt om jeg må velge.

    Bruker faktisk NOS Tungsol 5687 nå (har JAN Philips som reserver). Om det er black plate eller ei får jeg sjekke igjen på. Av ECC88, så har jeg vel rundt 10 forskjellige varianter - dog ingen TFK - så der er det mye å rullere med. Akkurat nå står National PCC88/7DJ8 i. Skal teste ut Siemens PCC88 om ikke lenge.

    C211 skal synge igjen, ja, bare han Audiomix tar telefonen og vi finner en tid som passer.

    Hva pre angår, så er laderen til min defekt, så da blir planen å bruke SH som pre også. Det går nok fint :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har lekt litt med å rulle rør. Egentlig ikke helt for seg siden C211 ikke er sendt avgårde på rep ennå, så det blir jo fortsatt Arcam som tjenestegjør som power. Spiller såpass godt at jeg lefler med tanken med å gå for SS i det leddet...men jeg har jo leflet med mye rart ila livet, så ikke ta det for god fisk:rolleyes:

    Uansett, det skader jo ikke å få en viss oversikt og lærer å kjenne SH bedre. Rør fra av mange forskjellige ekvivalenter, varianter og fabrikanter har blitt satt inn og får noen dager på seg hver. Man har fire i RIAA-delen og to i pre-delen, så det er egentlig ikke så fordømt mange å holde styr på. Likevel flyter det kjapt 26-30 stk smårør rundt om:-X. Man tar ut rør og putter inn andre rør i den ledige esken, så skifter man over til andre rør og putter så de som som står i i de nye ledige eskene osv. Og vips!, så har man et salig kaos der ingenting lenger er oppbevart der de egentlig hører hjemme:p

    Det har vel pekt seg ut noen favoritter, så det skal bli spennende om resultatet står seg når C211 engang kommer tilbake ;).

    94935394_718040215605849_6010062962675417088_n.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Imponert over din systematikk når det gjelder rør. Selv bytter jeg sjelden og da gjerne ikke før de er utslitt..
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Imponert over din systematikk når det gjelder rør. Selv bytter jeg sjelden og da gjerne ikke før de er utslitt..
    Tja, skal ikke skryte på meg noe, siden det er egentlig noe herk og et ork!
    Men det er jo en av fordelene med å bruke rør, at man har denne muligheten til å tune inn lyden. Men klart, det blir fort en hemsko hvis det er snakk om dyre rør, og vaffal hvis det er mange av de. Heldigvis er det relativt rimelige rør som brukes i SH - de dyreste rørene jeg har blir faktisk ikke foretrukket av meg lydmessig - og dessuten er det jo bare seks stk det er snakk om. Sånt sett vil jeg heller ha SH fremfor SS-alternativer, ikke bare kun pga lyden, men nettopp for muligheten å tune.

    Det største problemet jeg har nå, antagelig et enda større enn for de som irriterer seg over å ikke få lov til å kommentere på OHCs salgannonser, er at jeg foretrekker et rør for klassisk musikk og noe annet for andre type musikk:p
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
    er bare å gi opp en alt i en boks transe som kan erstatte SET/eller andre gode rørsleder :rolleyes: har nylig prøvd enda en kandidat men ikke nevnt,den kom svært nerme på endel områder men den klarte ikke å lure meg det fant jeg fort utav når jeg koblet den til jas som pre først da fikk enn det beste fra begge verdner,det funket egentlig veldig godt
    håpa på at den boksen skulle klare å lure meg men ble med nesten,trur du også forøvrig for en god stund siden og har testet en tilsvarende boks HCS og konkluderte med noe av det samme :)
    Mvh Krazy
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
    Friskt mot, de finnes, helt sikkert, men da må man betale for det.
    Selv gidder jeg ikke å prioritere det. Drar heller til Argentina og fisker ørret i 6 mnd om jeg skal bruke slike summer på meg selv.
    Nei, får heller krumme ryggen og røre rundt med rør:rolleyes:.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jepp, da er C211 solgte:'(. Det dukket opp en kjøper som tok de "as is", og med usikkerhet rundt om når reparatørene kunne fikse de, så tok jeg den tunge avgjørelsen å la de gå.
    Jakten på erstattere begynner nå!

    IMG_20200501_134533.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jepp, da er C211 solgte:'(. Det dukket opp en kjøper som tok de "as is", og med usikkerhet rundt om når reparatørene kunne fikse de, så tok jeg den tunge avgjørelsen å la de gå.
    Jakten på erstattere begynner nå!

    Vis vedlegget 582561
    Opp til landsbyen? Gratulerer med salg, håper han blir fornøyd. Hvilke kandidater har du i kikkerten?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, de er på vei opp til et sted ikke langt fra deg ;)

    Jeg har da en liste, men den publiseres ikke her, av hensyn til egeninteressen. Vi tar det på PM! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
    Friskt mot, de finnes, helt sikkert, men da må man betale for det.
    Selv gidder jeg ikke å prioritere det. Drar heller til Argentina og fisker ørret i 6 mnd om jeg skal bruke slike summer på meg selv.
    Nei, får heller krumme ryggen og røre rundt med rør:rolleyes:.
    Selv for meg som knapt nok vet hva en fiskestang er og enda mindre hvordan den brukes, så var en uke med fisking i Patagonia mer enn en minneverdig opplevelse. Fiskingen kombinert med toppturer rundt San Carlos de Bariloche leverte sjelebalsam som knapt noe hi-end kan varte opp med for oss hifigærninger.

    Vil benytte anledningen til å gratulere med nyinnkjøpte SH! Det er et fantastisk RIAA (og pre hvis man ikke trenger mye som skal kobles på). Hvis du noengang skal kvitte deg med stålhue kan du bare sette meg opp på kontaktliste over interessenter ;). Ønsker deg også lykke til med å finne ny parkamerat til SH. Selv om du av naturlige årsaker ikke vil offentliggjøre hvilke alternativer du ser etter, er vel uansett en passende stallkamerat fra EveAnnas metallhorde og fiskesamling noe som kan og bør vurderes?!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis!!
    Jakten er bare gøy !!
    Joa, men markedet er helt dødt i det siste. Håper på en oppblomstring! ;D
    Og som alltid, det er når man trenger dem at de ikke dukker opp. Kunne godt tenkt meg å prøve Tubeguru GM70 nå.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ja, det er gjerne et argument blant rør-folket, "en kan tune lyden".. Skulle nok vært mer nysgjerrig. Men gidder ikke, ønsker meg en SS som kunbe gjort det enkelt. På/av, ikke varme osv. Men finner ingen foreløpig som gjør SET forsterkere rangen stridig på mine preferanser.
    Friskt mot, de finnes, helt sikkert, men da må man betale for det.
    Selv gidder jeg ikke å prioritere det. Drar heller til Argentina og fisker ørret i 6 mnd om jeg skal bruke slike summer på meg selv.
    Nei, får heller krumme ryggen og røre rundt med rør:rolleyes:.
    Selv for meg som knapt nok vet hva en fiskestang er og enda mindre hvordan den brukes, så var en uke med fisking i Patagonia mer enn en minneverdig opplevelse. Fiskingen kombinert med toppturer rundt San Carlos de Bariloche leverte sjelebalsam som knapt noe hi-end kan varte opp med for oss hifigærninger.

    Vil benytte anledningen til å gratulere med nyinnkjøpte SH! Det er et fantastisk RIAA (og pre hvis man ikke trenger mye som skal kobles på). Hvis du noengang skal kvitte deg med stålhue kan du bare sette meg opp på kontaktliste over interessenter ;). Ønsker deg også lykke til med å finne ny parkamerat til SH. Selv om du av naturlige årsaker ikke vil offentliggjøre hvilke alternativer du ser etter, er vel uansett en passende stallkamerat fra EveAnnas metallhorde og fiskesamling noe som kan og bør vurderes?!
    Jeg er misunnelig, terryboy. Ikke alle forunt å ha fisket i Patagonia. Selv har jeg bare sett noen fiskerfilmer fra området; goddamnit for noen beist av ørret, i et vakkert landskap! ;D

    Dette fører oss på en naturlig måte over på Steelhead/Regnbueørret. Jeg er svært fornøyd! Dette er et hopp opp, ikke bare pengemessig, men mest lydmessig. Etter flere runder med forskjellige konstellasjoner med rør, så landet jeg på Siemens Halse PCC88 og Tungsol 5687 ". Spiller som ei kule! :D

    Nei, jeg utelukker lite, og det skal bli spennende å høre hva Manley Snapper kan gjøre sammen med broderens egen SH på hans horn. Det vil gi en pekepinn på om jeg skal ta en pause fra SET.

    Forøvrig setter jeg deg på lista over ... kistebærere, sir! Du kan få være med å bære kista mi når jeg inntar furudressen, med hendene fortsatt i klamt omfavnelse rundt SH. Spøk til side, det er notert! :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.183
    Antall liker
    2.198
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Lykke til med jakten Gunner. :)

    Er på relativt lik jakt selv også. Rørforsterker til ht med høy følsomhet. (Nei, ikke til Swissonor) ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Lykke til med jakten Gunner. :)

    Er på relativt lik jakt selv også. Rørforsterker til ht med høy følsomhet. (Nei, ikke til Swissonor) ;)
    Takker!

    Men jaså, vi jakter på de samme byttedyrene? Hva slags type forsterker snakker vi om her, SET?
    Siden du er hemmelighetsfullt om hva slags ht du har, så skal jeg heller ikke røpe mine:-X

    Tenkte faktisk på å ta en liten pause fra rør-power og da er jo Clones Audio interessant. Du hadde de jo nylig, og solgte? Fortell hvorfor? ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Som oftest alltid kjedelig med salg, men jakten er nå litt ålreit den også :)
    Dette salget vil jeg angre på. Jeg vil faktisk ikke vite hvordan deres videre liv fortoner seg. Jeg har imidlertid lagt inn en klausul om 1.rett til å kjøpe de tilbake hvis kjøperen ikke liker dem, så sånn sett håper jeg de spiller ræva hos ham!>:D
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    shit den så jeg ikke helt komme kjipt dem måtte`` gå, men kanskje samtidig godt å få solgt så du kan tenke nytt og :) er nå jeg skulle hatt Guruene ;) lykke til på ferden :)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.183
    Antall liker
    2.198
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    9
    Lykke til med jakten Gunner. :)

    Er på relativt lik jakt selv også. Rørforsterker til ht med høy følsomhet. (Nei, ikke til Swissonor) ;)
    Takker!

    Men jaså, vi jakter på de samme byttedyrene? Hva slags type forsterker snakker vi om her, SET?
    Siden du er hemmelighetsfullt om hva slags ht du har, så skal jeg heller ikke røpe mine:-X

    Tenkte faktisk på å ta en liten pause fra rør-power og da er jo Clones Audio interessant. Du hadde de jo nylig, og solgte? Fortell hvorfor? ;)
    Tenker på SET ja, enten monoblokker, effekttrinn eller integrert.

    Disse er på vei :)
    liiaudiocabinetfrontrear.jpg


    Jeg solgte de rett og slett fordi det ble så kjedelig å høre på musikk. Pen og klar lyd bevares. Men musikken savnet både glød og liv. Liker faktisk lyden bedre med en ECI-2 tilkoblet Swissonorene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn