The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    noe herk med fastmonterte tonearmssytråder.
    stå på, broder louie, dette fikser du.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.904
    Antall liker
    17.553
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fant lange nok skruer.:D

    Da spelles det på Grace F-9 Ruby (OCL Soundsmith) hos Casa Gunner. Har kun blitt kjørt ca 10 timer på, så tenker vi gir den rundt 50 timer før evt dom felles.

    Takker dere for råd og støtte i denne hårreisende og harde natta, karer!:)
    20180726_080130.jpg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.509
    Antall liker
    64.276
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    2 mm skruer kan en plukke ut av multiboksene på Biltema - eller om en kommer over tilsvarende fra Wesco eller Elko.Lengdene på de sistnevnte er nokså kurante. Tror kanskje de har 2mm muttere på Bilt men ikke skruer i det sortimentet. Funker om en er i nød :)

    Før i verden hadde enhver forretning som solgte verktøy osv skrusesortiment i løs vekt - som feks ekelte Byggmakkerbutikker men det er vel forsvunnet i storkonsumet plastpakninger fra 3mm og oppover.

    Kr. 19,90 pr boks.

    De skruene som en ikke ser lengden på er kortere, vanligvis "riktig" lengde og har nok firkantede muttere.

     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.514
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Eneste ulempen slike skruer er at det er vanlig el.zink stål (mao - magnetiske).
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fikk noen timer i natt etter at F-9 ble påmontert, med kroppen nedsyltet av adrenalin etter den lille operasjonen (gadd ikke å flytte på snurreren, noe som gjorde det trangt og ubehagelig å jobbe med) :rolleyes:.

    Som sagt, kun ca 10 timer på F-9. Men ift The Carbon, så var det mer innelukket, slappere dynamikk, trangere lydbilde, tynnere i lyden. Kort sagt ikke noe parameter som overgikk referansen. Litt streng nå, ikke minst siden WB The Carbon koster ca 25k og er en strålende PU.

    Snurrer videre på F-9. Langt lettere å innkjøre PU siden man ikke trenger å ha på resten av anlegget, men bare la snurreren spinner rundt på "repeat".

    Ha en strålende dag i solsteken, mine herrer. Setter stor pris på deres bidrag! :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gi den EN DEL timer, den er langtifra innspillt.
    Og husk og få stiftrykk nøyaktig 1.35gr, dette er kritisk!
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    2 mm skruer kan en plukke ut av multiboksene på Biltema - eller om en kommer over tilsvarende fra Wesco eller Elko.Lengdene på de sistnevnte er nokså kurante. Tror kanskje de har 2mm muttere på Bilt men ikke skruer i det sortimentet. Funker om en er i nød :)

    Før i verden hadde enhver forretning som solgte verktøy osv skrusesortiment i løs vekt - som feks ekelte Byggmakkerbutikker men det er vel forsvunnet i storkonsumet plastpakninger fra 3mm og oppover.

    Kr. 19,90 pr boks.

    De skruene som en ikke ser lengden på er kortere, vanligvis "riktig" lengde og har nok firkantede muttere.

    Der man trenger er syrefaste bolter i M2,5. Det får du ikke på Tema, og nesten ingen andre steder heller. Jeg pleier å kjøpe fra BoltBase på eBay. Unbrako-bolter i noen få lengder, nylonskiver og evt. muttere er kjekt å ha på lager, og koster ikke stort derfra.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gi den EN DEL timer, den er langtifra innspillt.
    Og husk og få stiftrykk nøyaktig 1.35gr, dette er kritisk!
    Hm, syntes det stod 1.3 på esken. Satte på 1.28. Men ok, skal prøve å treffe på nøyaktig 1.35 når jeg kommer hjem på lørdag.

    Takk for handelen, Vermin, alltid en glede. :)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Gi den EN DEL timer, den er langtifra innspillt.
    Og husk og få stiftrykk nøyaktig 1.35gr, dette er kritisk!
    Hm, syntes det stod 1.3 på esken. Satte på 1.28. Men ok, skal prøve å treffe på nøyaktig 1.35 når jeg kommer hjem på lørdag.

    Takk for handelen, Vermin, alltid en glede. :)
    Jepp det står 1.3, men da jeg kjøpte stiften av Soundsmith mailet Peter Lederhosen meg og sa det ville låte absolutt best fra 1.3 og opp. 1.35 var sweetspot :)
    Håper du blir fornøyd! Originalstiften er heller ingen sinke så den må du også få prøvd :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Absolutt vital info! Da skal jeg etterstrebe 1,35.

    Sjansen for at originalstiften kommer i bruk er nok lite tilstede, men det er visst så at de er ganske sjeldne - nettet refererer til dem som "hønsetenner"? Uansett veldig kjekt å ha som back up.

    Nå har jeg handlet hos deg to ganger, Vermin. Det er nesten for gæli om jeg ikke kan gjengjelde dette. Tanken er å tilby deg skiver av Cliff Richard og Chris de Burgh. Jeg garrer deg at stutene på gården blir glade og virile av sånn. Jeg bruker Vipps. Send adr på PM! ;)
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Betyr det at du faktisk har skiver med Cliff Richard og Chris De Burgh? ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Svarer ikke på sånn, Dazed, av hensyn til egen sikkerhet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jada, det vil fungere på et vis med M2 i et klaringshull for M2.5, men det er feil. ...Og i det øyeblikk du får en pickup med gjenger i huset passer i hvert fall ikke boltene dine.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.514
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ og ^^.
    Det er heller ikke helt "heldig" å bruke skruer m/senkehode ved slik montering som bildet viser.

    Men - alt er mulig. Jeg har sett PU montert i headshell m/sprengtråd jeg:)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Jada, det vil fungere på et vis med M2 i et klaringshull for M2.5, men det er feil. ...Og i det øyeblikk du får en pickup med gjenger i huset passer i hvert fall ikke boltene dine.


    Hobbyforretning/er med noe sortiment har både M2 og M2,5 om det er problemet.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jada, det vil fungere på et vis med M2 i et klaringshull for M2.5, men det er feil. ...Og i det øyeblikk du får en pickup med gjenger i huset passer i hvert fall ikke boltene dine.


    Hobbyforretning/er med noe sortiment har både M2 og M2,5 om det er problemet.
    Ikke noe problem å skaffe, men Biltema har ikke. ;)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.514
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egentlig er ikke dette verre enn at alle som sysler litt med platespillere og PU bytter, i forkant av potensielt behov, burde anskaffe seg et slikt sett som @jorwed linket til. Alternativt tilsvarende i messing. Da har man til enhver tid det man trenger.
    Skruer m/unbrakohoder er å anbefale både utfra at diameter på disse er mindre enn tilsvarende med krysspor. Samtidig er det lettere å skru.
    Av samme årsak burde man også ha et par muttere, type slike som eksempelvis er med i dette settet, tilgjengelig:
    https://lptunes.com/products/cartridge-mounting-screw-set
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Vel, mens de lærde strides, så har jeg påtatt meg proletariatets harde lodd og jobbet videre med F-9:). Nå med det stifttrykket som godeste Vermin insisterer. Blir spennende å høre om det bedrer seg. Lyden har forandra seg ganske så radikalt etter drøye 20 timer. Mer kropp, bredde og varme. Bassen har gått fra litt slank til å bli litt vel volumiøs. Alt skyldes velplassert placebo, må vite!:rolleyes:

    20180730_122047.jpg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.514
    Antall liker
    17.308
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Vel, mens de lærde strides...
    De lærde strides ikke. De bedriver saklig, erfaringsbasert meningsutveksling;).

    Og - m/eksempel i ditt bilde. Med de muttere jeg linket til ville du hatt mulighet til å snu skruene. Estetisk langt finere - og redusert risiko for at mutrene "gnager" spor i headshellet ved tilstramming.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    2 mm skruer kan en plukke ut av multiboksene på Biltema - eller om en kommer over tilsvarende fra Wesco eller Elko.Lengdene på de sistnevnte er nokså kurante. Tror kanskje de har 2mm muttere på Bilt men ikke skruer i det sortimentet. Funker om en er i nød :)

    Før i verden hadde enhver forretning som solgte verktøy osv skrusesortiment i løs vekt - som feks ekelte Byggmakkerbutikker men det er vel forsvunnet i storkonsumet plastpakninger fra 3mm og oppover.

    Kr. 19,90 pr boks.

    De skruene som en ikke ser lengden på er kortere, vanligvis "riktig" lengde og har nok firkantede muttere.

    Der man trenger er syrefaste bolter i M2,5. Det får du ikke på Tema, og nesten ingen andre steder heller. Jeg pleier å kjøpe fra BoltBase på eBay. Unbrako-bolter i noen få lengder, nylonskiver og evt. muttere er kjekt å ha på lager, og koster ikke stort derfra.
    Må bare reklamere litt med en gode med å bo på Karmøy: å kunne handle på Åkra Trålbøteri som trolig har Norges beste utvalg i skruer: Skruer - ÅKREHAMN TRÅLBØTERI 1000-vis ulike skruer (mon tro om det var 6000 jeg hørte?). Mange hyllemeter med syrefast!
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Tenkte du kunne få drittjobben med å spille inn denne Duelund 20GA på halvannen meter?!
    :rolleyes::cool:

    539A4492-6500-407B-8605-48BC0DE4CE98.jpg
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Send den over, BB! Heldigvis er jeg agnostiker hva innspilling av kabler angår, så for meg er det lugn ;)

    Blir spennende! Blir det bra, så skal jeg mekke meg noen mellom 0,6-2,0 m etter hvert.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.961
    Antall liker
    17.327
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da drar man på årets første elvefisketur mutters alene. Få ting vekker sterkere følelser hos meg enn en steady vakende ørret i elv, da innenfor kastevidde med fluestanga. Fant en kassett(!) i bilen. Ut av ht ljomer Yazoo:-"Sweet pain, I give iiiiiin!". Passer godt for en innbarka tørrfluefisker.:rolleyes:
    received_2139333189473239.jpg


    Vel fremme etter 3 timer finner man til sin store glede at favoritt teltplassen er ledig og brukbar. Lenge siden! Elva er nydelig pga lavt vann, selv om det borger for vanskelig fiske. Varmt vær er det også. Å vasse rundt i vaderutstyr i denne varmen er nesten ekstremsport og sjølplaging.
    20180804_134216.jpg


    Da er det bare å kjøre rundt, vandre opp og ned elva etter vak. Setter ny harr rekord på 1,4 kg og tar en liten ørret også. Varmt i vannet, så det tok drøye 15 min før jeg turde å la fisken gå igjen. Vi får se om kilosørreten forbarmer seg over meg i år. Blir her til i morgen :)
    20180804_160150_001.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Skitt fiske! Selv har jeg ikke ro til slikt fiske, men ser gleden all tid sjøfiske appellerer.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn