The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Missunnelig på den fine brune der Gunner. Drar til selv til Hitra til helgen, med fiskeutstyret øverst i bagasjen.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Missunnelig på den fine brune der Gunner. Drar til selv til Hitra til helgen, med fiskeutstyret øverst i bagasjen.
    Missunnelig på den fine brune der Gunner. Drar til selv til Hitra til helgen, med fiskeutstyret øverst i bagasjen.
    Wow, nå er det jeg som er misunnelig! God tur, håper du treffer med været. Norge er så vakkert at bare sola titter frem så de det malerisk.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hadde en hyggelig seanse med gunner og horny igår, og må gratulere gunner med en særdeles vellyket forsterkeranskaffelse.
    ayonen låter fabelaktig bra sammen med impulsene totalt sett.
    jeg er vant til (og liker) en tørrere type bassgjengivelse enn det gunner foretrekker, men generelt er det lite å pirke på ved lyden hos gunner nå, imo.
    ting har virkelig falt på plass med ayon, manley steelhead og lyra delos.
    dette er den beste lyden gunner har hatt, og skal det eventuelt fikles litt mer på, så er det kun snakk om å prøve rørrulling her og der, samt flytte lyttestolen dit man synes det låter best.
    altså småtterier og lite stress.
    det spiller uanstrengt og behagelig med en varm grunntone og utsøkt gjennomsiktighet, men likevel med nok overskudd og «bite».
    well done broder, og ikke skru deg bort igjen nå da.
    og så får man krysse fingrene for at forsterkeren er driftssikker på lang sikt, du har jo hatt din andel hifitrøbbel i det siste.


    1F467803-5A34-4273-90BA-416F950A0334.jpeg
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Kan skrive under på ramas beskrivelser. Dyra Delos og Manley Steelhead får fram det beste i The Circle, vinyllyden var av en helt annen klasse enn sist jeg besøkte gunner. At Ayon-forsterkeren har en stor del av æren for at det satt som en kule, fikk vi bekreftet da det ble koblet om til dac som signalskilde. Luft og detaljer i toppen, 300B-kvaliteter i mellomtonen og en velartikulert og rytmisk bass. Skulle gjerne ha hørt Ayon som integrert også, nå ble den kjørt som effekttrinn med Manley som pre.
    Vi ble sittende lenge å høre på mye forskjellig musikk, en nytelse alt sammen slik anlegget spiller nå.
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som du har truffet blink @The Gunner 😊
    Må få prøvd å ta turen neste gang jeg er på østlandet.

    Men ingen grunn til å hvile på laubærene. Nå må du sette i gang og få få opp en skikkelig streamingløsning og Roon 😎
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker for pene ord, Horny og rama. Ble litt frem og tilbake, men hyggelig at vi endte opp hos meg.

    Skjønte at jeg hadde gjort noe riktig når jeg, etter to timer med musikk, tilbød oss å sitte på balkongen, drikke kaffe og fjase litt - knall bra vær - men ble kontant avvist. Gutta ville ha mer haifai og musikk! 😚

    Innrømmer at jeg var veldig spent før gutta dukket opp. Joda, jeg syntes det låt kanon bra, men det kunne skyldes litt av at jeg hadde levd med den ellers gode Arcam FMJ 32 som effekt i flere mnd. Visst er den bra, men det er klart en Mercury 2 med en listepris på 90k er i en helt annen liga enn en SS på 18k. Selvsagt ble det bedre! Men hvor bra var systemet under ett, var det kun ører utenfra som kunne hjelpe meg med å bedømme, og man finner neppe bedre ører - og ikke minst evne til å formidle lytteinntrykket verbalt - enn de som var i stua den dagen. Takker for hjelpen!

    Ellers så har herrene formidlet i store trekk det som jeg er meget fornøyd med om dagen. Jeg kunne ha utbrodert mer om bredden i lydbildet, om størrelsen instrumentene nå har uten at det går utover klarhet og plassen utøverne seg imellom, sammenhengen osv. Jeg har hatt endel SET inn og har hørt flere andre steder. Lenge trodde jeg at jeg var nødt til å forsake noe av klarheten og rikdommen i mellomtonen for å vinne bedre bass. Derfor har 300B aldri vært veldig aktuelt her. 6C33 røret var en god kompromiss, men det var 211 som jeg satset på. Men nå, med disse spesielle supervariantene fra ayon, så får jeg i pose og sekk. Oppfordrer enhver som ikke kan si fra seg 300B, men likevel ønske seg mer baller, å ta en kikk på det ayon har å tilby (pass bare på at produktene er fra de siste 10 årene. ayon låt hakket mer klinisk og lenet mot SS i den første fasen).

    Jeg antar at noen lurer på hvordan Mercury 2 er ift til de andre (rimeligere) forsterkerne jeg har hatt. Av de som er interessante å nevne, så er det kanskje MF AMS35i, LM219, C211, Spark 3. Alle er gode på hver sin måte, og jeg tror at jeg fint kunne ha levd godt med hvilken som helst av dem. Men den aller beste lyden, det har jeg nå med Mercury 2. Bemerk at dette ikke er en helt "fair" sammenligning - ikke prøver jeg heller - siden på kildesiden har det nå dukket opp Steelhead og Delos. Men digitalriggen har jo alltid vært den samme, så jeg mener at noe godt sammenligningsgrunnlag er absolutt tilstede.

    Så, hva kan forbedres? Joda, litt strammere nederst, og kanskje ørlite raskere også? Men kan hende det kan rettes noe på ved på finjustere på stiftvekt, last, VTA, ht-plassering og ikke minst rør-rulling. Tar meg tid!

    Happy days!:giggle:🤘
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Høres ut som du har truffet blink @The Gunner 😊
    Må få prøvd å ta turen neste gang jeg er på østlandet.

    Men ingen grunn til å hvile på laubærene. Nå må du sette i gang og få få opp en skikkelig streamingløsning og Roon 😎
    Hehehe, jeg har såvisst ingen planer om å holde tritt med deg, kompis. Blir helt svett av å se hva som byttes ut hos deg det siste året (riaa, ht, snurre, forsterker, DAC, CDspiller, kabler, PU - i flere omganger. Må stoppe opp, blir helt svimmel her!).

    Men du er velkommen anytime, og det samme gjelder forsåvidt tøsa Roon også 😚 .
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Hehehe, jeg har såvisst ingen planer om å holde tritt med deg, kompis. Blir helt svett av å se hva som byttes ut hos deg det siste året (riaa, ht, snurre, forsterker, DAC, CDspiller, kabler, PU - i flere omganger. Må stoppe opp, blir helt svimmel her!).

    Men du er velkommen anytime, og det samme gjelder forsåvidt tøsa Roon også 😚 .
    Blir nok ikke mye nytt og spennende her fremover. Men mye vinylshopping står på lista.

    Godt å høre at Ayon svarer til forventingene. Den bruker rør jeg kjenner svært lite til, så tror jeg må lese meg opp litt 😊
    Hvordan opplever du forskjellene opp mot 211 som du hadde på de siste blokkene?
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Med forbehold om at et rør ikke alltid låter likt i forskjellige forsterkere, de låter ikke engang helt samme fra forskjellige fabrikanter/årganger osv....

    211, 6C33, 845, 300B har alle sine styrker og svakheter. Hva 211 angår, så gir det deg 16w/stk, linearitet og større baller enn feks 300B noensinne kan drømme om. Sistnevnte derimot er klart bedre i mellomtonespekteret, og spesielt klarheten/gjennomsiktigheten er unik. AA52 gir deg/meg pose og sekk. Horny og rama beskrev det konsist i innleggene sine over. Og så kan du bare gjette hva de enda dyrere storebrødrene AA62 og AA82 kan finne på ;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    kjellbjarne, er det noe du trenger? Og hvem/hva er "konenen"?
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    Føltse så med deg når du krasjet, Jan la på løret
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Morn Gunner :ROFLMAO:.... Du, skal du på messe i morgen? Vurderer, men litt langt å kjøre.. Blir det regn er motivasjonen litt større for å dra nedover.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Morn Gunner :ROFLMAO:.... Du, skal du på messe i morgen? Vurderer, men litt langt å kjøre.. Blir det regn er motivasjonen litt større for å dra nedover.
    God kveld, HCS. Har lyst å ta en tur, ja. Ok, jeg drar hvis du drar ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har rullet rør i Steelhead igjen. Philips PCC88 gav en strammere og mer snappy bass men også en noe gråere lyd i mitt oppsett. Beholder dermed Siemens pcc88. Løsningen er såre enkel. Jeg bare backer litt av på suben. Voila! Strammere og tørrere nederst, om enn ikke helt like snappy som med Philips, men uten å miste den gloriøse klarheten og nerven i mellomtonen. Foreløpig et godt kompromiss jeg gladelig kan leve med.
    :p
    IMG_20200723_002737.jpg

    IMG_20200723_002707.jpg
    IMG_20200723_003616.jpg


    Ellers er planen å ommøblere litt for å få ned mengden plater som står fremme, men klarer ikke helt å få ut fingeren:rolleyes:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.848
    Antall liker
    50.876
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har rullet rør i Steelhead igjen. Philips PCC88 gav en strammere og mer snappy bass men også en noe gråere lyd i mitt oppsett. Beholder dermed Siemens pcc88. Løsningen er såre enkel. Jeg bare backer litt av på suben. Voila! Strammere og tørrere nederst, om enn ikke helt like snappy som med Philips, men uten å miste den gloriøse klarheten og nerven i mellomtonen. Foreløpig et godt kompromiss jeg gladelig kan leve med.
    :p
    Vis vedlegget 651974
    Vis vedlegget 651975 Vis vedlegget 651977

    Ellers er planen å ommøblere litt for å få ned mengden plater som står fremme, men klarer ikke helt å få ut fingeren:rolleyes:
    Hehe,så etter jul en gang da(kanskje)😁

    O
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.376
    Antall liker
    63.352
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Faen, Ayon er bare så lekkert!!!.......og når den spiller som en drøm og responderer godt på rørrulling.....what's more to wish for :)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Faen, Ayon er bare så lekkert!!!.......og når den spiller som en drøm og responderer godt på rørrulling.....what's more to wish for :)
    Takk, mister, en slik hadde kledd benken din, og dine ht 😚

    Yep, I can't believe my luck, på svorsk.

    Hadde ikke våget å tro at det skulle låte så bra, selv om Spark 3 var god, den også. 23w SET lissom, 300B med baller lissom - man hører mange skryter om det, men selv har jeg aldri opplevd det. Men mye vil ha mer. Kanskje jeg en dag går for de (nyere) monoblokkene med de større ayon rørene, dog er jeg litt redd for at det kan tippe over til en lyd som er for nær KT-rørene, dvs stram, bassvillig, men for sjelløs - som det meste av SS.

    Er dette end game? Neppe, men hvorfor ikke? ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    alltid kult når de rørene man allerede har, er de som funker best. null headache og utgifter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn