The Giant - fantastisk HT-kabel fra PM Audio!

P

Parelius

Gjest
Parelius,ringe? Nei. Kverulere? Ja. Tur til Øre-nese,hals? Hvorfor ikke? :)
Jeg skal ikke diskutere med folk som har problem med norsk. Hva mitt innlegg har med kverulering å gjøre, er hinsides min forståelse. Det er en kommentar på en type språkbruk (gjør sub overflødig) som jeg finner nesten grotesk, og som - hvis den skal taes alvorlig - er av en slik karakter at den ikke prinsipielt er utilgjengelig for vitenskapen, skulle en tro. (Eller er du uenig her?)

Vi er alle klar over at PM kommer med nærmere opplysninger om sin utvikling og data på kabelen. Det avventer jeg (og muligens andre). Ingen grunn til å ringe. (Og PM er på nett, og leser norsk.)

Værre er det ikke. Men det kan selvfølgelig gjøres mye vanskeligere, hvis en ikke har noe særlig å si, noe du jo viser.
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Nå tror jeg at jeg har fått The Giant i hus og koblet den opp på Eteraene. :) (Vel, faktisk koblet til og fra en del ganger allerede.)

Grunnen til at jeg skriver "tror" er at jeg er usikker på om kabelen jeg har i stua er den samme som beskrives i åpningsinnegget på denne strengen... ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Nå tror jeg at jeg har fått The Giant i hus og koblet den opp på Eteraene. :) (Vel, faktisk koblet til og fra en del ganger allerede.)

Grunnen til at jeg skriver "tror" er at jeg er usikker på om kabelen jeg har i stua er den samme som beskrives i åpningsinnegget på denne strengen... ;D
Ikke fornøyd?
 

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Innlegg
2.103
Antall liker
0
Ikke fornøyd?
Vel, kommentaren var nå mest ment på beskrivelsen av utseende til kabelen... ;)

Denne «hageslangen» av en høyttalerkabel bærer navnet sitt med rette. Den er diger! Den er faktisk blant de største og tyngste HT-kablene jeg har prøvd de siste 10-15-årene.


For ordens skyld, "hageslangen" er den til venstre.. ;D

Sorry....syns bare den her var litt morsom!! :-[
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Fy skamme seg så slem du er Topline hehehehe...;-)
Hvordan låt det hjemme med BM The Giant kontra EC Final Link? ;D
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
:eek: :eek: Der snakker vi EKTE giant ja. Herregud
;D
 
U

utgatt60135

Gjest
Grunnen til at jeg skriver "tror" er at jeg er usikker på om kabelen jeg har i stua er den samme som beskrives i åpningsinnegget på denne strengen...  ;D

Veldig morsom sammenligning !!  :D

Det hadde overrasket meg om en nøktern tester ville beskrive forskjellene slik de er beskrevet av trådstarteren. Hvis mange andre mener den gjør store utslag ja da vil jeg kjøpe den selv. Men jeg er skeptisk. I alle fall foreløpig. Jeg spør meg ennå hvorvidt trådstarter er nøytral. Innlegget virker ikke slik, dessuten vet han sikkert at det finnes et kabelhjørne her.
 

topspin

Medlem
Ble medlem
31.10.2004
Innlegg
44
Antall liker
0
Tja, det kommer vel anpå hvilke ref. trådstarter har m.a.o hvor stort fremskritt i forh. til tidl. benyttet utstyr, o.s.v. , jeg skal selv teste den da jeg har fått ARC combo i hus selv(likt utst. som Samleren har men minus SF Cemona. Ny combo er: pre: LS 25II/VT 100III) Passer ikke PM kablene ja da går de i retur, enkelt og greit. Husk bare på innbrenningstiden: 3-400 timer når det gjelder intercon. og 50-100 timer m.h.t. GIANT, dette er oppl. på PM Audios hjemmeside etter men ringe hukommelse ;)
 
B

Back_Door

Gjest
Tja, det kommer vel anpå hvilke ref. trådstarter har m.a.o hvor stort fremskritt i forh. til tidl. benyttet utstyr, o.s.v. , jeg skal selv teste den da jeg har fått ARC combo i hus selv(likt utst. som Samleren har men minus SF Cemona. Ny combo er: pre: LS 25II/VT 100III) Passer ikke PM kablene ja da går de i retur, enkelt og greit. Husk bare på innbrenningstiden: 3-400 timer når det gjelder intercon. og 50-100 timer m.h.t. GIANT, dette er oppl. på PM Audios hjemmeside etter men ringe hukommelse ;)
Kan man forkorte innbrenningstiden med "heavy metal"?
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.909
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Denne tråden gjør meg nysgjerrig på Black Magic generellt, og i anledning at en bekjent har bestillt "The Giant", og at PM audio har fått inn mye "innbytte" kabler av typen Revelation, bestemte jeg meg av anledningen til å bestille en slik til halv pris ;D (med Rhodium banan plugger).
Da kan vi ta en skikkelig HiFi-kveld med testing av diverse kabler ;-)

Paul forteller at spesifikasjoner på alle kablene kommer om ganske kort tid.
I mellomtiden fikk jeg litt "basic" informasjon om Revelation, og The Giant.
Jeg gjengir det som Paul skriver i mailen her:

.......her er litt basic info::

The GIANT og REVELATION Singel-Wire er oppbygd på samme måte men med forskjellig areal og dielektrikum.
4 ledere pr pol, revolvert i vårt egendefinerte system.
Multicordel
Fortinnet kopper
Kopperkvalitet av aller reneste sort som er å oppdrive.
Tinn med helt spesielle lederegenskaper.

REVELATION er basert på 4x1,5mm2 pr pol
The GIANT er basert på 4 x 2,5mm2 pr pol

REVELATION BI-WIRE er bygd opp med 8 x1,5mm2 pr pol ( + / - ) ved inngang og 4 x 1,5mm2 pr pol ved utgang ( 2 x + / 2 x - )

The GIANT BI-WIRE er bygd opp med 8 X 2,5mm2 pr pol ( + / - ) ved inngang og 4 x 2,5mm2 pr pol ved utgang ( 2 x + / 2 x - )

Alle termineringer blir utført etter millitær spesifikasjon.
Venter spent på mer info, samt at Revelation kommer hjem til meg ganske snart!!
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Gled deg. .har selv litt lyst på nye høyttalerkabler. Og BM har altid stått øverst på lista.. men aldri fått tatt meg råd :(. Men det er den kabelen som har gitt meg mest (innen HT kabler).
 

J.Haugen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.07.2006
Innlegg
182
Antall liker
0
En nøkteren og flersidig omtale fra OAS. Sånn skal det gjøres!
 

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Innlegg
7.426
Antall liker
13.001
Flinke gutter er det i OAS ;D
Hilzen gammel formann
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
En velskrevet, fokusert og interessant rapport fra OAS. Artig å se den testet opp mot andre kjente kabler, og i såpass ulike oppsett. Håper dere fortsetter med flere slike "gruppetester" der produktet er innom flere skribenter!
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Se forøvrig egen streng under "KABELR"

Morty
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Ønskeliste:

1. Mcintosh C46
2. Deqx
876. The Giant
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Ønskeliste:

1. Mcintosh C46
2. Deqx
876. The Giant
Skriv i tråden om Giant på teknikkforumet, vi skjønner alle hensikten med ditt innlegg her..........................................
 
Topp Bunn