The Funk Firm

T

Thomas1

Gjest
Kikket litt etter info om The Funk platespiller. Får ikke opp noen norske sider. Noen her som har erfaring med dette merket? De har en rimelig spiller til 450 pund. Er det noen med litt import erfaring som kan fortelle meg hvor mye den vil koste å importere hjem?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg tror dette firmaet drives av de samme gutta som i sin tid drev Pink Triangle, og det skulle i det minste garantere at de vet hva de driver med...

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.625
Torget vurderinger
5
Det stemmer, men Funk V til 780 pund som er testet novembernummeret av HiFi News skal visst være langt bedre enn Pink Trangle spillerne. Dessuten ser den jo utrolig kul ut! Konklusjonen til Ken Kessler: It's a funking bargain.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
litt spesielt design på disse

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
173
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Det stemmer, men Funk V til 780 pund som er testet novembernummeret av HiFi News skal visst være langt bedre enn Pink Trangle spillerne. Dessuten ser den jo utrolig kul ut! Konklusjonen til Ken Kessler: It's a funking bargain.
Vel, det kommer nok an på hvilke modeller man sammenligner med, PT hadde jo ganske mange.
Har selv hatt PT TOO og har PT Anniversary. MEGET musikalske spillere, og sistnevnte hevder seg fremdeles blant de aller beste.
Med f.eks en Wheaton TriPlanar Ultmate Mk VII og en Lyra Titan ;)

FunkFirm sier de har reservedeler til alle de "gamle spillerne, og tilbyr også diverse oppgraderinger.
Men om du kontakter dem pr mail, må du være tålmodig. Raskeste respons fra Arthur K har hittill vært TO uker!! :eek:

Mvh

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
649
Er det noen med litt import erfaring som kan fortelle meg hvor mye den vil koste å importere hjem?
Spiller: GBP 450
Frakt: GBP 50
Sum: GBP 500 = NOK 5750

Moms: NOK 1440
Fortollingsgebyr: NOK 120

Totalt: NOK 7300

Vær imidlertid obs på at om du handler fra butikk i motsetning til auksjon skal du ikke betale lokal moms. Fra storbritannia må du derfor be om pris ex. VAT (17,5%?). Og gidder de ikke selge ex. VAT finner du en annen butikk.

T

Thomas1

Gjest
Takker. Får ta kontakt med de når jeg kommer hjem fra hytta. Har mange nye skiver på 180 gr som jeg har samlet opp i påvente av å skaffe noe å snurre de på.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Little Super Deck? Veldig morsom spiller!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg klådde litt på en slik da noen av oss fra Østfoldbanden var på tokt til Mala Audio for en drøy uke siden. Veldig pen og tillitsvekkende bygget sak.

Hva slags pickup setter du på? Riaa-trinn?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det blir en at33ev. Riaa trinnet blir en sak fra Cambridge. Satser på at det vil låte greit!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det blir nok fett! :)
Satser på det Dazed, men jeg tok meg ikke råd til f5 armen ( kun f6 ) og at33ev er nok mer "musikk" enn "fett" men comboen lsd og at33ev bør låte som en mellomting av begge deler. Rytmisk spiller som er opptatt av grunntoner og rytme og en p.u som er litt allsidig og jevn bør bli greit nok i det minste. Cambridgen opplever jeg som uten spesielle styrker, men også uten de største lytene. Bortsett fra mangel på pondus og ro som en større strømforsyning ville gitt selvsagt, men med nok reserver i Audio gd så satser jeg på at det vil presentere en viss form for "helhet" hvis du forstår.

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Antall liker
3.335
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Vi stiller gjerne med nok en demo av The funk firm LSD i Mysen for de som måtte ønske det... :)

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Det blir nok fett! :)
Satser på det Dazed, men jeg tok meg ikke råd til f5 armen ( kun f6 ) og at33ev er nok mer "musikk" enn "fett" men comboen lsd og at33ev bør låte som en mellomting av begge deler. Rytmisk spiller som er opptatt av grunntoner og rytme og en p.u som er litt allsidig og jevn bør bli greit nok i det minste. Cambridgen opplever jeg som uten spesielle styrker, men også uten de største lytene. Bortsett fra mangel på pondus og ro som en større strømforsyning ville gitt selvsagt, men med nok reserver i Audio gd så satser jeg på at det vil presentere en viss form for "helhet" hvis du forstår.
"Fett" var iofs. ikke ment som noen beskrivelse av lyden, men betød bare "bra". ;)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.183
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Blir spennende å høre hva du synes. Hadde ikke du en lp12 tilbake i tid?

Det tok bare 9 år før jeg fikk kjøpt en Funk firm spiller..
Joda Stover. Hadde lp12 med Roksan Nima arm. Den ble solgt med en p25 som delbetaling som jeg har eid 2stk av.

Satser på å skrive et par linjer om inntrykkene når den kommer.

Topp Bunn