The All is One

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.282
Antall liker
515
Motorpsycho. Et fantastisk flott album! Handlet vinylen rett etter at den var kommet ut. Den skulle komme med en nedlastingskode slik at jeg også fikk den digitalt. Men der var ingen kode! Platen selges uten nedlasting. Platekompaniet blingset i annonseringen og kompenserte meg med å sende meg CD-en helt gratis.(y)
Har lyttet til LP-en en del ganger. Fantastisk flott! Og til den rippede Cd-en. Også flott.
Men nå har det vært en vinylpause siden en av kattene knertet min LpGear OM30 ekvilant-nål. Jeg hadde ingen reserve og kjøpte en OM10-ekvivalent på eBay fra Frankrike til 250 kr. Bare for å raskt kunne komme i gang igjen med vinylspillingen. Slik at jeg har tid til å fundere over hvilken nål jeg denne gangen skal kjøpe til min SME30 H.
Jeg er vel nå i ferd med å lande på LpGears OM40-ekvivalent. Med Shibata-nål.
Så i dag med vel installert billignål satte jeg igjen på The All Is One.
Men...
Det mangler noe. Så jeg tenkte at billignålen kanskje ikke duger. Så jeg satte på digitalversjonen. Den burde jo ikke mangle noe særlig.
Overraskelse!!!
Digitalversjonen mangler bass!
Kjapp konklusjen: Motorpsycho har gjort en formidabel jobb med å mastre denne utgivelsen for vinyl. Og kanskje har de slurvet noe med CD-mastringen?

Jeg gleder meg til å lytte til SME30H-en med en skikkelig nål😊
 

sims

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
195
Antall liker
128
Sted
Trondheim
Ja dette er årets album for min del. Helt fantastisk bra. Når man bretter ut coveret kan man jo begynne å lure på dem som sverger til streaming hehe. Helt fantastisk at et band som Motorpsycho kan levere så til de grader gang på gang. Bare å oppfordre de som ikke har noe forhold til hverken bandet eller musikken om å kjøpe skiva så får de se hvor fantastisk vinyl kan være både i forhold til coverkunst og ikke minst musikk. Det er dette som er trønderrock🤘🤘🤘P.S oppfordrer samtidig til å sjekke ut Spidergawd for de som ikke kjenner til dem,nok et fantastisk band fra Trøndelagen.
 

Blackstar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
14.04.2016
Innlegg
82
Antall liker
117
De slutter aldri å levere varene! Jeg har vært ihuga fan siden 98.. når Trust Us kom. Den er fortsatt på topp 5 lista over plater som har definert min musikksmak. På topp muligens.
Telte nettopp over på discogs, jeg har intet mindre enn 73(!) utgivelser av bandet, inkludert singler og alt.

Må si jeg setter meget stor pris på trommisen de har nå. Gøy med Kapstad, for all del, men det kunne bli litt voldsomt til tider. Thomas Järmyr synes jeg er hånd i hanske i bandet.

Noe av det bedre de har levert på en stund lydmessig synes jeg. Elsker trommene på på Night Of Pan spesielt, er så man kan høre trommeskinnet stramme seg.
 
Topp Bunn