The Age of Apple Begins ...

V

vredensgnag

Gjest
Steinar_Lund skrev:
vredensgnag skrev:
Pass på, wotg, du risikerer å begå samme feil som NOKIA og SE ... og som Baard er innom.

Apple tilbyr et tilpasningsdyktig verktøy som brukeren selv lager grensesnitt for. I går kjøpte jeg VLC-remote fra app-store, aktiverte den på min Touch. Vha programmet la jeg inn ulike filer i en spilleliste i VLC, fra forskjellige kilder på nettet mitt (Server, datamaskiner, osv), og så styrte jeg avspillingen over trådløst, uten å behøve være i nærheten av noe hardware (annet enn å slå på høyttalerne.)

Nine Inch Nails viser en applikasjon; arkeologer bruker nå GPS for å vise folk i felt bilder, film, o.a. fra tidligere funn og aktiviteter, på akkurat den plassen de står; osv.

Ellers har vel EA nå forlangt nettilkobling for sine seneste spill - i fremtiden ligger spillene i serverne til spilltilbyderne, og bruker har lisens for å kunne spille over nett, med full kontroll av kopiering, o.a. Da er du plattformuavhengig - det wotg klager over er tilgjengeligheten av spill, ikke evnen til å spille dem.
Finner ikke VLC remote på app-stores sider. Hvor er den?
Gå til app-store, og søk etter VLC. Burde komme opp som både VLC Free og den versjonen man må betale for. Koster 17 kroner.

V

vredensgnag

Gjest
Steinar_Lund skrev:
OK fant den via iTunes Store. Takk for hjelpen! :D
Følger du hjelp-linken i programmet, når du starter det opp, så går det veldig greit å få det i gang. Den åpner en web-side på datamaskinen du har VLC på, og konfigurerer VLC så det kommuniserer med din iPhone/Touch.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
wotg skrev:
Desuten er Apples maskinvare fortsatt i dyreste laget.
Må ikke kjøpe Eple-isenkram vet du:

For de uinvidde så er dette et screenshot fra OS-X systemprofil på den maskinen jeg skriver dette på, og Inspiron 910 er en netbook fra Dell.....

Vedlegg

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Kjører du SoftMac under?

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
trex skrev:
Kjører du SoftMac under?
Retail OS-X med DellEFI 1.2a5. Den kjører og oppfører seg helt som en ekte mac, untatt helt i starten av boot, siden Dell´s bios ikke booter MAC OS partisjoner. Her kommer DellEFI inn.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
Etter å ha prøvd podens Ipod Touch, må jeg bare erkjenne at "The Age of Apple Begins ..." har startet. Har hatet Apple og Mac i alle år, men nå tror jeg faktisk at en iphone blir min neste teknologiske investering......................

Topp Bunn