norumno25 skrev:
......................., virker ikke det ene så har jeg jo muligheten til å prøve noen av de andre. kan jo fort bli et artig lite kjemieksperiment.
Nåja, ikke så raskt i svingene her!
Lim og kjemikalier er artige greier som ofte ikke gjør som vi vil. Som gammel modellbygger og ihuga DIY'er med manisk trang til å reparere istedet for å kjøpe nytt, ( andre har urinstinkter som driver dem ut på rypejakt hver høst ;D ) må jeg bare innrømme at det har blitt noen nederlag å svelge gjennom årene. :-\
Du risikerer at gummipakningen, som sikkert ikke er laget av gummi men noe annet lurium, ikke tåler limet og går i oppløsning. Du risikerer at det limet du prøver først, og som ikke virker, gjør at det limet som faktisk kunne ha virket ikke virker likevel!
Det beste rådet du kan få tror jeg er følgende:
Pkt1: Skaff noen poletter til den felles maskina i kjelleren, før du begynner å lime. Gjør du det ikke vil du garantert få bruk for dem! Om de ligger ubrukt i en skuff betyr det jo egentlig ikke så mye, så du har mest å tape på å ikke skaffe deg dem!
Pkt2: IKKE lov fruen at dette skal gå bra, gi maleriske beskrivelser av hvor vanskelig det er! Da får du ikke kjeft om du mislykkes, og muligheten for "belønning" hvis det går bra blir større.
Pkt3: Finn fram god musikk og godt drikke slik at dette står i beredskap om du trenger trøst!
Førøvrig: "Best of luck!" ;D