Hvorfor vil du ha 1kHz?Nightpuma skrev:Er det noen som vet om en eldre testplate med 1khz i L+R pluss i begge kanaler på samme tid?
Det er fordi jeg har et lite prosjekt i gang med å lære meg å stille inn azimuh 100% med eksternt lydkort + software. Min mentor på området anbefalte meg testplate med 1khz testtone, så derfor leter jeg etter det.Flageborg skrev:Hvorfor vil du ha 1kHz?Nightpuma skrev:Er det noen som vet om en eldre testplate med 1khz i L+R pluss i begge kanaler på samme tid?
Hehe! ;DVidar P skrev:Azimuth. Analogue Productions. Vinylavdelingen. Jeg tipper det menes en vinylplate.
Skulle gjerne sendt en kopi av denne på mail....men maskinen godtar ikke så store "vedlegg"RoDa skrev:Eller kanskje Flageborg har vinylpresse på bakrommet?![]()
Flageborg skrev:Skulle gjerne sendt en kopi av denne på mail....men maskinen godtar ikke så store "vedlegg"RoDa skrev:Eller kanskje Flageborg har vinylpresse på bakrommet?![]()
![]()
Hei.Griffenfeldt skrev:Decca How to give yourself a stereo check-out. hvis du ser på side 5 på "slentretråden" så ser du bilder av den. Finnes på Ebay.
Ser det slik ut, eller tar jeg feil?Nightpuma skrev:Ortofonplaten er en riktig fin produksjon, men den har ikke testtoner på 1khz.
Nightpuma skrev:Hei.Griffenfeldt skrev:Decca How to give yourself a stereo check-out. hvis du ser på side 5 på "slentretråden" så ser du bilder av den. Finnes på Ebay.
Fant den på discdogs, men jeg kan ikke se den har de testtoner jeg er ute etter. har du personlig erfaring med den?
A
[/quote
Jeg har den og har hørt igjennom den. Det står bakpå at det er 1khz test-tone, men kan godt dobbelsjekke når jeg kommer hjem seinere i dag.
Hvis du ser på side 5 på "slentretråden" her på vinyldelen så ser du et bilde av den.