Testere av LM Audio 216IA og 218IA søkes - Integrerte rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Mala Audio er blitt distributør i Norge av LM Audio og ønsker i den forbindelse å få testet forsterkerne og få tilbakemeldinger og omtaler. LM Audio er et merke som begynner å få mye særdeles god omtale i statene og som er på vei oppover også i Europa.

    LM Audio er en større produsent av rørforsterkere for flere kjente merkevarer og som nå har begynt å lage produkter under egen merkevare(LM Audio, eller Line Magnetic Audio). De produserer blant annet også reproduksjoner av diverse Wester Electric produkter(forsterkere, høyttalere og horn). LM Audio har stort fokus er på solid kvalitet som er ment på å vare, i tillegg til selvfølgelig lyden. Det er ordentlig håndlagde rørforsterkere med point to point oppbygning og håndviklede trafoer. Ikke typisk Kinesiske forsterkere med rimelige materialer og enkle løsninger.

    I første omgang er det LM Audio 216IA og 218IA som vil bli tilbudt for utlån for testing og omtale, men andre modeller kan også være aktuelle etter hvert. Forsterkerne kan sendes, men vi foretrekker testere som kan hente.

    EDIT: Det har blitt foreslått å gjøre en gruppebestilling med introduksjonsrabatt. Alle som kan være interessert i noe bes ta kontakt med meg på epost eller PM over de neste dagene, så ser vi om det er interesse for det. Om flere enn 5 bestiller får vi til en god rabatt som introduksjonstilbud :)

    Mer info om forsterkerne:

    216IA:
    LM Audio 216IA - Mala Audio

    218IA:
    LM Audio 218IA - Mala Audio

    Ta kontakt på PM, mail( sveinung(krøllalfa)malaaudio.no ) eller telefon(909 53 801) for mer info.

    216ia.jpg

    120829023216.jpg
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    S

    sorgenfri

    Gjest
    Når, jeg ser at Jan Erik bor i Narvik, så tenker jeg at det ville være naturlig å bringe den opp med Hurtigruta:)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Det må du gjerne gjøre, han er nestemann etter deg :)
     

    J.E.R

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2012
    Innlegg
    754
    Antall liker
    166
    Sted
    Larvik (Narvik)
    Når, jeg ser at Jan Erik bor i Narvik, så tenker jeg at det ville være naturlig å bringe den opp med Hurtigruta:)
    Flott Sveinung, jeg venter...

    Hurtigruta legger til kai i Harstad som er nærmeste by, men vi har postkontor her i byen "sorgenfri" ;)

    Ønsker alle en flott helg :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vis noen av dere har eller har hatt Music Angel KT88, hvordan spiller disse nye her mot MA?????
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    @lovemusic jeg har hørt musicangel på andre anlegg.. LM er flere divisjoner over!! Den spiller knallhardt - kona sitter med lolmt blikk selv med noise cancelling bøtter på hodet:) men det er min bursdag så jeg lar alle kraner stå vidåpne! Og Guds hellige mor dette spiller!!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    @lovemusic jeg har hørt musicangel på andre anlegg.. LM er flere divisjoner over!! Den spiller knallhardt - kona sitter med lolmt blikk selv med noise cancelling bøtter på hodet:) men det er min bursdag så jeg lar alle kraner stå vidåpne! Og Guds hellige mor dette spiller!!
    Hehe.. :) Grattis med dagen! :)
    Knallhardt, da mener du?

    svm88: Du kan jo kanskje skrive noen ord om spillemåte på MA og LM ? Siden du kjenner de så godt, og vis du gidd?
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har selv testet LM Audio 216IA i noen titals timer før jeg sendte ut for testing hos andre. Jeg testet på Fountek P3112, Elac FS 147 og Klipsch RF82 høyttalere. Selv etter en noe begrenset testperiode fikk jeg et ganske klart inntrykk av hvordan LM Audio 216IA spiller i forhold til Music Angel KT88 som jeg etter hvert kjenner godt. 216IA låter klarere/renere, mer kontrollert, mer frempå og uten å på noe tidspunkt bli hard/skrikete. 216IA klarer å få musikken ut av høyttalerne på en annen måte en Music Angel KT88 gjør. Høyttalerne forsvinner i større grad i lydbildet og 216IA serverer et større og dypere lydbilde. Musikken kommer nærmere på lytteren og er engasjerende å lytte til. Bassen er også mer kontrollert og definert med 216IA enn med Music Angel KT88. Music Angel KT88 låter knallbra i sin prisklasse og er etter min mening svært vanskelig å slå i klassen under 10 000kr, men den må se seg slått av LM Audio 216IA som både låter bedre og har byggekvalitet i en helt annen klasse.

    Blir spennende å se hva andre mener når de tester 216IA J
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Amen til det!
    @lovemusic med knallhardt- mener jeg at forsterkeren gir seg ikke. Den pøser på med krefter, og jeg har tilgode å få servert en slik bass. Holografien er vidunderlig, nå er Sophie Zelmani på anlegget , og jeg legger merke til at hun avslutter alle setninger med å lukke munnen, hun svever over forsterkeren , mens gitaren ligger langt utenfor høyttalerne, og det blir ikke benyttet plekter.
    bassen går dypere enn den noengang har gjort før , og som jeg skriver den lar seg ikke beskrive av en enkel sjel fra Trøndelag!

    JEG, trodde feilaktig at LM ville kun spille godt på forsiktig musikk, men den er lynrask og selv hardcore electronica presenteres svært overbevisende. Dette er en kompis en blir glad i!!
    selv om naboen kanskje ville uttalt seg noe annerledes :)

    skal teste de med flere høytalere for den fulle testen blir publisert, men det er vel hevet over enhver tvil om konklusjonen..
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    Kanskje det er mulig med en skikkelig grupperabatt hvis flere enn 5-7 stk. kjøper denne LM 216 A samlet i en bestilling . Hva sier du til dette SVM88. Altså som en introduksjonsrabatt . Spiller LM 216 A like godt brukt som ren Effektforsterker -noen som har prøvd dette .
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Ja, om flere er interessert i å bestille nå og få levering litt frem i tid så er det mulig. Jeg har planlagt å bestille opp flere forsterkere om ikke lenge, så vi skal kunne få til en "grupperabatt" om flere vil bestille nå med levering om et par måneder. Vi kan få til dette på både 216IA og 218IA, og eventuelt andre modeller ved interesse. Om det er 5 eller flere som bestiller så bør vi kunne få til en OK rabatt nå som en introduksjon :)

    Hvis alle som kan være interessert i noe sender meg en PM eller epost(sveinung@malaaudio.no) med hva de eventuelt er interessert i, så kan jeg se an interessen over de neste dagene og avgjøre om vi lager til noe på dette :)
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Litt av moroa er muligheten til å tune litt etter preferanse med å rulle rør. F.eks Mullard smårør gir en noe fettere lyd, men litt på bekostning av oppløsning helt i toppen. Spør du meg er LM 216A og Music Angel i 2 forskjellige divisjoner. Med all respekt for MA KT88, som er god til halve prisen. :) LM 216A er så mye mere oppløst at det gjør det enda mer moro å skille forskjellige rør.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Ja, det ligger mye potensiale og moro i å skifte til andre rør :)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Hvilken transistor kan gjøre alt det en rør amp kan?

    og nå kan rør ampen gjøre alt det transistoren kan- no brainer:)
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Du får ikke sende den videre før du har tatt turen til meg Sorgenfri :)
     

    hvalross

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.10.2008
    Innlegg
    1.074
    Antall liker
    145
    Torget vurderinger
    3
    MA kt 88 forsterkeren skal visst bli en mye mere vellydende og musikalsk forsterker på alle områder ved bytte av alle 4 smårørene til rørene som Kjell B. anbefalte som de beste smårørene til MA en . Har vært i kontakt med flere som har byttet smårør og MA en låter mye bedre . Det var en som sa at denne rørkomboen måtte jeg bare få tak i . Om MA en spiller på høyde med LM 216 IA vet man ikke før dette er testet . Noen som har testet dette her.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    det har ikke jeg tid til, men LM nærmest skriker etter at du skal gjøre det! All den tid bias justering er så enkelt! Når det er skrevet, rørene som følger med helt topp! Har noen electro harmonix rør her, men kommer ikke til å skifte. Men at jeg kan​ skifte er kult:)
     

    Dottidott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2013
    Innlegg
    121
    Antall liker
    104
    Sted
    Fosen
    Har MA kt og Chorus ll. Hvordan tror dere denne LM 216 IA vil fungere på de?
    Bor jo ikke så langt fra hurtigbåten som Sorgenfri ser passere.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    @sorgenfri. Jeg sliter med å få nok strøm til mine Infinity RS IIB, selv om jeg fyrer dem med en Parasound Halo A21. Tar gjerne imot besøk om du tåler å kjøre 2 timer :)
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg stiller meg i kø for testing av denne fra LM når du får den inn!

    image.php.jpeg


    image-1.php.jpeg
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Etter å ha besøkt meg, blir 2 timer en vei for ingenting å regne. Du kommer til å vurdere flytting, tro du meg ;)
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Vet du hvordan en får en møring til å låte som en due?

    du låser han inne i et mørkt rom- slenger inn en mynt, og du hører: KOR KOR KOR

    tog du an ?

    :)
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Vet du hvordan en får en møring til å låte som en due?

    du låser han inne i et mørkt rom- slenger inn en mynt, og du hører: KOR KOR KOR

    tog du an ?:)
    Om den var til meg, så skal du slippe å kjøre til Møre. Sør-Trøndelag er fylket selvfølgelig. Kjenner du noen trøndere utenom Vegard Forren som har flytta til Møre?
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    De finnes Leikis, men kanskje ikke i LM Audios sortiment? :)
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Hvordan går det med testingen sorgenfri? Når får du Klipsch som du nevnte på? Blir spennende å høre om hvordan det fungerer med Klipsch hos deg.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Skal på hjemme besøk hos flere her inne på forumet denne uka- deiblant en med Klipsch, og også en tur til Soundgarden for en test der. Nå sitter jeg å leser om LM sin dac..De, har mye som frister, og det ble jo ikke mindre fristende etter LM 216 kom i hus!

    Kan du si noe mer om den Dac`en?

    I dag har den kun formidlet NrkP1.. men etter dagsrevyen skal den få bryne seg på Foreigner! Kommer sikkert noen ukontrollerte utbrudd da:)

    Alle ganger jeg har fått nytt utstyr, har jeg blitt råskuffet, og har måttet vente lenge får det har vokst på meg - dette produktet ble jeg glad i med en eneste gang!

    Mvh

    Sorgenfri.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Oi, spennende! Du gjør virkelig en skikkelig innsats for å teste :) Blir spesielt spennende å høre om hvordan det går hos Soundgarden.

    Jeg har per nå ikke så mye spennende info om DACen ut over teksten under som er fra produsent.

    Jeg kommer til å ta inn noen slike DAC ved neste leveranse, godt mulig vi får til testrunde med en slik også :)


    Product Description:

    LM-502CA digital DAC takes Xmos USB audio technology which utilizes high speed USB 2.0 receiving and decoding 32bit/192kHz high resolution digital signals.

    LM-502CA digital DAC is designed with top grade ESS 9016 DAC chips.

    LM-502CA digital DAC features five digital inputs: AES/EBU, BNC, USB,
    OPTICAL, and COXIAL. It is an asynchronous design with awesome performance from its low distortion, Ultra-low-jitter Clock Recovery technology to high quality separate power supply for Analogue and Digital part: Toroid power transformer for Digital part while EI power transformer for Analogue part.

    LM-502CA digital DAC offers a choice of outputs: Tube output or Solid-state Output.

    Digital circuit has taken high speed rectification circuitry while Analogue parts has taken 6Z4 for tube rectification.

    LM-502CA will lock onto any signal input at 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 and 192kHz with the front panel LCD display showing the input frequency.

    LM-502CA incorporates LM Audio's world class leading Tube analogue output stage. Two pieces of 12AU7 are employed at Tube buffer to true tube output.

    Specification:
    Frequency Response: 15Hz~50kHz
    Sampling Rate: 32bit 44.1KHz 48KHz 88.2KHz 96KHz 176.4KHz 192KHz
    Digital Input Impedance: 75Ω
    Output Impedance: 2kΩ (Tube), 600Ω (Solid State)
    Dynamic Range: 120dB
    Size (W×D×H): (376 x 345 x 191.5 )mm
    Output Voltage: 3V+-0.5dB (Tube), 2.5V+-0.5dB (Solid State)
    THD: 0.5% (Tube), 0.02% (Solid State)
    Power Consumption: 24W
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Tror ikke jeg tør teste den:)

    All den tid den ser ut til å være midt i blinken for min Headfi rig...Bare de ikke kommer med en head amp også nå:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

svm88
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
49
Link til alle artikler
12
svm88 sine annonser
Bransjenyheter
LM Audio lanserer nye produkter!

LM Audio lanserer nye produkter!

  • 7
LM Audio lanserer nå to nye forforsterkere og to nye monoblokker! G2: Forforsterker G33: Monoblokker (300B PSE) 512CA: Forforsterker 503PA: Monoblokker(845 SET) Ta kontakt for mer informasjon...
Fortsett
Bransjenyheter
Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

Junitilbud på alle produkter fra LM Audio!

  • 0
Mala Audio kjører junitilbud på alle produkter fra LM Audio! - 20% på alle produkter fra LM Audio. Gjelder alle produkter(lagervarer og bestillingsvarer). - 25% på ved kjøp av forsterker og DAC...
Fortsett
Bransjenyheter
Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

Audio GD lanserer nye integrerte forsterkere!

  • 0
Audio GD lanserer i disse dager to meget spennende nye nye integrerte forsterkere, som også er meget gode hodetelefonforsterkere. Mer informasjon: Precision 2: Audio GD Precision 2 - Mala Audio...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

Testere søkes! LM Audio 502CA rørbasert dac!

  • 97
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på LM Audio sin DAC. Dette er en meget spennende dac som har fått gode tilbakemeldinger så langt. Vi...
Fortsett
Bransjenyheter
Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

Testere søkes! LM Audio 501IA - Integrert 100W rørforsterker

  • 23
Etter en svært vellykket testrunde på LM Audio 216IA og 218IA kjører vi nå i gang testrunde på deres større forsterker LM Audio 501IA. Denne forsterkeren er fra deres mer påkostede Gold serie og...
Fortsett
Bransjenyheter
Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

Radian lanserer kompresjonsdrivere med berylliumsmembran!

  • 6
Radian lanserer i disse dager sin nye serie kompresjonsdrivere med berylliumsmembran. De nye driverne er basert på deres tidligere produkter, men med nyutviklede membraner produsert av...
Fortsett
Topp Bunn