Ettersom Heed Obelisk nå for godt har forlatt den smale sti, kan vi vel si at den også forlater sine røtter, på sett og vis. Oldtidens obelisker var slanke konstruksjoner, akkurat dette kan ikke sies om siste variant av Heed Obelisk, som nå har breiet seg så det holder. Bli med Audiophile.no på en lytt!
Ikke nok med at Heed Obelisk nå har fått full bredde, så kommer den også i to forskjellige varianter; Obelisk Integrated, og Obelisk Super Integrated. Sistnevnte tilsvarer sånn omtrentlig den forrige modellen Obelisk Si III + strømforsyningen X2. Vil bare nevne at den kombinasjonen har jeg selv eid i noen år, så jeg er meget godt kjent med dens væremåte, og burde dermed kjenne igjen noe også i denne nye varianten over temaet. Jeg kommer tilbake til dette, selvsagt, men helt innledningsvis opplever jeg at denne nye versjonen er en anelse mørkere stemt, samt enda litt “glattere” i gjengivelsen.
Det kan ettermonteres (evt. leveres fra nyanskaffelse) kort for digitale innganger, mens det sitter både RIAA og hodetelefonforsterker i Heed Super Integrated. Merk ellers at det til tross for solid strømforsyning fra fabrikk, finnes også inngang for ekstra forsyning (foreløpig ikke tilgjengelig), dersom du vil ha mer å klinke til med når du spiller store klassiske verker, eller AC/DC, for den del. Ellers kjenner jeg litt forundring over det faktum at det i skrivende stund ikke finnes noe om de nye Obelisk-forsterkerne på Heed’s hjemmeside, men de er i gang med å lage en helt ny sådan, så jeg går ut fra at det er rett rundt hjørnet, i det minste...
Les hele testen av Heed Obelisk Super Integrated i Audiophile.no