TEST: Sennheiser Momentum TW 2 – ørepluggene med audiofile tilbøyeligheter

Sennheiser_Momentum_TW2-9.jpg


Dagen etter at Norge ble stengt ned for et lite år siden overleverte Sennheiser stafettpinnen fra første generasjon av sine helt trådløse In-Ear hodetelefoner til etterfølgeren. Vi har hatt Momentum TW 2 på en lang test, og liker det vi har hørt.

Dagen etter at Sennheiser slapp sperrefristen på nyheten om Momentum TW 2 meldte vi om denne etterfølgeren, og nå kan vi publisere en langtest av disse ørepluggene. Som enhver hodetelefonentusiast er godt kjent med er Sennheiser en av de aller fremste produsentene av hodetelefoner. Og med flaggskipmodellene har de parkert enhver konkurrent prismessig, for du må ut med over en halv million for å få gleden av HE-1.

Momentum TW

I 2018 lanserte Sennheiser de trådløse modellene Momentum TW, og de har vært kjent for å ha en høy lydkvalitet. Samtidig har de også hatt noen begrensninger som kan ha skremt enkelte fra å gå til anskaffelse. For batteritiden var ganske kort på disse modellene, bare 4 timer og 12 timer totalt med to ekstra ladinger i etuiet. Og på toppen av dette er det en del brukere som har opplevd at disse ørepluggene fort ble utladet når de lå passive i etuiet. Derfor er dette forhold vi har rettet ekstra oppmerksomhet mot.

Jaktterrenget

Sennheiser Momentum TW 2 hadde en lanseringspris på 3.190,-, som plasserte den i øverste segment av de helt trådløse ørepluggene. I ettertid har typisk pris blitt noe redusert, og er nå tilgjengelig for 2.700,- flere steder. Dette gjør at de legger seg under det som kan ses som erkerivalen, og den kanskje mest nærliggende konkurrenten å sammenligne med – Beoplay E8, som nå har kommet i sin tredje utgave. E8 ligger etter hvert enda høyere i pris enn Momentum TW 2, på 3.450,-, selv om den første generasjonen hadde en lanseringspris på ca. tre høvdinger.

Også Apple sine AirPlay Pro ligger i samme prissegment, men har et nokså annerledes konsept og image.

Etui

Momentum TW 2 har et utpreget eksklusivt etui, et etui som har noen fellestrekk med BeoPlay E8 sitt etui. Det minner også sterkt om etuiet til forgjengeren Momentum TW, men er en anelse mindre. Og i tillegg har det en langt mer robust farge, som i mine øyne også er mer tiltalende. Men fremdeles er etuiet stort, og betydelig større enn de fleste andre etuiene rundt omkring. Det gjør at de ruver langt mer i lommen enn øreplugger flest.

Etuiet har en overflate i stoff, og dette bidrar til å ivareta en høy premiumfølelse. Det har en god magnetlås for lokket, og i tillegg sitter ørepluggen godt og sikkert fast av magneter....


Les hele testen av Sennheiser Momentum TW 2 hos Audiophile.no

Sennheiser_Momentum_TW2-6.jpg
 

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn