Test av KRIX EQUINOX MK4 i STEREO+

Håvard Holmedal i STEREO + oppdaget det vi selv har oppdaget - musikalitet av MEGET høy karat - til MEGET akseptabel pris.

EQUINOX har i alle år vært vårt spesielle gullkorn av noen høyttalere - små bokser som fyller store rom

DISTRIBUSJON AV KRIX I NORGE, SVERIGE, DANMARK

Kontaktinfo:
e-mail: kontakt@pmaudio.no
Tel.: +47-38 18 31 15
Mobil: +47 917 13 655
Nettbutikk:: https://butikk.pmaudio.no/produkt/h...tiv-hoyttalere/krix-equinox-mk4#product-tabs4

Equinox_Mk4_Black_Woodgrain – Kopi.jpg

Kommentarer

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
120
Leste testen i Stereo+. Skribenten mener man får mye for pengene (14.000nok). Jeg bor for tiden i Australia. Pris for Equinox mk4 er her 995AUD. 1AUD=6,3NOK. Den norske prisen synes (for) høy?
Sjekk detaljene før du kritiserer prisene våre!!!
Ta en prat med KRIX vedr eksport fra Australia til Norge min venn!!
Eksporten til Europa foregår i EURO, ikke AUD
Fram til for ca 2 år siden gikk eksporten i AUD men dette ble endret til EUR, nesten uten tallendring fra KRIX ( EURO = +/- kr 10,00 )
Så ble det samtidig tilført et ekstra mellomledd, en hoveddistributør mellom oss og Krix for eksporten til Europa ( Global AV Sales )

Akkurat nå har vi en ordre på gang med ca 20 stk Equinox på pall og fraktkostnaden blir netto ca kr 35 000 som blir ca 43750 når momsen er tillagt, som igjen blir ca kr 2200,00 pr høyttaler
Jeg kan vise deg pristilbudet fra UPS om du kommer innom
Så er det vel fremdeles kun 10% moms i Australia mens vi her har 25%

Før denne endringen vedr overgang til salg/kjøp i Euro og ekstra distribusjonsledd var prisen på Equinox kr 8995,00

Jeg misliker sterkt sånne innlegg som ikke er fundamentert på virkeligheten, innlegg som er sterkt ødeleggende for PM Audio og KRIX i Norge!!!

med hilsen
Paul Mortensen
PM Audio

pmaudio

Bransjeaktør
Ble medlem
29.06.2007
Antall liker
120
Fundamentert på virkeligheten er da mitt innlegg. Jeg forstår jo også at det tilkommer frakt og moms på frakt mm. og at høyttalerne er dyrere i Norge enn i produksjonslandet, men prisen her i Australia er likevel under halvparten av norsk pris. Det er et faktum.
Du er langt unna virkeligheten i din synsing!!
Tror du et distribusjonsledd mellom Krix og oss gjør jobben sin uten å tjene penger på det?
Jeg har også skrevet navnet på hoveddistributøren.
Har du orientert deg om hva som er skjedd innen fraktsektoren vedr fraktkostnader i denne koronaperioden?
Og på sluttbeløpet skiller det også 15% bare på momsen
Ja, KRIX har meget lav pris i Australia, men den kan ikke overføres til Europa dessverre.

Sist redigert:

Informasjon om bruker

pmaudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
120
Link til alle artikler
253
pmaudio sine annonser
Bransjenyheter
Miles Davis: KIND OF BLUE 2LP Boks fra Mobile Fidelity på lager nå

Miles Davis: KIND OF BLUE 2LP Boks fra Mobile Fidelity på lager nå

• 1
Miles Davis`s Kind Of Blue er en av de unike utgivelsene innen jazzen og vi kan nå levere MOFI versjonen av denne platen. Til nettbutikken...
Fortsett
Bransjenyheter
Paul Simon - Still Crazy After All These Years - Mofi ONE STEP boks på lager nå

Paul Simon - Still Crazy After All These Years - Mofi ONE STEP boks på lager nå

• 0
Så kom det en ny liten sending fra Mofi - inkludert denne fantastiske platen av Paul Simon ONE STEP 2 180g LP boks 45 rpm - Still Crazy After All These Years Vi fikk 30 stk til lager på fredag...
Fortsett
Bransjenyheter
Mofi UltraDisc ONE STEP - 45rpm 2LP Blood Sweat & Tears - Blood Sweat & Tears PÅ LAGER NÅ

Mofi UltraDisc ONE STEP - 45rpm 2LP Blood Sweat & Tears - Blood Sweat & Tears PÅ LAGER NÅ

• 0
Så kom siste utgivelse av Mofi`s ONE STEP til lager - i dag For informasjon og kjøp::: https://butikk.pmaudio.no/produkt/plater-musikk/uhqr/blood-sweat-tears#product-tabs1 For kontakt: epost...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny UHQR utgivalse fra Analogue Productions - Miles Davis - KIND OF BLUE

Ny UHQR utgivalse fra Analogue Productions - Miles Davis - KIND OF BLUE

• 14
21. mai 2021 annonserer Analogue Productions slipp av UHQR utgivelse nr 4 Miles Davis - KIND OF BLUE Et stort antall plater er bestilt inn til lager - men vi vet ikke enda hvor mange AP tillater...
Fortsett
Bransjenyheter
Gold Note: PH-1000 / PH-1000 LINE RIAA

Gold Note: PH-1000 / PH-1000 LINE RIAA

• 2
Siste nytt fra våre venner i Italia - Gold Note - er den formidable RIAAen PH-1000 Leveres også som en modell med innebygget forforsterker ( PH-1000 LINE ) “It is a truly incredible phono stage...
Fortsett
Bransjenyheter
ENDELIG - Nå er Jethro Tull - Aqualung UHQR ankommet

ENDELIG - Nå er Jethro Tull - Aqualung UHQR ankommet

• 13
Så er ventetiden "nesten" over Aqualung UHQR er ankommet I dag pakker vi ut og teller opp Hver eneste en som har lagt inn ordre på nettbutikken vil få en epost vedr neste trinn i løpet av de to...
Fortsett
Topp Bunn