TEST av Kiiboom Allure

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.494
Antall liker
1.010
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Kategori IEM/Earbuds/inear


EN GRØNN PERLE AV EN IEM


Fordeler
:
Fantastisk lydkvalitet for prisen
Godt balansert lydsignatur
Detaljert og romslig lyd
Komfortable og relativt små

Ulemper:
Bærevesken er latterlig stor

Dette er et sammendrag av en lengre anmeldelse som jeg la ut på min blogg.

wp-1696527705650.jpg


Kiiboom Allure er en overraskende innertier fra en nykommer i IEM-verdenen, priset til beskjedne $99. Den har et metallhus med en enkelt dynamisk driver som bruker en berylliumbelagt membran. Membranen er lagdelt med "diamond-like carbon" (DLC) polymer, noe som resulterer i en lett og høykvalitets lyd. Huset er designet vha avansert software for å minimere resonanser og det høres.

Allure imponerer med sin varme og detaljerte lyd, utmerket bass, detaljerte mellomtone og utsøkte diskant. Den har også et ganske bredt lydbilde. Den utmerker seg med ulike musikksjangre, fra jazz til elektronisk.

Sammenlignet med andre IEM-er som Kiwi Ears Quartet, Letshuoer x GIZAudio Galileo, S12 Pro, Sennheiser IE200 og Moondrop Kato, holder Allure stand, og overgår ofte sine dem jeg sammenligner med.

Når det gjelder amp, brukte jeg Allure mest med Monolith THX AAA 887 som låt kanon. Allure fungerer imidlertid bra med bærbare oppsett også. Den gir flott lydkvalitet med ulike dongler, som Dragonfly Black og Red, samt THX Onyx.

Avslutningsvis er Kiiboom Allure en fantastisk IEM, som tilbyr god lydkvalitet, konstruksjon og komfort til en overkommelig pris. Den konkurrerer gunstig med dyrere IEM-er, noe som gjør den til et overbevisende valg for audiofile.

Du kan lese hele anmeldelsen min her:

 
Sist redigert:
Topp Bunn