Litt vanskelig å svare på innlegg her når mange endrer innleggene underveis.Min gamle tommelfingerregel er forøvrig at vekt i kg delt på effekt i hk gir 0-100 i sekunder.
Det er min tommelfingerregel også, selv når det gjelder 0 - 402 meter.
Litt vanskelig å svare på innlegg her når mange endrer innleggene underveis.Min gamle tommelfingerregel er forøvrig at vekt i kg delt på effekt i hk gir 0-100 i sekunder.
Hvor mange bilferier i Europa har du vært på som det behovet ikke eksisterer ?På vanlig vei har man uansett ikke det problemet.Bare husk på å ikke holde gassen inne i mer enn noen få sekunder, for da strupes effekten og draget er merkbart dårligere enn de fleste andre biler med 700 hk.Den er jo ca like rask som en tysk luksussedan men det fine er jo at den er avgiftsfri og oppnåelig for nordmenn.
Sammenlignet med en likt priset tysk bil i Norge er den helt rå etter min mening.
Men kanskje over 145?Jeg har faktisk aldri vært på noen vei hvor jeg har hatt behov for å kjøre i 200+
En ting jeg har lurt litt på... hvordan hadde salgstallene sett ut dersom ytelsen hadde tilsvart en vanlig Mondeo el.l.?
Kanskje, men ikke til den prisen. Jeg hadde ventet i flere år på at det skulle dukke opp noe med rekkevidde nok til å kjøre hjemmefra til jobb (43 km) uten å starte en forbrenningsmotor, gjerne en ladbar hybrid. Snuste litt på Chevrolet Volt/Opel Ampera, men den har marginal rekkevidde, er egentlig ganske liten og med et billig plast-interiør. Tesla Model S var første reelle alternativ, og trenger ikke engang dra med seg en forbrenningsmotor og alle komplikasjonene som følger med det. Den kan (nesten) kjøre frem og tilbake til jobb en hel uke uten å lades. Jo, jeg tror jeg hadde vært interessert også om den gjorde 0-100 på 9 sek og hadde like stor rekkevidde, men da ville jeg nok hatt problemer med å forsvare en så høy pris. Kanskje rundt 400k.Bump it to me baby... Hva tror DU, Asbjørn? All Things Equal, ville du kjøpt den da?
En ting jeg har lurt litt på... hvordan hadde salgstallene sett ut dersom ytelsen hadde tilsvart en vanlig Mondeo el.l.?
Barneekteskap??......en person på 190 cm har bedre plass til bena i min bil enn guttungen på det bildet der...
"Guttungen" ser ut til å ha giftering på fingeren.Se der ja. Bagasjerommet er nok evig stort nok, får ta med tommestokken ut og måle i bilen hvor langt det er mellom seteryggene i den jeg har nå. Er nok en del trangere enn i min bil, en person på 190 cm har bedre plass til bena i min bil enn guttungen på det bildet der...
Ja, ser det nå. My bad. Men fortsatt ikke veldig god plass der ift hva jeg er vant til. Får ta med barnesetet og prøve."Guttungen" ser ut til å ha giftering på fingeren.Se der ja. Bagasjerommet er nok evig stort nok, får ta med tommestokken ut og måle i bilen hvor langt det er mellom seteryggene i den jeg har nå. Er nok en del trangere enn i min bil, en person på 190 cm har bedre plass til bena i min bil enn guttungen på det bildet der...