Rørutstyr Tesla e83cc coder

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Hei trenger noe svar på noen Tesla e83cc rør jeg kjøpte ,som har litt rare coder jeg ikke helt er sikker på hva disse kan være ,mulig dato når disse er lager.fint om noe her inne sitter med denne kunskapet og helpe meg.Takker for alle svara jeg kan få her .

MVH:Tønnes
Tesla e83cc 2.jpg
🙂 bilde er lånt på nettet
4c208648-4ee1-4c74-b2aa-3eb65a384052.jpg
Disse kjøpte jeg

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.753
Torget vurderinger
1
Heisann

Har et par av disse. Gode rør! Fritt etter sviktende hukommelse. Skal være laget på samme måte som E88cc rørene, dvs framegrid. Slik er også the holy grail of ecc83 rørene - telefunken 803s. Har kun sett Tesla med 32 eller 37 i senter av logo, med eller uten gullpinner. Noen har farge på tippen, tilleggsmerking med sverd eller andre symboler. Har dessverre ikke anelse på hva dette kan bety. Uansett så mener jeg å huske at lyden er mer åpen, gjennomsiktig og klar en mange andre i denne familien.

mvh Atle

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Heisann

Har et par av disse. Gode rør! Fritt etter sviktende hukommelse. Skal være laget på samme måte som E88cc rørene, dvs framegrid. Slik er også the holy grail of ecc83 rørene - telefunken 803s. Har kun sett Tesla med 32 eller 37 i senter av logo, med eller uten gullpinner. Noen har farge på tippen, tilleggsmerking med sverd eller andre symboler. Har dessverre ikke anelse på hva dette kan bety. Uansett så mener jeg å huske at lyden er mer åpen, gjennomsiktig og klar en mange andre i denne familien.

mvh Atle
Hei MFA ,jeg har nå testa disse på min Mcintosh c2200 ,og lyden ble mer åpen ,klart medre må jeg si.jeg testa disse i rørtesteren før jeg satte disse inn.så jeg lurte litt på dette med nr på disse røra,jeg har aldri våre borti disse før.Men som jeg leste litt om disse røra,så skal dette være bra rør.🙂 Hadde våre litt fint om det er her inne som kan noe om codene,tror dette har noe bed og hva år disse ble laget.mulig jeg tar feil her da.

Tønnes

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.753
Torget vurderinger
1
Du finner kanskje ut hvilken fabrikk de er laget på. Det kan muligens være to forskjellige. Om du søker på www.audioasylum.com er det mye å lese. Vet jeg har sett en forklaring på kodene men det er litt å lese for å finne det!

Ha en rørende aften

Mvh Atle

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
513
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Du finner kanskje ut hvilken fabrikk de er laget på. Det kan muligens være to forskjellige. Om du søker på www.audioasylum.com er det mye å lese. Vet jeg har sett en forklaring på kodene men det er litt å lese for å finne det!

Ha en rørende aften

Mvh Atle
OK takker for svar,jeg skal få lest litt,så får du og ha en fin aften videre :)

Topp Bunn