Terminering av kabel Kimber 12TC og WBT

Hifistudio

Fersking
Ble medlem
17.02.2019
Innlegg
3
Antall liker
0
Hei, Jeg har Kimber 2x 2m 12tc høyttaler-kabel, og WBT Ag spader(0680) i ene enden, og WBT Cu banan(0645) i den andre.

Jeg har bare satt det sammen provisorisk uten lodding osv, men er det noen som her i Oslo regionen som terminerer kabler bra, eller vet om noen som ikke er vanvittig dyrt, der jeg kan komme med disse tingene og få kabelen ordentlig satt opp og loddet med riktig loddetinn hetter osv?

Mangler og den skruesaken for å stramme på den ene bananpluggen , er det noen som har en slik til overs til de gamle?
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.395
Antall liker
1.520
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Man lodder vel ikke de? Mine er ikke loddet, men skrudd fast. Og de har holdt i flere år.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.292
Torget vurderinger
1
Disse kontaktene skal ikke loddes, kun skrus fast i kabelendene. Med mangetrådet kabel anbefales det å bruke krympehylser for å holdetrådene på plass. Den fremste skruen skal skru fast metallet i ledningene og den bakre skruen skal skru fast isolasjonen.

Mvh
KJ
 

Hifistudio

Fersking
Ble medlem
17.02.2019
Innlegg
3
Antall liker
0
Ah, ok har skrudd, må skaffe noen kimber krympehylser da, må jo få best mulig kontakt.. du tenker på sånn liten metall(kopp) som samler endene…?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.381
Antall liker
1.265
Sted
Horten
Elektroimportøren har uisolerte krympehylser også.
For best resultat så kreves en egnet tang. Ikke så dyr fra eks Kina. :cool:
 
Topp Bunn