Tema kveld: "OVK lytter på forskjellige Riaa"

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Hei
Dessverre må vi klare oss uten Accuphase pre på riaa treffen, anledningen er att min Chapter integr bypass funktion har kranglet
de siste ukene, bruker den i hjemmekino modus.
Kort forklart er att den ikke gir full gain i bypass funktion, gir lyd fra sig men senker 40-50db. Får dette fixet senere, men ikke allerede til helgen, ellers er den fullt frisk som pre/eff, har informert Pengesluket.
Vi har likevel 5st riaa tilgjenglige
Asr
Ps audio
Adyton
Nle
Ear

Mvh
Roger

noen som har en test plate? skjekkt til nivå matching, lydtrykkmåler finnes her.
 
A

aair

Gjest
Høres bra ut dette, Cash. Jeg har Hi-fi News sin testplate som jeg kan ta med.
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Hei
Er alle rioor med respektive klare før Lørdagens øvelser? og dere andre deltager. Som sagt tidl spiser vi litt lunch her når dere
kommer, også ett tilfelle att komme med forslag/ønskemål, vi håller på så lenge vi ønsker (har likevel en Svensk hifi gjest
her i helgen) han har lovet att lage noen Svensk dillikatess til kvelds tugg ::)
Vel møtt

mvh
Roger
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
cash 63 skrev:
Hei
Er alle rioor med respektive klare før Lørdagens øvelser? og dere andre deltager. Som sagt tidl spiser vi litt lunch her når dere
kommer, også ett tilfelle att komme med forslag/ønskemål, vi håller på så lenge vi ønsker (har likevel en Svensk hifi gjest
her i helgen) han har lovet att lage noen Svensk dillikatess til kvelds tugg ::)
Vel møtt

mvh
Roger
Nice!
 
A

aair

Gjest
Jeg er også klar. Veldig hyggelig av deg å invitere på lunsj, Roger :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
cash 63 skrev:
Hei
Er alle rioor med respektive klare før Lørdagens øvelser? og dere andre deltager. Som sagt tidl spiser vi litt lunch her når dere
kommer, også ett tilfelle att komme med forslag/ønskemål, vi håller på så lenge vi ønsker (har likevel en Svensk hifi gjest
her i helgen) han har lovet att lage noen Svensk dillikatess til kvelds tugg ::)
Vel møtt

mvh
Roger
Klare som egg, begge to. Mulig vi kommer etter lunch. Vi er ikke spesielt begeistret for surstrømming noen av oss.... 8)
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Noen sura strømmingar ska du slippe zomby! vi kjør Gøteborgarnas livrett "halvspecial" med tilbehør som lunch,
selvservering ut over eftermiddan.
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Klare som egg, begge to. Mulig vi kommer etter lunch. Vi er ikke spesielt begeistret for surstrømming noen av oss.... 8)
Zomby: Vårt NØDNUMMER = 22 22 55 55 ;D

Ekstra hyggelig blir det å treffe "Karla" igjen. Med 2 x sweedish, blir det utvilsomt dobbel morro ...hehe.
- Vi gleder oss Cash!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Hmmmm... Jeg har en sånn i kjellerboden. Kanskje ta den med for sikkerhets skyld?


Hvis svenskene viser seg å være upålitelige ringer vi definitivt nødnummeret. Fin anledning til å repetere spise- og drikkedrillene fra de grønne gamle dager.

;D
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Dette blir en hyggelig dag/aften ;D og viss ikke Drillos lykkes helt denne kvelden så vi Svenskar kan gi litt trøst :p

(om noen savner adresse send pm)
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Blir moro! Når starter det hele? :) Jeg tar med ADYTON sin oppgraderte PSU til riaaen!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1


Det var tendens til jubelstemning hos "Cash The Sweede". Med høyt håndhevede diffusorer og
hele fem ulike RIAA-trinn, vet jeg neimen ikke om alle OVK'erne har rukket å forlate Casa Cash.
- Om Karla fra Ingarö Vinylklub, Stockholm har vaknat til liv igjen, så helsa så mycket ;D

Resten av bildene og litt verbalt kommer på hjemmesiden vår etter nærmere varsel.

Takk for en usedvanlig flott kveld.
/-Jan P.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Takk for en herlig aften med mye god drikke og ikke minst musikk! Vinyl lenge leve!
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Takk for igår allesammen ;D en meget hyggelig dag/kvell, veldigt interesant og få chans og lytte på flere gode riaa vid ett tilfelle.
Skink 123: klarte også att tweaka opp min Asr ett par hack, med noen spisse saker bla ::)
Hade faktiskt tenkt og bjuda på en Svensk Jansson frestelse som kveldstugg, men det fikk jeg tyverr ikke tid til denne gangen, :(


/Roger
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.644
Antall liker
1.376
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Det var moro når vi satte strømkabelen i fra CD spilleren på motoren til platespilleren!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Fortsatt takk for i går alle sammen.

Bilder og noe tekst fra RIAA-kvelden: http://www.oslovinylklubb.net/34222789

Jeg vil gjerne ha tilsendt flere inntrykk og kanskje bilder fra dere andre også.
Send meg PM, e-post eller rediger selv rett inn på dot.net.

Hilsen Jan P.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Mange takk til Cash for en meget hyggelig kveld og prima vertskap. Takk til OVK'erne for trivelig selskap. Samme går til representanten for Ingarö vinylklubb. Trevligt att råkas, Karla.

Du milde, hvor vanskelig det blir å skille ting fra hverandre i fremmede omgivelser. Jeg må være såpass ærlig at jeg ikke klarer å si stort om RIAA mot RIAA... Det låter fint hos roger, og det låter fint hjemme, men så forskjellig at forskjellene mellom 5 kompetent konstruerte (og relativt kostbare) RIAA'er fullstendig druknet for meg.

Jeg tror den viktigste erkjennelsen etter denne kvelden er at det er mange veier til Rom. I tillegg er det hyggelig å befinne seg akkurat der.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Kom noe sent til evenementet, så jeg tok ikke del i selve RIAA shoot-outen, MEN, vi foretok en enkel kabelsammenlgning på sparket DER og DA, veldig enkelt å gjøre, tror vi var fire eller fem som satt/sto der. ALLE hadde lik oppfatning av forskjellen!!! Som forøvrig stemte med Roger's langtidserfaring!! Kabeltyper? Aner ikke. Ikke noe svindyr greier, og muligens i samme prisleie begge. Uinteressant.

Best? Umulig å si etter bare en låt. Men alle hørte de samme forskjellene! Altså ER det forskjeller. Herved vedttatt og dette ekskluderer da alle mulige senere diskusjoner.

Pølse-Roger skal som vanlig ha takk for fint vertskap. Hadde til og med Cola på lur til en stakkars junkie!
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Og du Sluket kom som vanligt med kveldens kommentar!!! "det låter bedre på bakrommet fra anlegget" men det var visst positivt også :)
(kablene var en Analysis silver oval og en Van den hul d-102 hybrid)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Ahem... Kablene fra bakrommet var Analysis og VdH? Betyr det at det foregikk en slags verdiskapning der bak? Kan ikke huske, og vil ikke vite om, at denslags har vært tilkoblet min NLE...
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
cash 63 skrev:
Og du Sluket kom som vanligt med kveldens kommentar!!! "det låter bedre på bakrommet fra anlegget" men det var visst positivt også :)
(kablene var en Analysis silver oval og en Van den hul d-102 hybrid)
For all del cash, det VAR positivt ment! Når et anlegg låter bra også andre steder i huset enn rommet det står i så er dette et godt tegn!
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
cash 63 skrev:
Og du Sluket kom som vanligt med kveldens kommentar!!! "det låter bedre på bakrommet fra anlegget" men det var visst positivt også :)
(kablene var en Analysis silver oval og en Van den hul d-102 hybrid)
For all del cash, det VAR positivt ment! Når et anlegg låter bra også andre steder i huset enn rommet det står i så er dette et godt tegn!
...sa kongen av backstage ;D


Forøvrig hadde du noen interessante betraktninger omkring digitalavspilling Sluket. Selv for vinylfantaster, hadde det vært interessant å får noen erfaringsutvekslinger/demo under sommerfesten, eller før det.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Grumpy skrev:
pengesluk skrev:
cash 63 skrev:
Og du Sluket kom som vanligt med kveldens kommentar!!! "det låter bedre på bakrommet fra anlegget" men det var visst positivt også :)
(kablene var en Analysis silver oval og en Van den hul d-102 hybrid)
For all del cash, det VAR positivt ment! Når et anlegg låter bra også andre steder i huset enn rommet det står i så er dette et godt tegn!
...sa kongen av backstage ;D


Forøvrig hadde du noen interessante betraktninger omkring digitalavspilling Sluket. Selv for vinylfantaster, hadde det vært interessant å får noen erfaringsutvekslinger/demo under sommerfesten, eller før det.
Master of Puppets!
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Sommerfesten, ja.... Hmmm... håper jeg har redningsvester nok til alle :eek: :eek:
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Mange takk til Cash for en meget hyggelig kveld og prima vertskap. Takk til OVK'erne for trivelig selskap. Samme går til representanten for Ingarö vinylklubb. Trevligt att råkas, Karla.

Du milde, hvor vanskelig det blir å skille ting fra hverandre i fremmede omgivelser. Jeg må være såpass ærlig at jeg ikke klarer å si stort om RIAA mot RIAA... Det låter fint hos roger, og det låter fint hjemme, men så forskjellig at forskjellene mellom 5 kompetent konstruerte (og relativt kostbare) RIAA'er fullstendig druknet for meg.

Jeg tror den viktigste erkjennelsen etter denne kvelden er at det er mange veier til Rom. I tillegg er det hyggelig å befinne seg akkurat der.
Må slenge meg på det Zomby_Woof her sier om det var vanskelig å komme med noe entydig på hva man hører av forskjeller mellom de 5 riia som var i aksjon på lørdag. Her var egen og andres riaa i et anlegg (og lytterom!!) som jeg ikke hadde besøkt før - og dermed ble kveldens lytting foretatt uten et egentlig fast utgangspunkt å holde meg til. I tillegg var valgt testmelodi fra Talk Talk helt ukjent for meg, men ble i løpet av kvelden spilt såpass mange ganger at det føles som det er en av de 10 melodiene jeg har hørt mest her i livet ::) ;D. Det som overrasket undertegnede mest var at det var såpass "liten" forskjell mellom de 5 kandidatene denne kvelden, noe som kan skyldes dårlige ører hos undertegnede eller at rom, anlegg totalt eller pick up faktisk ikke gir arbeidsbetingelser som gjør det lett å plukke opp godt nok de forskjeller som MULIGENS er mellom dem. Nå kan det være at spesielt ASR, EAR og Adyton er i litt samme gate med hensyn til hva de forsøker å gi av lydbilde ut, men er likevel litt i tvil om det helt er tilfelle. Danske NLE skilte seg ut med en lettflytene og luftig output som jeg ikke følte at tysk, norsk, amerikansk eller engelsk kandidat klarte på samme måte. Vil nok prøve å beskrive de nyansene jeg likevel hørte av forskjeller litt mer utdypende noe senere (på OVK's egne sider)
 

Karla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
319
Antall liker
5
Ingarö Vinylklubb tackar för gott kaffe, god pilsner och god-ljud! :D
Det var en intressant och lärolik session. Jag fick med mig lite tankar och ideér
om vad jag ska göra med anlegget hemma.

Två dagars pilsner/vinyl tog ut sin rätt och jag blev tidvis trött i ögonen. Såg väl ut som
morsans hund när jag låg och halvsov i hybelsoffan ;)

Välkommen till Stockholm/Ingarö i sommar. Kanske en kräftskiva?
 

Vedlegg

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.642
Antall liker
15.507
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
Sommerfesten, ja.... Hmmm... håper jeg har redningsvester nok til alle :eek: :eek:
"Død" er også en normaltilstand av livet Sluket ;D.
Vi som har passert middagshøyden i antall dagers fortid har vel lært oss "flytekunsten" uten vest ::)
Dessuten er vel HORN-død så akutt rask at de færreste av oss rekker å dra i snora uansett?

Flytevest på fest og hjelmbruk under 110dB er overlegent fjortiss, men jeg erkjenner at jeg fort kan ha tatt feil og bli sittende dødsfast med tenna i SLUKET ...en altfor tidlig "sommerfest-kveld". -Mer om dette får vi kanskje følge opp i en egen sommerfesttråd :)

Men, litt digital avvik er jeg allikevel klar for.

@ Terryboy: Send meg en PM med dine inntrykk om du ikke vil publisere selv direkte på hjemmesiden.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.511
Antall liker
102.800
Torget vurderinger
23
Flytevestene er beregnet på eventuelle uhell i forb. med den planlagte dammen i hagen, Grumpy! Ikke til invortes bruk ;D ;D

Partyanlegget inneholder forøvrig ikke horn, kun en Philips "Bambino" med innlånte singler fra Cash. Vi spiller jo hele året ellers..??

Tror du forøvrig det er så lurt med en digi-demo nå? Har du ikke hatt nok mas med "Plattfot B" om du ikke skal til å selge den også :eek: :eek:
Det må i såfall bli for din regning og risiko. hehe..
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.701
Sted
Oslo/Grebbestad
Zomby_Woof skrev:
Ahem... Kablene fra bakrommet var Analysis og VdH? Betyr det at det foregikk en slags verdiskapning der bak? Kan ikke huske, og vil ikke vite om, at denslags har vært tilkoblet min NLE...
Zomby: trur du var på dass når det foregikk ::) ASR tilkoblet....
 
Topp Bunn