Juss og økonomi Tele(stjele)nor.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
Fikk nylig vite at Telenor blokkerer billigere alternativer til 5-sifrede telefonnr. Måtte jo prøve. Kjææringa har nyss gått over til et Netcom-relatert teleselskap, så jeg prøvde å ringe til DNB (04800) med min telenorbaserte telefon, men med 915 foran 04800: "Denne tjenesten er ikke bla bla bla".

Så prøvde kjærringa med sin. Kom glatt igjennom.

Dette har jeg vel visst om i noen år, ikke at telenor blokkerte, men at det ikke fantes noe alternativ til 5-sifrede nr. Trodde jeg.

Har omsider byttet teleselskap jeg også, bedre sent enn aldri.... Når jeg studerer teleregningene er det i hovedsak 5 sifrede nr som drar i vei.

Har nok tapt en del penger på dette ja.:mad:

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.619
Torget vurderinger
1
Hva er egentlig tanken bak 5-siffrede nummer? Jeg vet at dette koster mer å ringe, og skulle da forvente en "fordel" ved å benytte slike nummer. Jeg klarer ikke helt å se det bortsett fra at man taster inn 5 siffer i stedet for 8... Hva er poenget? Hvordan i all verden kan det være et marked for en slik løsning?

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.281
Torget vurderinger
1
Sifre det er lettere å huske. Men så byr muligheten seg for melkekyr, og det er det ikke alle som klarer å holde fingrene unna.

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.619
Torget vurderinger
1
Sifre det er lettere å huske. Men så byr muligheten seg for melkekyr, og det er det ikke alle som klarer å holde fingrene unna.
Greit nok, men har dette egentlig noe betydning? Det er vel ingen som ringer diverse kundeservice ol at de faktisk har behov for å huske nummeret? Er nok heller som du sier at dette er en gyllen mulighet for ekstrafortjeneste. Gleder meg til noen lanserer 4-siffrede nummer. Dobbel pris og enda enklere å huske?

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
Har nå "ditchet" telenor, og ser frem til en regning fra ICE på 100-1 kr pr måned i ett år frem i tid. Hater 9-tall!:)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.222
Har også ICE, 199,- for 4gb og 50mps. Svertekampanjen til Telenor under porteringsperioden var langt under akseptabelt nivå, dvs snakk om å drite seg loddrett ut med å fare med usannheter.

Topp Bunn