Tektronix 475 Oscilloscope

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Hei!
Jeg vet det ikke er lov å linke til annonser, men gjør det likevel:
Tektronix 475A Oscilloscope (200M) - Torget

Som en DIY'er siden før jeg ble konfirmert, er jeg opptatt av at den som bygger også bør kunne gjøre målinger for å verifisere resultatet.
Ved litt kompliserte bygeprosjekter blir det ofte koblet noe feil. Eller en har tenkt litt feil. Da er det eksrta kjekt å kunne måle seg fram til hva som er galt.
Mitt trofaste oscilloscope har fått avløsning. Det ble faktisk samme type, bare litt mindre brukt.
Siden hverken det gamle eller det nye har kostet meg noe, velger jeg å gi bort det ene.
Den som får overta er den som gir meg den beste begrunelsen til at vedkommende faktisk trenger et slikt ganske avansert måleinstrument.
Eller en annen god begrunnelse:)
Jeg har mottatt ni mer eller mindre gode grunner til å få overta dette instrumentet. De som har meldt seg er notert.

oscil475A.jpg

Sist redigert:

nex_86

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
8
Sted
Kr.sand
Torget vurderinger
1
Jeg har holdt på med elektronikk siden 15-16års alderen. Hele min yrkes karriere er innenfor elektronikk. Selv på hobbybasis pusler jeg mye med elektronikk.

Jim Williams er et av mine fremste forbilder innenfor elektronikk, og analog kretsdesign:

Jim Williams (analog designer) - Wikipedia, the free encyclopedia

Han samlet på gamle analoge Tektronix oscilloskop, og forgjengerene (curve tracers) han kom over..

The Museum of Tektronix Scopes

Jeg hadde blitt svært takknemelig for et slikt analogt oscilloskop!

Hilsen Øystein Karlsen.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.411
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Oscilloscopet har fått ny eier og får snart prøve seg i nytt hjem.
Til alle dere som viste interesse:
Bli værende i køen så skal jeg ta kontakt neste gang det dukker opp et brukbart scope.

Topp Bunn