Teknologi og Forskningslære 2 vgs3- Forskningsprosjekt

thohaug

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2014
Innlegg
2.983
Antall liker
1.840
Sted
Fetsund
Flac er tapsfri komprimering.altså ingenting av informasjonen går tapt. Kan egentlig sammenligne det med en .rar fil på pc. All informasjonen er der fortsatt, men du sparer litt plass på det.

Men bruk gjerne direkte pcm om du føler deg tryggere med det.
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
Jeg er klar over det med FLAC, men ved å bruke PCM direkte forsvinner muligheten for å gjøre en liten slurvefeil i innstillingen til FLAC encoderen.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Du kan rippe til .wav så har du høyeste oppløsning.
Flac kommer ikke opp til 1400.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.743
Antall liker
13.231
^ men det spiller ingen rolle, noe som ikke er helt opplagt å skjønne med mindre man forstår hvordan datakomprimering faktisk fungerer.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Det tror jeg trådstarter har forstått.
Han bør allikevel ha det med i prosjektet, om ikke annet så bare for å dokumentere de forskjellige formatene.
 

Hi-Fi akustikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.06.2011
Innlegg
1.642
Antall liker
464
Sted
Trondheim
^ men det spiller ingen rolle, noe som ikke er helt opplagt å skjønne med mindre man forstår hvordan datakomprimering faktisk fungerer.
Det spiller en rolle dersom encoderen har mulighet for diverse triks. F.eks volumnormalisering, eq osv. Akademisk er det derfor bedre å bruke PCM da det er 1-1 og ferdig arbeid.
 

magnushagen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.05.2014
Innlegg
169
Antall liker
58
Sted
Drammen
Takker for all hjelp jeg fikk i samtlige forumtråder igjennom skoleåret. Endte på en 5/6 på oppgaven. Lærerne klarte aldri å påpeke hva som var galt. Eller hva vi kunne gjort annerledes, men alt i alt er jeg meget fornøyd. Resultatet publiseres i denne tråden med forbehold om feil i næremeste fremtid. Feil kan gjerne påpekes, med en forklaring. Prosjektet har for min del vært en meget god læringsprosess, men feil kan såklart ha oppstått da ingen av de 3 forfatterne er eksperter.
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.986
Antall liker
2.910
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
Så bra.
5 er vel ikke så ille ?
Skal bli interessant å lese resultatet.
 
Topp Bunn