Teknisk feil?

tiur

Medlem
Ble medlem
16.09.2004
Innlegg
25
Antall liker
0
Hei.
Kan noen ha forklaring på følgende "fenomen"? Når jeg setter i en cd plate og starter spilling så "mangler" diskant gjengivelsen i noen sekunder i ene kanalen. Den kommer som sagt etter noen sekunder, og det hele fungerer normalt resten av kvelden selv om jeg setter i nye plater. Med min ringe viten så har jeg muligens dårlig kontakt et sted(svak lodding?) Alle kontakter/plugger sitter skikkelig, kablene er nye, elektronikken er ny. Jeg kan nevne at når spilleren var ny (er nå 1,5 år gml) så måtte den inn på service pga at lyden kuttet helt i ene kanalen. Mistenker derfor at det er spilleren som er problemet. Har noen vært borte i lignende?

Mvh. Tiur
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg har et fenomen som ligner hjemme hos meg med min Primare DVD-spiller, men jeg tror ikke det gjelder bare den ene kanalen. Det minner mer om en slags "oppstarthikke". Når jeg slår på for å spille dagens første CD, blir det lyd et lite sekund, hvoretter all lyd blir borte et sekund eller to, og så kan jeg spille resten av dagen uten at dette gjentar seg.

Min spiller har noen år på nakken, og jeg har ikke brydd meg med å gjøre noe med dette, men hvis jeg får noen gode tips her, skal man aldri si aldri....
 

tiur

Medlem
Ble medlem
16.09.2004
Innlegg
25
Antall liker
0
Hei.
Min spiller er også en primare (dvd 30). Ser ut som vi har lignende problemer da? Dvd 30 er relativt kostbar med solid byggekvalitet, så må si at jeg blir litt skuffet over dette. På en annen side hvis det ikke blir værre så er har det jo ikke så mye å si...
 
O

OldBoy

Gjest
Enig! En halvannet år gammel DVD30 burde være hevet over denslags, så mye som den koster. Det blir noe annet med min spiller, som tross alt er 5-6 år gammel.

Ut fra beskrivelsen av anlegget ditt, ser det ut for meg som om du tar ut signalene analogt fra DVD-spilleren. Det kunne kanskje ha vært noe der, men jeg tar ut mine signaler digitalt, så da var vi like langt?

Har du prøvd å kontakte Primare? De kan da umulig mene at det skal være slik?

Du må nok prøve å få noen klokere hoder enn mitt til å tenne på denne tråden, for jeg kan ikke bidra med annet enn å si at vi er i samme båt. Felles skjebne kan kanskje trøste, men det blir liten hjelp ut av det.
 

tiur

Medlem
Ble medlem
16.09.2004
Innlegg
25
Antall liker
0
Hei.

Jeg skal nok kontakte Primare eller forhandleren. Men takk for innspill iallefall!

Mvh. Øyvind.
 
O

OldBoy

Gjest
Hei.

Jeg skal nok kontakte Primare eller forhandleren. Men takk for innspill iallefall!

Mvh. Øyvind.
Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg!

Lykke til!!!
 

Vidar Øierås

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.01.2003
Innlegg
3.202
Antall liker
341
Hva skjer med lyden hvis du bytter om på høyre og venstre høyttalerkabel? Hvis feil i elektronikken skal nå den andre høyttaleren mangle diskant. Hvis så er tilfelle fortsetter du kabelbytte av signalkabel mellom spiller, eventuellt via preamp, og forsterker. Hvis diskantfeilen bytter side mens du bytter plass på kablene, vil du til slutt finne ut hvilken komponent som feilen ligger i.

Mvh.

Vidar
 
Topp Bunn