Både ja og nei. I perioder jeg har jobbet utelukkende med musikkproduksjon har jeg lyttet veldig lite til musikk. Interessen for andres håndverk tar ofte over, og den rene nytelsen av musikk uteblir. Det er en av årsakene til at jeg i dag ikke vil jobbe med musikk lenger. For nå er det jeg har lært en styrke, i og med at jeg ofte vet hvorfor noe er slik det er. Samtidig så ser jeg lett gjennom fingrene med ting jeg er uenig i. Og uansett så lytter jeg kun til musikk hvis jeg ikke driver og tweaker eller tester nye komponenter. Og det skjer utrolig sjelden.
Om jeg tror at min erfaring er noen fordel i det å vurdere om noe er riktig eller galt? Nei, det tror jeg ikke. Tvert imot tror jeg at jeg har en mer tilgivelig holdning til forskjellige "riktige" alternativer. Men om det gir meg noe fortrinn til å fortelle hva som er mest korrekt i forhold til konsertsalen så er mine meninger like gode/dårlige som alle andres. Såfremt de har vært i en konsertsal tilstrekkelig mange ganger til å kunne uttale seg om det. Jeg mener selvfølgelig ikke elektrifisert musikk, i og med at konserter ikke kan brukes som en "objektiv" referanse.