Teknikk, vitenskap, luft- og romfart.

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Du skal designe et jetfly, en HondaJet sa gammern til Michimasa Fujino. Hva, hvem? jeg...? Nettopp




 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Passenger Causes Aborted Landing | ATC vs Pilots
Handling air traffic control, flying and dealing with passengers sometimes doesn't go as planned, these are some of those cases.

 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Why Magnetic Monopoles SHOULD Exist

What happens if you cut a bar magnetic in half? We get two magnets, each with their own North and South poles. But what happens if you keep on cutting, into fourths and eighths and sixteenths and so on? Will we ever get to a single pole? I’ll spoil the answer for you: we don’t know! But the idea of magnetic monopoles remains one of physics’ most tantalizing maybes.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
USoFA spesielt, får man flylappen via brevkurs derover? En helvetes bråte med ulykker med mindre fly. Her er listen "for verden" så langt i år - alle.

 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
250.000 norrmän lider av flyskrekk WA. Jag har många duktiga kollegor som håller kurs som kan hjälpa dig mot din flyangst. Bara att ta kontakt så skal jag hjälpa dig med kontaktupplysningar.

 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Jeg har ikke flyskrekk. Aner ikke hvor du tar det fra. Kanskje du burde ra deg tid til å se Tik Tok 747 videoen over?
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Tja, tänkte kanske alla dessa ändelösa flykatastrof-filmerna du letar upp på youtube var ett stilla rop på hjälp, men bevares, du är oavsett inte ensam. Det är en kvarts miljon andra här till lands med skräck.

När det kommer till nämda video tror jag jag står över (bara det att det det står tik tok och 747 i samma setning gör att jag fint klarar mig utan). Såg en video du la ut en gång. Det var 5 minuter av mitt jag aldrig får tillbaka igen.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Bare se videoen du slik at du forstår hva det dreier seg om.

Finnes ikke flyskrekk her.
Men, jeg har en veldig bra kalkulator fra 1972 som regner med komplekse tall, vi hadde en x-NASA lærer skaffet oss TI kalkiser.

Flygning for meg er teknikk i alle parametere og det må være akseptabelt å flagge interessen for temaet. Liker du ikke meg eller tråden er det bare å blokkere.

Se Tik Token du då lærer fu noe nytt i dag og.

Ha en fin aften
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Hvordan overleve flycrasj. Tik-Rok har laget en «outstandig sikkerhetsvidei
Tror du i fullt alvor at noen som jobber operativt i flybransjen, ikke kjenner til dette her? Disse jævla idiotiske Tik-Tok videoen har ingenting i offentligheten å gjøre, og det piloten snakker om, er vel greit nok, han er amerikaner, og det farger vel fremstillingen noe, men ellers er det helt ok. Han vet jo hva dette dreier seg om.
Selvsagt vet Crosswind alt dette her.
Selv lærte jeg at verden fortsatt er full av tullprat.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Bare se videoen du slik at du forstår hva det dreier seg om.

Se Tik Token du då lærer fu noe nytt i dag og.
Önskar egentligen inte att dra fram min egen expertis eller meriter i någon tråd, men här tror jag jag blir tvungen.

Jag har 22 års erfarenhet som kommersiell pilot med 11000+ flygtimmar som styrman, kapten och instruktör på ATR 42/72 och Boeing 737 CL/NG/MAX.

Vad exakt är det du menar jag ska förstå/lära mig av en tik tok-video från youtube?
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Vi er på samme planet ? Jeg synes jeg aner en total mangel på humor blant d ‘herrer.

Jeg tok for gitt at alle som gad se videoen umiddelbart skjønte det humoristiske i dette.

Det som er et tankekors er jo at disse TT Tullingene hadde vært perfekte US antivaxere.

Og det mine herrer/damer, er min siste kommentar ang dette temaet.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Vi er på samme planet ?
Därom tvista de lärde.

Har sagt det förr, säger det igen. Om du verkligen är intresserad i det tekniska eller operativa runt fly och flygning, är vi upp till flera med djupgående kunnskap och erfarenhet från faget som kan hjälpa dig. Jag menar, istället för tik tok och youtube.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Därom tvista de lärde.

Har sagt det förr, säger det igen. Om du verkligen är intresserad i det tekniska eller operativa runt fly och flygning, är vi upp till flera med djupgående kunnskap och erfarenhet från faget som kan hjälpa dig. Jag menar, istället för tik tok och youtube.
Om du vil nå fram , Crosswind, skal du ta på deg uniformen, gjerne skyggelua også, sette deg i en cockpit, på med filmkamera, server kule historier fra et liv i luftfarten, skru stemmevolumet til 11, og tøffe deg skikkelig. Legg det ut på Face. Da blir du både hørt og sett. I tillegg kan du selge reklamespots i dyre dommer, så blir du rik, også.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Wooops… har vi fått en egenoppnevnt trådsheriff her?

Sliter du med nattesøvnen eller har du gått tom for jubelbrus?



Det er slik at en del piloter har mye dødtid av forskjellige årsaker. Piloten som drifter Gregs Airplanes og Automobiles er cargosjåfør noe som medfører lange økter hvor han benytter tiden på flyet til å lage særdeles kompetent videomateriale. Se eksempel nedenfor.

747 piloten bruker dødtid på hoteller mv til å lage disse snuttene hvor seriøse temaer/hendelser blir behandlet med profesjonell kunnskap samt andre ting av interesse
Graver dypt i originalmsteriale. Ekstremt kunnskapsrik

Military Aviation History:Ekstremt dyktig tydker som graver dypt i originslmateriale

Gregs - example

Håper jeg slipper å de mer tullprat fra de herrer. Kommentarene deres sier mer om dere selv enn noe annet.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
«Håper jeg slipper å de mer tullprat fra de herrer. Kommentarene deres sier mer om dere selv enn noe annet.»

Verkligen WayAhead? Du står självklart fritt att teppebombe alla trådar du «bidrar» i med videosnuttar från tik tok och youtube, men seriöst, verkligen?
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.319
Antall liker
13.385
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
13
Förnärmelser biter inte, men det registreras att det är allt du har att komma med, både här och i de flesta andra trådar, när du blir konfrontert.

Personligen tror jag fortfarande du är livrädd både korona och flygning och att infantila svar och förnärmelser är en slags dåligt skjult forsvarsmekansim.

Äldre herremän som trålar internet eftet tik tok-videor - och lar de trumfa kunnskapen här inne - är litt trist, men ingen av oss andra med expertis kommer genom kan det de ut till, så I rest my case.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.632
Antall liker
11.017
Torget vurderinger
2
Wooops… har vi fått en egenoppnevnt trådsheriff her?

Sliter du med nattesøvnen eller har du gått tom for jubelbrus?



Det er slik at en del piloter har mye dødtid av forskjellige årsaker. Piloten som drifter Gregs Airplanes og Automobiles er cargosjåfør noe som medfører lange økter hvor han benytter tiden på flyet til å lage særdeles kompetent videomateriale. Se eksempel nedenfor.

747 piloten bruker dødtid på hoteller mv til å lage disse snuttene hvor seriøse temaer/hendelser blir behandlet med profesjonell kunnskap samt andre ting av interesse
Graver dypt i originalmsteriale. Ekstremt kunnskapsrik

Military Aviation History:Ekstremt dyktig tydker som graver dypt i originslmateriale

Gregs - example

Håper jeg slipper å de mer tullprat fra de herrer. Kommentarene deres sier mer om dere selv enn noe annet.
Gregs leverer god lektyre her (har ikke sett gjennom hele, riktignok), intet galt med det. Men om også jeg kan får briske meg litt, så har jeg for ca. 100 år siden skrudd på good ol' P&W R-1340 stjernemotorer, Ranger hengende rekkemotorer med strålende teknologi fra 30-tallet, jeg har operert den geniale fuelcontrol'en på F-5 (en "mekanisk computer"!), og selvsagt også gått dypt inn i teknologien på både militære og sivile maskiner fra flere fabrikker.
Så antakelig er verken jeg eller Crosswind i målgruppa.

Men de gangene du legger inn dustemateriale fra dodgy leverandører, fylt av faktiske feil, da er det vel greit å si fra. Verken undertegnede eller Crosswind har servert noe som helst som kan karakteriseres som tullprat (med unntak av mitt innlegg #149) i sakens anledning. Og faktum er at vi begge vet godt hva vi prater om, så det blir ganske unødvendig fra din side å hevde at vi ikke besitter den nødvendig kunnskapen til å kommentere kunnskapsløshet og faktafeil.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Siden Håkon tok seg tid til en seriøs kommentar følger jeg opp denne. En fyr jeg kjente arbeidet med BMW 801 og kommandogerät under krigen. 801 var om jeg husker rett en vidreutviklet versjon av en Pratt og Whittney variant. BMW hadde sivile ingeniører i felten som arbeidet med motorene for de, også i Norge. Kommandoenhetene ble bare skiftet om det oppsto problemer. Enheten ble senere kopiert av av UK ( Sea Fury) og USA (Bearcat) samt at de kopierte mye fra FW190 maskinen. Det stod en 801 på Gardermoen i 1984. Hvor den er blitt av vet jeg ikke men det er vel 1-2 190er Under restaurering her nå så den / de kommer til nytte.
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Flyskrekk jeg? Nei men som tidligere nevnt har jeg en jævlig bra kalkulator og den ljuger ikke.

Det er en helvetes bråte med flyuhell og hendelser som skyldes tekniske og ikke minst pilotfeil og det er et faktum.

Derimot kan en jo bli fristet til å tro at det er andre her som sliter med problemet

 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
NASA Designs Near Light Speed Engine That Breaks Laws Of Physics


 
Sist redigert:
Topp Bunn