Tefflonisolerte kabler

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.863
Når jeg kjøper kabler fra nett så vil jeg gjerne se en ordentlig spec. Ellers også forresten. Men dette er ikke bare en kopperleder med teflonisolasjon. Kanskje en coax? Og da kan det være greit å få hele historien.

Men jeg ser ikke bort fra at dette er en bra kabel, bare så det er sagt.

L

lark

Gjest
Ser i beskrivelsen at signalkabelen har tre ledere + skjerm. Hvordan kobler man denne i en XLR-plugg? Det er vel to ledere + skjerm som er vanlig.

Høium_Hifi

Bransjeaktør
Ble medlem
25.02.2002
Antall liker
2
Torget vurderinger
11
Hei,

Wonder kabelen består av en kopplerleder på 6kvadrat med et tynt lag teflon utvendig. Utenpå teflonen er det er litt tykkere lag med PVC. Det er ikke en coax konstruksjon, og jeg har ikke noen ytterligere specs.

Signalkabelen har 2 ledere med teflon, 1 leder uten teflon og skjerm utenpå. (det står feil på hjemmesiden, skal rette på det). Ved bruk av XLR kobles lederen uten teflon og skjerm sammen til jord. Ved ubalansert kan en velge om en vil bruke 1 eller 2 leder til signal eller 1 eller 2 ledere til jord.

Mvh
Thomas
Høium Hifi

L

lark

Gjest
Er den tredje lederen i signalkabelen en uisolert leder som sikrer kontakt med skjermen (folieskjerm?) i hele kabelens lengde?

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.162
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Dette ser ut som et interesant produkt, til ca. rett pris!
Regner med å handle noen meter snart!

Arne K

Høium_Hifi

Bransjeaktør
Ble medlem
25.02.2002
Antall liker
2
Torget vurderinger
11
lark skrev:
Er den tredje lederen i signalkabelen en uisolert leder som sikrer kontakt med skjermen (folieskjerm?) i hele kabelens lengde?
Ja, den uisolerte lederen har kontakt med skjermen hele veien.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Jeg har Wonder høyttalerkabler nå, fungerer bra de.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.462
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De høyttalerkablene så ordentlige ut. Anbefaler å oppgi R, L og C per meter for dem.

Topp Bunn