Technics SL-J2

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
360
Torget vurderinger
10
Har en Technics SL-J2 stående. Det har stått ubrukt i noen år i mitt eie, og før det igjen endå flere år, uten å bli brukt. Koblet den inn for noen minutter siden og den funket! PU-en sikkert den som satt på da den var ny, og det hadde kanskje vært lurt å få byttet stift. Har noen gode råd om hvilke pu-er som passer på denne spilleren, og om spilleren er noe "god"?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Det er vel EPS-30ES pu som var fabrikkmontert på denne? Det finnes godt utvalg i stifter stifter til den hos nettbutikker som LPgear, Thakker osv.

Utvalget av nye P-mount pickupper er heller labert, men LPgear har noen modeller i sin "T4P REFERENCE SERIES" som er basert på en ikke helt ny Audio-Technica konstruksjon men med hvassere stiftslipning. Jeg aner ikke om disse er bedre enn den EPS-30ES du allerede har.

Selv endte jeg opp med en Jico SAS/B til min EPC-22 etter også å ha prøvd ut noen Shure- og Ortofon-modeller.
 
Sist redigert:

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.001
Antall liker
360
Torget vurderinger
10
Takk skal du ha for informasjonen! Ser at Platekompaniet har noen AT81cP og AT85eP pu-er. Begge er "P-mount ", og det skal vel passe spilleren min?
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.169
Antall liker
4.758
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Ja, P-mount er plug-and-play.

(bortsett fra enkelte modeller som ikke følger normen. Grado, først og fremst)
 
Topp Bunn