Technics SL 2000 vs Dual CS 505-3

frhe

Medlem
Ble medlem
02.11.2010
Antall liker
0
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei,

Er en total novise når det gjelder vinyl og platespillere.

Har nå valget mellom en Technics SL 2000 og en Dual CS 505-3 - er det noen som drister seg til å anbefale en av dem?

Frhe

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.793
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Ser at du ikke har fått svar

Dette er veldig ulike spillere, Technicsen en relativt enkel direktedreven spiller fra slutten av 70 tallet.
Kjenner den ikke men her kan sikkert andre bidra. Men det er en del elctronikk der som begynner å bli gamel.
En slik Dual har jeg hat. Det var defacto entusiast spilleren på 80 tallet om man ikke hadde penger til Rega.
En rett enkel reimdreven spiller med auto stop. Den ble stadig valgt som top budsjett spiller av pressen på den tiden.

Det er lenge siden jeg hadde den og kan ikke si noe om lyden men den er helt sikkert et bra innsteg i vinylverden.
Bør ikke koste all verden brukt.
Om man går for en reimdreven spiller og kan tenke seg å betale litt mer er de gamle Thorens spillerne solide spillere.

Det finnes mye info om dual og thorens på net.

Dual-Plattenspieler.de - DUAL Plattenspieler, Service, Hilfe und mehr!: Home
The Dual-Reference Website
www.Thorens-Info.de

Lykke til

Habicht

frhe

Medlem
Ble medlem
02.11.2010
Antall liker
0
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Tusen takk for svar!

Det ser uansett ut som det blir Dual-spilleren, får overta den gratis. Takk for lenker, skal lese meg opp.

Da var det bare å lete frem de gamle LP'ene... :)

habicht

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.04.2005
Antall liker
3.793
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Høres bra ut
Tror det vil gi mersmak.
Om du må bytte pickup tenk på tilpasning til armen når det gjelder så kalt compliance, dvs. Nålefanens bøyelighet.
Ikke sikkert du trenger ny.
I tilfelle du trenger ny nål har lp gear masse og svalander i Sverige.

Habicht

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
3.015
Sted
Kongsberg
Tusen takk for svar!

Det ser uansett ut som det blir Dual-spilleren, får overta den gratis. Takk for lenker, skal lese meg opp.

Da var det bare å lete frem de gamle LP'ene... :)
Hei.

Dualen er en riktig hyggelig spiller. Ble som regel solgt med Ortofon OM-5(E) her i Norge. Ny original
stift til denne; Stylus OM 5E - burde være greit tilgjengelig her til lands. Det samme gjelder bedre
stifter i OM serien (som passer på OM-5 huset) ; Stylus 10 - Stylus 20 - Stylus 30 - Stylus 40.

Ved bytte til en dyrere stift vil du få mindre overflatestøy fra platene, bedre sporing, mindre forvrengning
og bedre dynamikk (på 20/30/40) som til sammen resulterer i bedre lyd. Jo bedre stift - jo bedre lyd...

Ortofon Replacement styli

mvh
Gunnar Brekke

Sist redigert:
Topp Bunn