Technics Epc-451c strain gauge pu

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Antall liker
590
Sted
Askøy
Torget vurderinger
27
Hei

Har kjøpt en technics strain gauge pu med en panasonic se-405 demodulator, skal bruke den med en sony tts 3000 og pua 286 arm, tror det blir en god match.

Noen som har erfaring med disse pickuper ? meninger om de?

takk,

mvh

T

TT.

Gjest
Eneste jeg vet er at dette er en qadrofonipickup fra 70 tallet, hva denne demodulatoren gjør, aner jeg ikke. Gjør om 4 kanals til 2 kanals?

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Antall liker
590
Sted
Askøy
Torget vurderinger
27
Den pu trenger ikke riaa, bare en demodulator med input for strain gauge. Den kan brukes i quad. men også i stereo.

Har fått tak i en panasonic se- 405 fra usa, trenger bare en omformer til 120v.

Det blir spennende å prøve den!

T

TT.

Gjest
Den pu trenger ikke riaa, bare en demodulator med input for strain gauge. Den kan brukes i quad. men også i stereo.

Omformer fåes på din lokale Clas Ohlson butikk: Artikkelnummer 36-3534

8873370583070.jpg

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Antall liker
5

Vis vedlegget 352880
Denne demodulatoren for CD-4 lp'er ble designet av nå avdøde Lou Dorren som var en av nestorene for Kvadrofoni. Tror at denne demodulatoren kan være litt kinkig å få justert for CD-4 lp'er, men det er vel ikke det du skal bruke den til uansett.

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Antall liker
590
Sted
Askøy
Torget vurderinger
27

Vis vedlegget 352880
Denne demodulatoren for CD-4 lp'er ble designet av nå avdøde Lou Dorren som var en av nestorene for Kvadrofoni. Tror at denne demodulatoren kan være litt kinkig å få justert for CD-4 lp'er, men det er vel ikke det du skal bruke den til uansett.
Nei, har ikke planer om å bruke den til det.

Veldig nysgjerrig på hvordan den låter, har forståelse på at panasonic se 405 er ganske gammel men det var ikke enkelt å finner et sånn demodulator til å bruke med stain gauge pickuper. De er egentlig ganske sjeldent. Alternativet var å bygge enn men det kan ikke jeg.

Har du erfaring med SG pickuper?

Mvh

quadrofreak

Medlem
Ble medlem
27.03.2006
Antall liker
5

Vis vedlegget 352880
Nei, har ikke planer om å bruke den til det.

Veldig nysgjerrig på hvordan den låter, har forståelse på at panasonic se 405 er ganske gammel men det var ikke enkelt å finner et sånn demodulator til å bruke med stain gauge pickuper. De er egentlig ganske sjeldent. Alternativet var å bygge enn men det kan ikke jeg.

Har du erfaring med SG pickuper?

Mvh
Personlig har jeg ikke erfaring med denne typen, men jeg har en rekke andre demodulatorer som kjøres mot en pu med shibata nålslipning. Dertil har jeg et fullverdig quad-anlegg for flere typer kvadrofoni. De kunne ikke bli enige om en felles plattform den gangen, akkurat som video format krigen på 80-tallet.
mvh

hpm-1100

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2011
Antall liker
590
Sted
Askøy
Torget vurderinger
27
Pickup spiller helt fantastisk, den er bare bedre på alt! Mye mer detail en med min accuphase ac-3 :)

Kommer med mer, må bare høre på den no.

Mvh

Topp Bunn