TEC bånddiskant?

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.838
Sted
Østfold
Nytt for meg, men de går jo tilsynelatende ikke under 5kHz da. Har du link til produsent?

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.521
Magneplanare (?) ala Infinitys utgåtte EMIT-diskant altså? Hmm.. De så litt småspennende ut. Ikke var de så altfor dyre heller. Men jeg må innrømme at jeg aldri har hørt om produsenten..

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Nytt for meg, men de går jo tilsynelatende ikke under 5kHz da. Har du link til produsent?
Nei, jeg finner fint lite info om disse på nettet, og FreQuence oppgir ikke link til produsent.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
313
Ja dette var jo rimelig og spennende.
Det ferdige kitet ser jo heller ikke så værst ut:

se: http://www.frequence.dk
Har vært morsomt å bestilt et sett med diskantene.

Mvh Jan I

AudioDude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2006
Antall liker
0
Ser ut til at de kommer fra EB Acoustic. Dessverre later det ikke til at den engelske versjonen av siden er ferdig.
Men den italienske fungerer da den da.. men mangler skikkelige datablader med målinger, typisk for bil-elementer.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Det publiseres ihvertfall målinger på det byggesettet som Jan I viser til. Ser slett ikke verst ut. Synd at det er dipol forresten...

Henke12

Fersking
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
0
Lurte på å bestille meg et par med dette kitet(presto). Noen som har funnet ut noe mer om disse ht?

R

Ronny_D

Gjest

Bildetekst:
Sonics is a relatively new German company whose designer, Joachim Gerhard, was formerly with Audio Physic. The new Allegria features a SEAS ribbon tweeter, is available in 25 finishes, and is priced at 10,000 € per pair.

Det jeg lurer på er om dette er riktig SEAS BÅND ? ? ? ? ? ?

De andre elementene er lette å kjenne igjenn som seas.

Edit:
opprinnelig link:
http://www.shows.soundstagelive.com/shows/avtour2006/he_dly_may28.html

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.521
Mellomtonen og bassen er nok Seas, men bånddiskanten ser ut som Aurum Cantus.

Forresten: jeg skal bestille noen TEC-elementer for en bekjent i USA om ikke så altfor lenge, om noen vil slenge seg på kan vi kanskje dele på frakt o.l.?

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Dette Presto settet så spennende ut!! Billig var det eggentlig og, eller..... Det har sikkert endel tweake muligheter! Noen som har hørt dette settet?

mvh

Stivert

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.12.2003
Antall liker
3
Noen som har testet dette Presto settet? Eller disse bånd ellementene? Vurdere og bestille meg et sett etter vært.

mvh

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.521
Nei, dessverre. Bekjenten min i USA ordnet seg med handel direkte fra Frequence.dk selv, så de var aldri innom hos meg. Når det er sagt kan jeg nevne at Frequence er svært hyggelige og hjelpsomme å ha med å gjøre :)

Vedlegg

Topp Bunn