Teac TN-4D-O eller andre anbefalinger av ny platespiller

merchminister

Fersking
Ble medlem
03.06.2020
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Oslo
Da min trofaste Pro-Ject takker for seg etter 10 år står valget mellom service eller oppgradering.
Materialisten i meg går for det siste og har snust litt på Teac TN-4D-O. Dog har jeg inntrykket av at enkelte er skeptiske til innebygd RIIA og USB.
Disse funksjonene er overflødige da jeg har en Rega phonobox, men spilleren fyller et ønske om directe drive og mer automatikk.


Er det noen som har noen erfaringer med denne spilleren eller kan anbefale noe annet for mellom 5000-8000kr?
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.813
Antall liker
38.464
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Da min trofaste Pro-Ject takker for seg etter 10 år står valget mellom service eller oppgradering.
Materialisten i meg går for det siste og har snust litt på Teac TN-4D-O. Dog har jeg inntrykket av at enkelte er skeptiske til innebygd RIIA og USB.
Disse funksjonene er overflødige da jeg har en Rega phonobox, men spilleren fyller et ønske om directe drive og mer automatikk.


Er det noen som har noen erfaringer med denne spilleren eller kan anbefale noe annet for mellom 5000-8000kr?
Jeg ville heller ha kikket på en eldre vintage spiller av god kvalitet, Gjerne en Denon eller lign :) kikk på bayen eller finn da det stadig dukker opp noe der :)

mvh
 

t-roten

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2015
Innlegg
2.674
Antall liker
9.856
Sted
London
Hva med en eldre Technics med automatikk? Jeg fikk tak i en Technics SL-Q202 for £63 paa eBay.. Trengte ny pickup og litt justering
Gjetter at en ny SL-1500c ikke er aktuell?

Eller hva med en Pioneer PLX-1000? Mer DJ, men funker fint til Hi-Fi
 
Sist redigert:

merchminister

Fersking
Ble medlem
03.06.2020
Innlegg
4
Antall liker
0
Sted
Oslo
Takk for mange flotte svar.
Jeg har ikke tatt vintage spillere til etterretning da jeg ikke innehar nok kunnskap rett og slett.
Vet hva slags funksjoner jeg er på jakt etter, men utover det er jeg helt blank. Jeg er dessuten svært lite teknisk anlagt, så alt utover småjusteringer må en servicemann ta seg av og da føler jeg at jeg er litt tilbake til start. Men kanskje er dette noe jeg burde overveie?

SL-1500c hadde vært meget bra, men dessverre utenfor prisklassen.
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.544
Antall liker
3.054
Torget vurderinger
2
Om det er nytt utstyr du skal ha i den prisklassen så tenker jeg at Pioneer plx 1000 er den beste du kan få, med Audio Technica lp5x som alternativ til dj utseende.
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.813
Antall liker
38.464
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Om det er nytt utstyr du skal ha i den prisklassen så tenker jeg at Pioneer plx 1000 er den beste du kan få, med Audio Technica lp5x som alternativ til dj utseende.
Det var jo en automatisk spiller han var på jakt etter med direkte drift eller har jeg misforstått ?

mvh
 

HeyHo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.10.2016
Innlegg
1.544
Antall liker
3.054
Torget vurderinger
2
Det var jo en automatisk spiller han var på jakt etter med direkte drift eller har jeg misforstått ?

mvh
Mulig det,er uansett lite å velge i når vi snakker om nytt i klassen 5000-8000,-
 

7th-hifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.07.2008
Innlegg
986
Antall liker
746
Torget vurderinger
8
Å kalle en spiller for trofast om den gir seg etter 10 år er i overkant snilt. Alle mine spillere er ca 40 år gamle og direktedrevne fra Japan. Synes den Teac spilleren ser riktig fin ut. Stor fordel med avtagbart sme headshell i min mening.
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.880
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Vil anbefale deg å legge pengene i en spiller uten riaa om du ikke skal bruke den. Da får du mer av det du ønsker, og slipper å betale for noe du ikke skal bruke. For eksempel The Classic, som jeg byttet til i tråden over. Rem-drift, men utrolig solid spiller.
 
Topp Bunn