Target.

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg har en "stygg" tendens til å "blande" meg i andres tråder med beslektede emner (i ny og ne)
Noen ganger er det ok (synes jeg, men kanskje ikke alle er enig).
Jeg blandet meg inn i tråden til DOG med bl.a. spørsmål og tips om platespiller hyller og da med ønske om en type som er dyp.
Her fikk jeg tips med bilde av Jan I (takk for det)
Da har jeg fått tak i en slik og den passet alldeles utmerket til mitt bruk.
Jeg kjører forbi Hifihuset i Bærum hver gang jeg har vært på jobb og det hender jeg stikker innom som i går (uten egentlig tanke på platespillerhylle)
Der møtte jeg forøvrig en kollega (som er i ferd med å bli tennt på dette ::), kanskje litt min skyld.
Nok om det vel oppe i Annen Etage (i Bærum ikke den andre ::)
Klora aua mine seg fort fast i en Target hylle akkurat som Jan I hadde tipset meg om.
Den vil jeg ha, Andre, så den må du skru ned for meg.
Det ble gjort og til en pris av 800.- dro jeg fornøyd hjem og skrudde den opp ;D
Med til historien hører det at (i hvert fall for meg) at Target er i gang igjen, samt at Andre har agenturet (slik jeg fortso det)

Her er da stasen med min nylig kjøpte (av Roy Erwin) Rega P25 med Dynavector pickup samme som Audiophilarve har testet på Audiophile.no
Det spiller bra og det er artig å høre lpsamlingen på et høyere nivå enn jeg har gjort hos meg før.
Det startet ikke så bra da jeg i min enfoldighet koblet den på MC inngangen på riian, men det var noe helt annet på MM, dette er jo en high-output MC-pick.up.
Nå har jeg altså P25 (vinyl) og MF DM25::) (dac/drivverk) begge deler 25års jub.modeller ;D.
Sistnevnte legger jeg i egen tråd med noen bilder på hifi generelt.



Andre har skikkelig mye variert og spennende å selge også brukt/demo ikke minst.

Mvh.KW
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei KW
Bare fint å være til nytte av og til ;) :)
Helt supert at du fant deg hylle som er dyp nok.
Kjøpte du hele Regaen komplett med Dynavector pickup en? i så fall,hvordan er du fornøyd med denne?
Mvh Jan I
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.970
Antall liker
1.303
Sted
Nadadouro, Portugal
Vil bare nevne at Audio Magic også lager fine hyller til platespillere, jeg solgte min i et svakt øyeblikk...
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei KW
Bare fint å være til nytte av og til  ;) :)
Helt supert at du fant deg hylle som er dyp nok.
Kjøpte du hele Regaen komplett med Dynavector pickup en? i så fall,hvordan er du fornøyd med denne?
Mvh Jan I
Hei!
Det er kanskje det aller fineste med HFS, nemlig all hjelp en kan få og noen ganger gi, så takk igjen.
Både Audio magic og Rega og andre har sikkert fine vegghyller, men jeg tror ikke det er så mange som har den dybden til target og som jeg måtte ha for mitt behov/plassering.
Spikesene som hører til fant ikke Andre, men de ville jeg ikke brukt likevel.
Jeg har brukt 4 stykk holfiputer og bare lagt under hylleplata.
Jeg var litt "snobbete" da jeg valgte å kjøpe noen "gummiinnforinger"
på størrelse med en liten mynt som jeg la som en skive mellom stativ (rundt skruen) og veggen ;)
Så får de ikke troende foreta blindtester/målinger så mye de vil for meg (er jeg i tvil så velger jeg å tro så lenge jeg har råd til det)
Nå kostet jo ikke disse over 10 kroner da ;)
Gummiplugger fant jeg også til å "tette" hullene som vender ut mot stua og det er i hvert fall lydforbedrende.
Nå gjenstår det bare å få spillt inn hylla da, den må visstnok spilles inn på nytt da den har stått lenge uten å bli spillt på ::)

Ja, jeg kjøpte både spiller og pickup av R.E. og det funker greit det, men jeg hadde vel kanskje valgt en annen type om jeg hadde hatt valget fra start.
Nå har jeg jo veldig liten erfaring (samt preferanser) fra vinyl, men jeg hadde vel sikkert kunne levd vel så happy med noe som går litt mot det varme, denne er nok veldig mot det nøytrale men det spiller fint.

Mvh.KW
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Ja sentralen er en flott kilde til hjelp. En får hjelp til det meste her,også off topic.
Har gummiforinger bak opphenget på min DIY platespillerhylle,men om dette er lydforbedrende er jeg mer usikker på. Det som jeg er helt sikker på ,er at du nok har gjort helt rett ang. spikes under hylla på Targeten. Dette testet jeg grundig ut og kom fram til følgende:
Finn 4 skruer m. muttere. samt 4 gummiforinger e.l. i litt mykt gummi. Disse foringene må passe godt til skruene.
Træ foringene på skruene.
Monter skruene på target ramma, og dermed har en muligheten til å justere hylla med disse skruene.
Altså, hylla hviler nå mot foringene.
Dette syntes jeg låt mye bedre enn om de medfølgende spiksene sto rett i hylla.
Her er forresten et bilde av de originale spiksene og pynte proppene.


Nå bare MÅ DU HUSKE å spille inn hylla riktig  ;) ::)
ikke for LAVT.... Ikke for høyt.... Men akkurat i riktig.... høyde  ::)

Mvh Jan I
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Har den samme hylla,kjøpte den for 400. Glimrende hylle,utrolig solid da. Men jeg mangler de spikesene som plata skal ligge på..
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.970
Antall liker
1.303
Sted
Nadadouro, Portugal
Audio Magic lager 2 forskjellige, 50 og 63 cm bredde.., den store er 47 cm dyb, bare til info :


Men, Target er sikkert best, har et bra renommé...
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
kan jo ta med hvordan den Targeten er bygd opp:




Mvh Jan I
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Har den samme hylla,kjøpte den for 400. Glimrende hylle,utrolig solid da. Men jeg mangler de spikesene som plata skal ligge på..
Hei!
Det var nå svært så billig da, hva koster denne ny (veiledende) ?
Solid som bare det.

Til Niels!
Selv den med 47 cm dybde er ca. 10 cm for grunn for mitt behov ;)
Men for andre kan det være et kjempegreit alternativ, bedre med for mye info enn ingen :), slik sett takk uansett.

Mvh.KW
 

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Innlegg
784
Antall liker
62
Ellers må jeg jo si at et par slike også gjør underverker, for den nette sum av 78 kroner for paret.

Har en Targethylle liggende oppå, men har også prøvd med spilleren rett på. Det går selvfølgelig ikke hvis spilleren er for dyp. Har ikke prøvd med spikes, men det kommer det også.
Kanskje ikke så fint, men jeg kan jo bruke resten av pengene på plater ;D

mvh Trond Kjetil
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Ellers må jeg jo si at et par slike også gjør underverker, for den nette sum av 78 kroner for paret.

Har en Targethylle liggende oppå, men har også prøvd med spilleren rett på. Det går selvfølgelig ikke hvis spilleren er for dyp. Har ikke prøvd med spikes, men det kommer det også.
Kanskje ikke så fint, men jeg kan jo bruke resten av pengene på plater ;D

mvh Trond Kjetil
Hvor får du kjøpt slike treknekter/vinkler hen?
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Hei
Hvis noen er interessert ,så legger jeg ut bilder av en dobbel Apollo hylle. Dette kan jo være fint for å ha riaa eller andre ting på også
PS: denne er ikke like dyp som Target hylla (45 mot 57cm )








Øverhylla kan settes på medfølgende spikes (som forøvrig er lik disse til Target) og nederhylla settes rett på opphenget.

Mvh Jan I
 
Topp Bunn