Tapered Quarter Wave Tube

tralalalala

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2009
Innlegg
69
Antall liker
21
Torget vurderinger
2
—dette prosjektet har jo gått vanvittig sakte fremover… det har vært en omstendelig prosess, driverne har også vært ute til salgs en gang her på hifisentralen….men NÅ begynner det å endelig å danne seg et par kryssfinerkasser til mine EMS LB12 fulltoner…!
 

Vedlegg

stianå

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Innlegg
67
Antall liker
36
Torget vurderinger
3
Spennende prosjekt. Alltid moro å se andre bygger. Snasne hjørnreklemmer du bruker, hva er det for brand? Driveren er ukjent for meg. Er den linjær eller må det til noe filter?
 

tralalalala

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2009
Innlegg
69
Antall liker
21
Torget vurderinger
2
Hei stianå! Tror hjørneklemmene heter Wolfcraft--driveren har ferrit magnet, 12 tommer, 97dB følsomhet..., har forhørt meg med EMS nå om hvor dypt disse spiller i TQWT kassene, tegninger på TQWT er fått fra dem... Disse trenger ikke filter.
 

tralalalala

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.09.2009
Innlegg
69
Antall liker
21
Torget vurderinger
2
Hei Aurora! Driveren heter EMS LB12 mkII - Electro Maget Speakers heter produsenten - de har egen nettside. Jeg har funnet noen forum som nevner LB12 mkII og TQWT, men disse er.på fransk, ellers finner jeg svært lite info. Flere høyttalerprodusenter som tar i bruk elementene til EMS ( se oversikt hos EMS ); også nevnes jo Field Coil versjonene av samme element flere steder på diverse hififorum på nett, den heter LB12ex....
 
Topp Bunn