Tapered Quarter Wave Tube

T

tralalalala

Gjest
—dette prosjektet har jo gått vanvittig sakte fremover… det har vært en omstendelig prosess, driverne har også vært ute til salgs en gang her på hifisentralen….men NÅ begynner det å endelig å danne seg et par kryssfinerkasser til mine EMS LB12 fulltoner…!

Vedlegg

stianå

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2017
Antall liker
45
Torget vurderinger
3
Spennende prosjekt. Alltid moro å se andre bygger. Snasne hjørnreklemmer du bruker, hva er det for brand? Driveren er ukjent for meg. Er den linjær eller må det til noe filter?

T

tralalalala

Gjest
Hei stianå! Tror hjørneklemmene heter Wolfcraft--driveren har ferrit magnet, 12 tommer, 97dB følsomhet..., har forhørt meg med EMS nå om hvor dypt disse spiller i TQWT kassene, tegninger på TQWT er fått fra dem... Disse trenger ikke filter.

T

tralalalala

Gjest
Hei Aurora! Driveren heter EMS LB12 mkII - Electro Maget Speakers heter produsenten - de har egen nettside. Jeg har funnet noen forum som nevner LB12 mkII og TQWT, men disse er.på fransk, ellers finner jeg svært lite info. Flere høyttalerprodusenter som tar i bruk elementene til EMS ( se oversikt hos EMS ); også nevnes jo Field Coil versjonene av samme element flere steder på diverse hififorum på nett, den heter LB12ex....

Topp Bunn