C
cruiser
Gjest
Kid nr 2 skal nå igang med tannregulering. Kid 1 har brukt den lokale kjeveortopeden. Er forsåvidt fornøyd med det tilbudet, men ble litt overrasket når nr 2 fikk et pristilbud endel tusen over nr 1 på tross av søskenmoderasjon og samme alvorlighetsgrad. Når jeg sjekker rundt varierer prisene ganske mye fra 15 til 45% over helfo sine satser. Hvordan kan man måle eller undersøke kvaliteten på et slikt tilbud før man benytter seg av det? Er behandlingen noen lunde standardisert, kan man forvente samme resultat uavhengig av pris?
Har også reagert på tilbudet til nr1 idag, der ligger ungene på "samlebånd" i fem tannlegestoler og tannlegen ruller mellom dem med en krakk med hjul på. Har spurt tannlegen om dette og hans argument er at det er av hensyn til barna at man gjør det slik, for å ufarliggjøre behandlingen. Vet ikke jeg, ser på proff at tannlegen tok ut 70 -søtti- millioner i utbytte fra sin praksis i 2017.
Fungerer det slik over alt?
Har også reagert på tilbudet til nr1 idag, der ligger ungene på "samlebånd" i fem tannlegestoler og tannlegen ruller mellom dem med en krakk med hjul på. Har spurt tannlegen om dette og hans argument er at det er av hensyn til barna at man gjør det slik, for å ufarliggjøre behandlingen. Vet ikke jeg, ser på proff at tannlegen tok ut 70 -søtti- millioner i utbytte fra sin praksis i 2017.
Fungerer det slik over alt?