tannoy

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Innlegg
170
Antall liker
1
var det noen av dere som overvar Tannoydemoen hos Stereofil i går , og evt kan rapportere noe?
mvh haden
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Ja jeg var der.
Det var saker skal jeg si deg. Var valdig god lyd ordentlig trøkk og veldig presise.
er bare å starte å spare nå så kanskje jeg har råd om 50 år :S
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Jeg var der. Hørte på Glenair og Autograph, samt den Prestigemodellen som stod innerst i butikken, Yorkminster?

Glenair spilte greit, og jeg ønsker meg en slik til jul, men jeg synes mellomtonen var relativt middelmådig, spesielt tonalt. Det jeg likte med Glenair var midbassen og den generelt ganske dynamiske lyden. Jeg skulle gjerne hatt et par sånne til rock og høye lydtrykk. De ble forøvrig demonstrert på både lave og høye lydtrykk, og jeg likte dem som sagt godt når det ble dradd på litt. Likevel må jeg si at det var uheldig at lydnivået ble så høyt at høyttaler eller forsterker knelte. Jeg tror det var ASR emitter 1 som gikk tom for krefter. Merkelig at ingen skrudde ned, da forvrengningen var helt åpenbar.
Glendale brukte forøvrig en 15" bass/mellomtone m/DC membran. Prisen virket ganske fordelaktig, kr 49.990,-

Den lille Autograph fikk jeg bare hørt litt på, men den virket imponerende frisk. Den skulle jeg gjerne hørt mer på.

Yorkminster spiilte etter min mening helt greit. Litt tendenser til jalling i mellomtonen, men ellers en bedre og mer detaljert lyd enn Glendale. Koblingen mot den seperate supertweeteren likte jeg dog ikke. Ble for lett å høre at det var to diskanter som overlappet hverandre.

Glendale.


Yorkminster


Autograph mini
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
men gudbedre så støgge de er
:-X
Tja, jeg personlig synes dem er ganske fete. Hvor godt de tradisjonelle prestigeproduktene passer inn i en moderne utformet bolig er vel åpent for diskusjon, men Glendale har en ganske annen utforming. Den tror jeg kunne passet inn flere steder. Skulle gjerne ha levd med et par slike hvis jeg hadde hatt en større stue.
 

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Innlegg
236
Antall liker
0
de seiler bra på stil og serienavn trur e. 16k er bra forlangt for en 4tommer(?)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
de seiler bra på stil og serienavn trur e. 16k er bra forlangt for en 4tommer(?)  
Joda, men dette er et ganske så kult produkt. Man kjøper må en måte en pakke hvor navnet, byggemåten, byggekvaliteten, og historien betyr noe. Naturligvis bør lyden være svært god i tillegg. Det lille jeg hørte virket svært lovende. Folk betaler i nærheten av denne summen for en Proac 1sc. Ser ikke bort fra at Autograph kan konkurere med denne ytelsesmessig. Hadde vært gøy å sammenlignet side ved side.
 
I

ijustpop

Gjest
de seiler bra på stil og serienavn trur e. 16k er bra forlangt for en 4tommer(?)

Ta en titt på de. Veldig bra håndtverk, og et så avansert element at 16 000 vil virke billig.
 
I

ijustpop

Gjest
men gudbedre så støgge de er
:-X

Yorkminster er spesiell, og ikke for alle. Glenair derimot, ser veldig bra ut. Den ser rå og kompromissløs ut, samtidig som den er meget pen og stuevennlig. Bortsett fra størrelsen på den, vil jeg tro at dette er en høyttaler som kvinner også kan like. Det er en høyttaler jeg absolutt kunne tenke meg å kjøpe.
 
I

ijustpop

Gjest
Jeg var der, og hørte ikke noen forsterker eller høyttaler som knelte! Låtå som ble spilt var jo en remix av Madonna's Sorry. Kanskje ikke den mest selvsagte demomusikk, men noe forvrenging var det ikke å¨høre. En forsterker på 300 ampere, 1400 VA og en lytterkapasitet på 500 000 uF går ikke tom for krefter på en høyttaler med en følsomhet på 95db!

ASR Emitter har en krets som skrur av forsterkeren/demper lyden når forsterkeren begynner å vrenge. Finnes også en krets som setter forsterkeren over i i 'safety mode' hvis høyttaleren begynner å vrenge. Jeg hørte bare vellyd fra Glenair. En høyttaler jeg kan ende opp med å kjøpe. For 50.000 tror jeg denne er et bra kjøp.

Jeg hørte ikke noe særlig på yorkminsteren for jeg dro ganske kjapt for å høre på de enorme Westminster Royal. Teac drivverk, LFD dac, ASR Emitter II forsterker og Tannoy Westminster Royal i et meget godt rom(studio i Oslo) er nok det beste jeg har hørt noen gang! Veldig veldig moro!

Flere som hørte dette systemet?

Jeg var der. Hørte på Glenair og Autograph, samt den Prestigemodellen som stod innerst i butikken, Yorkminster?

Glenair spilte greit, og jeg ønsker meg en slik til jul, men jeg synes mellomtonen var relativt middelmådig, spesielt tonalt. Det jeg likte med Glenair var midbassen og den generelt ganske dynamiske lyden. Jeg skulle gjerne hatt et par sånne til rock og høye lydtrykk. De ble forøvrig demonstrert på både lave og høye lydtrykk, og jeg likte dem som sagt godt når det ble dradd på litt. Likevel må jeg si at det var uheldig at lydnivået ble så høyt at høyttaler eller forsterker knelte. Jeg tror det var ASR emitter 1 som gikk tom for krefter. Merkelig at ingen skrudde ned, da forvrengningen var helt åpenbar.
Glendale brukte forøvrig en 15" bass/mellomtone m/DC membran. Prisen virket ganske fordelaktig, kr 49.990,-

Den lille Autograph fikk jeg bare hørt litt på, men den virket imponerende frisk. Den skulle jeg gjerne hørt mer på.

Yorkminster spiilte etter min mening helt greit. Litt tendenser til jalling i mellomtonen, men ellers en bedre og mer detaljert lyd enn Glendale. Koblingen mot den seperate supertweeteren likte jeg dog ikke. Ble for lett å høre at det var to diskanter som overlappet hverandre.

Glendale.


Yorkminster


Autograph mini
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Så du hørte ikke at det forvrengte? Vel, om den remiksen har faktisk lyder sånn, så må jeg beklage min kommentar, men jeg må si at jeg gjerne skulle hørt denne låta en gang til, for dette lød definitivt som forsterkervreng. Jeg undret meg fælt over at ikke betjeningen skrudde ned lyden. Fenomenet var tydelig. Stemmene vrengte litt ved større basspulser. Typisk forsterkerforvrengning.
Om det faktisk er sangen som låter slik, må jeg si at dette var et særdeles dårlig valg av demomusikk, men jeg er ikke overbevist om at dette egentlig er problemet.

Noen som har den nevnte remixen?
 
T

timc

Gjest
Kjenner ikke den remixen, men jeg har hørt det samme skje med Emitter I på Tannoy TD-12. Men de skal vistnok være tyngre å drive.

Mvh
 
S

smil

Gjest
Eg vart også imponert av Autograph.
Etterpå var eg i studioet og høyrte på Westminster Royal som spelte FANTASTISK.
 
T

timc

Gjest
Kjenner ikke den remixen, men jeg har hørt det samme skje med Emitter I på Tannoy TD-12. Men de skal vistnok være tyngre å drive.

Mvh
Mulig jeg var litt kjapp her. Det jeg opplevde var ikke direkte forvrengning. Det ble heller ikke spillt så ekstremt høyt. Vi opplevde bare forsterkeren som litt for liten. Emitter II vil nok være et bedre valg til TD-12. Lydkvaliteten ellers var meget bra.

Mvh
 

erio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.10.2004
Innlegg
240
Antall liker
0
Uten å ha hørt disse vil jeg slutte meg inn i rekken av de som mener designet er under en hver kritikk.... De ser ut som oldemors barskap :):):):)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Vel, noen som har fått hørt noe mer på Glenair? Noen som har handlet?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.588
Antall liker
35.566
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Nå er jeg sikkert ikke den beste i verden til å lytte - og forklare hvordan lyden er.. Og jeg vet at ofte kan rommene være ett problem ved at lyden forandrer seg rom ett rom..

Jeg var i Stavanger (Resonans) og hørte på Tannoy Prestige Glenair 10, personlig så synes disse ser rare, men pene ut. Det som jeg sitter igjen med er en enorm bass, så kraftig at det blir litt grøt fra tid til annen.. Og en helt utrolig mellomtone, spesielt i de nedre mellomtonefrekvensene. Men med en utrolig tørr diskant, noe som gjorde at jeg ikke falt til ro med disse i det hele tatt. Som jeg sa tidligere, kan dette være rommet.. men det jeg fikk presentert gav meg lite.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Har hørt asr på tannoy mange ganger og synes ikke det er en bra match.
Jeg har glenair 15 med mastersound 845 rør forsterker og det spiller fantastisk og glenair er den beste høytaler
jeg har hatt å det sier ikke lite.
 

lakki_luke

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
1.071
Antall liker
536
Sted
Jæren
Jeg synes at Glenair er en veldig god høyttaler.Den står øverst på lista til neste oppgradering.Jeg har hørt endel modeller fra Tannoy og har hatt et par D700 i mange år.Jeg liker den litt PA aktige lyden som dc-elementene gir.Hørte Glenair hos Resonans og vil bare si til dere andre som lurer,ta turen!!
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Kan dere si noe mer om mellomtonen? Opplever dere den som linjær? Noen som har målt dem eller sett målinger?
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
det beste er å låne høytaleren hjem og prøve det var stor forsjell fra å høre de hos resonans og hjemme.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
ke skrev:
Har hørt asr på tannoy mange ganger og synes ikke det er en bra match.
Jeg har glenair 15 med mastersound 845 rør forsterker og det spiller fantastisk og glenair er den beste høytaler
jeg har hatt å det sier ikke lite.
Høres ut som jeg bør prøve Glenair på Mastersounden min. Har du hørt glenair 10? Hvordan vil 15 fungere i et lite rom? 40watt er nok?

Lf
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Johan du er herved utnevnt som 1. bærer ;)

Kan Tannoyene plasseres nær vegg med greit resultat, ke?

Lf
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.588
Antall liker
35.566
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
lakki_luke skrev:
Jeg synes at Glenair er en veldig god høyttaler.Den står øverst på lista til neste oppgradering.Jeg har hørt endel modeller fra Tannoy og har hatt et par D700 i mange år.Jeg liker den litt PA aktige lyden som dc-elementene gir.Hørte Glenair hos Resonans og vil bare si til dere andre som lurer,ta turen!!
Hvis det e Glenair 10 på resonans, så er jeg ikke enig, bassen var så stor der at den ikke hadde noe kontroll, be om å få flyttet disse til ett annet romm.. Kan ikke bli værre en der de står nå hvertfall.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Ja jeg har mine ca 80cm fra bakvegg og rommet er ca 17 kvadrat.
Jeg hadde helt klart gått for 15 tommeren det er en kanonmatch på mastersound.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Jeg spiller på 50 watt og det er mer en nok så jeg tror dine 40 er nok.
Mastersound har noen heftige trafoer så jeg tror lever nok strøm til å drive 15 tommeren uten problemer.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Noen som husker hvilke blader som har testet disse?

Jeg kommer bare på L&B og Hjemmekino.
 

ke

Medlem
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
31
Antall liker
0
Husker ikke men tror det er 3 eller 4 nummer siden
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Har lest testen nå. Den var litt mer informativ enn den i L&B. Virker som et ok produkt dette. Skulle gjerne sett målinger, så om det er noen som kjenner til målinger av disse høyttalerne så si gjerne ifra. Jeg synes forresten at det hadde vært greit om testene i både Fidelity og L&B hadde inneholdt beskrivelser av disse høyttalerne på effektsvake forsterkere, da følsomheten jo innbyr til den slags bruk. Hvordan vil dem fungere på 300B, 2A3, eller en Trends Ta 10.1?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Den lille autograph sammen med mcintosh på hortenmessa i fjor var ihvertfall kanon bra.
 
Topp Bunn