TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Som tidligere eier av Legacy Arden er det på sin plass med en gratulasjon til Svenna70 med sine Legacy Cheviot :)

    Alt positivt som er sagt om Legacy serien er sant :)

    BTW, Slayer leverte bra på sin nest siste norgeopptreden >:D
    Takk for det.
    Syns Slayer gjorde god figur i Spektrum, med overraskende bra lyd også. Men jeg føler meg litt lurt når det viser seg at det bare var NEST siste konsert i Norge.
    Tror ikke jeg gidder Tons Of Rock, men kanskje et annet sted i Europa...
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Har haft allt möjligt i högtalarväg..-dali,audiovektor,audiophysics,von schweikert,martin logan,burmester, infinity mm mm. Cheviot är de absolut spelgladaste högtalarna som givit mest musikglädje hittills!
    Inte bäst på allt, men överlag de som funkat bäst med det mesta av äldre musik, som andra låtit skit med :)
    Detta är något jag letat länge efter och uppskattar mer än något annat... bara musik och inget krångel!
    Spela på och njut! Det blir bara bättre...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har haft allt möjligt i högtalarväg..-dali,audiovektor,audiophysics,von schweikert,martin logan,burmester, infinity mm mm. Cheviot är de absolut spelgladaste högtalarna som givit mest musikglädje hittills!
    Inte bäst på allt, men överlag de som funkat bäst med det mesta av äldre musik, som andra låtit skit med :)
    Detta är något jag letat länge efter och uppskattar mer än något annat... bara musik och inget krångel!
    Spela på och njut! Det blir bara bättre...
    Sitter med samme opplevelsen egentlig på mine Arden. Ikke bare låter det bra på gamle og litt traurige innspillinger, det låter desto bedre når opptaket har knall lyd også. Høyttalere for musikkelskere som bare vil senke skuldrene og høre på det man vil uten å måtte velge musikk ut fra lydkvalitet.

    Jo mer jeg bruker dem, jo bedre liker jeg dem.
     

    mrts

    Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    31
    Antall liker
    2
    Var selv innom Stereofil etter samme konserten, og ba pent om å få satt opp Cheviot for lytting. Dilemmaet er at de ikke hadde inne Arden, og derfor mangler jeg en sammenlikning som jeg veldig gjerne skulle hatt før kjøp. Har noen her prøvd begge på denne type musikk, og kan utdype litt om forskjellene, evt svakheter? Samtidig, vil Arden kreve mye mer forsterker for å holde kontroll? Hadde btw for noen år siden Glenair 15 som jeg angrer fælt på at jeg solgte...

    Hadde et svakt øyeblikk da jeg stakk innom Stereofil dagen etter Slayerkonserten forrige uke. Sikkert litt preget av etterfesten vi hadde, men da jeg fikk øye på Cheviotene som sto og spilte var jeg egentlig solgt. Tenkte først og være fornuftig, og forlot butikken før fristelsen ble for stor. På tur ned mot busstasjonen ble det litt prat, og jeg ble av min kjære søster gjort oppmerksom på at man bare lever en gang. Enden på visa ble jo selvfølgelig at vi ruslet tilbake, lyttet litt mer, pratet litt med gutta på butikken, og så var det gjort. Dette var absolutt ikke i budsjettet mitt, men av og til treffer ting så godt at man ikke klarer å stå imot.
    Så i dag dukket det opp to store esker på Posten. Har akkurat fått koblet dem opp og fått hørt litt. Har ikke fått til noen justeringer i det hele tatt simpelthen fordi råkkefoten gjør det umulig og komme seg opp av godstolen. Er helt enig med R.E.S. som i sin test skriver at «Hvis du ikke får fot av disse så har du ikke puls».
    Førsteinntrykket er meget imponerende, og jeg kan med trygghet konkludere med at jeg har puls.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Var selv innom Stereofil etter samme konserten, og ba pent om å få satt opp Cheviot for lytting. Dilemmaet er at de ikke hadde inne Arden, og derfor mangler jeg en sammenlikning som jeg veldig gjerne skulle hatt før kjøp. Har noen her prøvd begge på denne type musikk, og kan utdype litt om forskjellene, evt svakheter? Samtidig, vil Arden kreve mye mer forsterker for å holde kontroll? Hadde btw for noen år siden Glenair 15 som jeg angrer fælt på at jeg solgte...

    Hadde et svakt øyeblikk da jeg stakk innom Stereofil dagen etter Slayerkonserten forrige uke. Sikkert litt preget av etterfesten vi hadde, men da jeg fikk øye på Cheviotene som sto og spilte var jeg egentlig solgt. Tenkte først og være fornuftig, og forlot butikken før fristelsen ble for stor. På tur ned mot busstasjonen ble det litt prat, og jeg ble av min kjære søster gjort oppmerksom på at man bare lever en gang. Enden på visa ble jo selvfølgelig at vi ruslet tilbake, lyttet litt mer, pratet litt med gutta på butikken, og så var det gjort. Dette var absolutt ikke i budsjettet mitt, men av og til treffer ting så godt at man ikke klarer å stå imot.
    Så i dag dukket det opp to store esker på Posten. Har akkurat fått koblet dem opp og fått hørt litt. Har ikke fått til noen justeringer i det hele tatt simpelthen fordi råkkefoten gjør det umulig og komme seg opp av godstolen. Er helt enig med R.E.S. som i sin test skriver at «Hvis du ikke får fot av disse så har du ikke puls».
    Førsteinntrykket er meget imponerende, og jeg kan med trygghet konkludere med at jeg har puls.

    Jeg solgte mine Arden for ca. 6 uker siden, og min musikksmak er definitivt den gata. Slayer leverte i spektrum :)

    Arden er bare så utrolig kul og vellydende, og ett stort steg opp fra Cheviot i mine øre/øyne. Prisforskjellen ny er latterlig liten sett opp mot hvor mye mer høyttaler du får.

    De trenger ikke så mye kraft for å låte bra, men min mening er at det meste låter bedre om du har nok kraft. Jeg benyttet en Bryston 4B3 på de, med stort hell. Det låt knalltøft. Detaljert med masse overskudd. Andre synes 8 rørwatt gjør susen.

    Men med Slayer, Machine Head, Pantera, Archspire etc. på spillelista ville jeg gått for en litt heftig transistor amp :)
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Det finns inte en enda högtalare i världen som jag skulle byta cheviot mot idag!
    Va lite inne på arden i ca 2 minuter för ett par veckor sedan men insåg att de tar mycket mer plats så det är oaktuellt...
    Det är så härligt att ha dom nästan kloss inpå väggen och ha fullt basregister utan dumma peakar och dippar utan att det går ut över ljudet mer än vid hög volym, då det kan bli lite pressat...
    Men bara att kunna spela johnny cash med tryck i botten och sedan tung techno utan att det protesterar på något vis är fantastiskt!
    Mitt musikbibliotek har närmast exploderat sen jag fick hem dessa...
    Har väldigt svårt att se vad som skulle få mig att byta bort dessa i vardagsrummet.?.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg hørte på Cheviot fordi det var de Stereofil hadde på demo, men gikk for Arden uten å ha hørt dem fordi prisforskjellen opp til dem var liten, og fordi magefølelsen sier at en 15" gir mer av det meste enn en 12" når alt annet er likt. Men jeg kunne nok også levd fint med Cheviot hvis Arden hadde kostet f.eks. dobbelt så mye penger.

    Har iallfall ikke angret et sekund på at jeg kjøpte Arden. Noe av det desidert lureste jeg har gjort av hifi-kjøp sammen med at jeg gikk over til rørforsterker og tok opp vinyl igjen. :)

    Og noen ganger er man uenig, det er lov, og sånn er det bare. For min del funker 48 single ended triode watt helt ypperlig på Arden. :)
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Og noen ganger er man uenig, det er lov, og sånn er det bare. For min del funker 48 single ended triode watt helt ypperlig på Arden. :)
    Så sant som det er sagt. Her fyres Cheviot med 400W Klasse D. Dynamikk som nesten gjør vondt, selv om musikaliteten er i høysetet. Meget god match i mine ører, men sikkert ikke hos alle andre.
    Har en spilleliste på JRiver som inneholder musikk jeg ikke har spilt på mer enn tre måneder. Mye av det på grunn av kjedelig lyd, men med Cheviot ble det et skikkelig hyggelig gjenhør.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    til info tannoy folk, driver å renovere ett eldre par tannoy dc 4000, samme element som sitter i tannoy little gold monitor 12, hva kan man forlange for tannoy dc 4000 på bruktmarkedet. elementene får nytt orginal oppheng og gjordt profft? kassen er hel og pen til å være fra 80 tallet/ tidlig 90 tallet, eller husker ikke helt i farten..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Og noen ganger er man uenig, det er lov, og sånn er det bare. For min del funker 48 single ended triode watt helt ypperlig på Arden. :)
    Så sant som det er sagt. Her fyres Cheviot med 400W Klasse D. Dynamikk som nesten gjør vondt, selv om musikaliteten er i høysetet. Meget god match i mine ører, men sikkert ikke hos alle andre.
    Har en spilleliste på JRiver som inneholder musikk jeg ikke har spilt på mer enn tre måneder. Mye av det på grunn av kjedelig lyd, men med Cheviot ble det et skikkelig hyggelig gjenhør.
    Føler ingen mangel på dynamikk her heller, selv om det er relativt beskjeden effekt. Fikk en vekker når jeg hadde Klipsch og gikk fra 250 watt klasse A/B transistor til 48 watt klasse A rør, sistnevnte spilte ringer rundt den mer enn fem ganger så wattsterke transistorforsterkeren på Klipsch Cornwall III. :) Så min oppfatning er for tiden at strømforsyning er viktigere enn utgangseffekt hvis man har relativt effektive høyttalere.

    Så det blir kanskje mer en smakssak hva man foretrekker av rør og transistor, begge deler kan så klart funke utmerket.

    Men overhodet ikke meningen å gjøre dette til en rør vs. transistor krig, jeg føler bare sterkt for rørenes lydmessige fordeler og prøver å formidle dette etter fattig evne. ;D
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ved nærmere ettertanke kan det jo tenkes at den lydmessige forbedringen jeg opplevde den gangen hadde mye med at jeg gikk fra klasse A/B til single ended klasse A også...
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    til info tannoy folk, driver å renovere ett eldre par tannoy dc 4000, samme element som sitter i tannoy little gold monitor 12, hva kan man forlange for tannoy dc 4000 på bruktmarkedet. elementene får nytt orginal oppheng og gjordt profft? kassen er hel og pen til å være fra 80 tallet/ tidlig 90 tallet, eller husker ikke helt i farten..
    De er uvanlige men prises på nivå med LRM/LGM.
    Er du kjetter selger du elementer separat, enklere frakt, enklere salg og mere penger.
    Hvem hva hvor har bytte av oppheng blitt gjort? Hvilke partnr? Skulle hatt sjøl...
     

    Arnt M

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    40
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    10
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
    Savner du smekket i Arden, eller er du fortsatt happy med å ha byttet? :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.709
    Antall liker
    5.901
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
    Jeg er veldig nysgjerrig på Tannoy Arden og Ø Ikon, er de veldig ulik i lyden?
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror jeg har lest alle sidene på nettet, men spørsmålet mitt er fortsatt ubesvart... Hva er forskjellen på Mk1 og Mk2 av Tannoy D700..? Vet noen av dere?
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
    Savner du smekket i Arden, eller er du fortsatt happy med å ha byttet? :)
    Jeg må vel si at Ø også har smekk så det holder, bare at de er mer korrekt. Det er så mye mer info som kommer ut av Ø, at jeg savner ikke Arden i det heletatt.
    Men de krevde forholdsvis mange timer med innspilling før de løsnet skikkelig.
    Hadde aldri i mitt liv trodd jeg skulle finne en høyttaler i samme prisklasse som Arden, som jeg opplever som vesentlig bedre, men Ø leverer.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
    Jeg er veldig nysgjerrig på Tannoy Arden og Ø Ikon, er de veldig ulik i lyden?
    Ja, det er forholdsvis stor forskjell på de to. Ø er vesentlig kjappere og får frem mye mer nyanser i musikken. Arden låter behagelig uansett hva du setter på, så litt mer toleranse for dårlige innspillinger. Arden har ikke skikelig dypbass, Ø har masser av dypbass.

    Det er mer trykk i slagverk med Arden, og på det er de helt enestående.
    Ø pøser på med detaljer jeg aldri har lagt merke ti før med ett behagelig og dynamisk lydbilde.


    Uansett hva man velger her, så er det duket for en god musikk opplevelse. Men jeg har til slutt gjort riktig valg for min del.
     
    T

    TLN

    Gjest
    hvis du ikke får ut mikro detaljer fra en tannoy Legacy eller prestige, har du for dårlig utstyr, jeg kjøre mbl på mine prestige og har aldri opplevd makan til mikrodynamikk og detaljert lyd:)
    Har aldri sagt jeg ikke fikk mikrodetaljer eller dynamikk med Arden, men Ø Ikon slår de fortsatt på det området.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hei må bare slenge meg på tråden med nyinnkjøpte Arden. Har spillt på de i noen uker nå, og du verden for en musikkformidler i mine ører.
    Har to meget gode forsterkere her, transistor og rør. Transistor lyder bra den, men 300B singelended 9,5 Watt er klart min favoritt :) For en mellomtone, klar og ektefølt !!!
    Har aldri spillt så mye vinyl som nå da bortimot allt høres flott ut, selvsagt forskjell på pressinger som på de gode er virkelig herlig.
    Streamer via Aurender til dac er også helt prima.
    Dette er vel den billigste høyttaler jeg har hatt 70K på mange mange år, og kansje mitt beste kjøp ever.
    Er du ut etter den dypeste heftige kjellerbassen så vil den ikke gi deg det.
    Måtte bare slenge ut noen ord.

    Mvh Arnt Åge
    Er veldig enig i at Arden er helt utrolig. Men mangelen på dypbass var til slutt det som gjorde at jeg solgte mine. Hadde de gått 10hz lenger ned hadde de fortsatt stått her. Men da hadde jeg neppe oppdaget hvor fantastiske Ø Ikon er :)
    Savner du smekket i Arden, eller er du fortsatt happy med å ha byttet? :)
    Jeg må vel si at Ø også har smekk så det holder, bare at de er mer korrekt. Det er så mye mer info som kommer ut av Ø, at jeg savner ikke Arden i det heletatt.
    Men de krevde forholdsvis mange timer med innspilling før de løsnet skikkelig.
    Hadde aldri i mitt liv trodd jeg skulle finne en høyttaler i samme prisklasse som Arden, som jeg opplever som vesentlig bedre, men Ø leverer.
    Fortsatt happy, altså. Good for you! :)
     

    mrts

    Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    31
    Antall liker
    2
    Noen her som vet hvor stor Arden er MED emballasje? Ser ut til at etpar stykker skal hentes i Oslo ila uken... :D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er 8 ja. Nydelig stemmegjengivelse, brukes mest til TV lyd. Men testet litt musikk og, syns dem virker lovende, men merker nå at jeg ikke har hørt så mye på yello uten SVS før. Går ikke veldig dypt, men bassen som er der er knall. Hos meg er det iallfall rimelig myk lyd all over.

    Til 10k syns jeg dem er knallgode, til normalpris, da finnes det nok endel alternativ..
     

    Ante1

    Medlem
    Ble medlem
    01.11.2007
    Innlegg
    17
    Antall liker
    2
    Jeg hentet et sett med XT8, men på den ene høyttaleren så ligger det dempematte over bassporten, men ikke i den andre. Kontaktet Stereofil og fikk svar etter 2 dager, at det skal ligge dempemateriale som dekker bassporten, hva gjør det på deres ?
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hentet et sett med XT8, men på den ene høyttaleren så ligger det dempematte over bassporten, men ikke i den andre. Kontaktet Stereofil og fikk svar etter 2 dager, at det skal ligge dempemateriale som dekker bassporten, hva gjør det på deres ?
    Ligger dempemateriale over bassporten på begge mine iallfall...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg hentet et sett med XT8, men på den ene høyttaleren så ligger det dempematte over bassporten, men ikke i den andre. Kontaktet Stereofil og fikk svar etter 2 dager, at det skal ligge dempemateriale som dekker bassporten, hva gjør det på deres ?
    Er vist bare på ene min og.. :).. Tipper det har forsvinni oppi der et sted, sikkert ligget oppned eller noe. :p.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Melder meg som Tannoy-venn. Sandringham i veslestua fungerer ypperlig til TV-titting og drives lett av Ars Sonum Filhamonia. Dac er en gammel Bel Canto.

    I dette lille rommet trøkker dette aldeles utmerket!

    E6F5F47C-9FEC-436E-8B4D-5CCB862BB0FD.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24
    Litt på halv-tolv foreløpig da ny TV og nye høyttalere kom samtidig og jeg mangler benkeplass. Forsterkeren stod tidligere i kvinneanlegget i hovedstua, men siden den nymotens klasse D forsterkeren som spilte i TV-stua på Epos ES-14 gikk i stykker atter en gang måtte vi inn med rør.

    Blitt glad i disse Sandringhamene og funderer litt på et minioppsett med Autograph Mini ...
     

    Vinylsound

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2009
    Innlegg
    198
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    2
    Skaffet meg et par Kensington GR. Noen som har testet ut ulike forsterkere på disse ?
     

    Rockefot

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2008
    Innlegg
    163
    Antall liker
    84
    Skaffet meg et par Kensington GR. Noen som har testet ut ulike forsterkere på disse ?
    Hadde Kensington GR i drøye to år vel. Prøvde litt forskjellige forsterkere. De trenger ikke mer enn noen få watt for å spille høyt. På øredøvende volum så jeg en sjelden gang 50 watt på Accuphasen. De speiler lyden tydelig mellom forskjellige forsterkere, og resultatet kommer veldig an på forsterkerens karakter. Luxman og Accuphase funker feks brillefint. Bare å prøve seg frem. Men skitt inn, skitt ut :)
    Hadde hatt Kensington GR enda om jeg ikke hadde kjøpt GRF90 pga rommets størrelse.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn