TANNOY

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Ligner fælt på mine DC10A bortsett fra fargen...
     

    Teknikern

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2018
    Innlegg
    31
    Antall liker
    14
    Sted
    Limbo
    Hei.
    Jeg vurderer sterkt et par Kensington GR, men lurer litt på om jeg kanskje har for liten plass til dem. Ser her i tråden at de trives best med litt avstand til hverandre. Jeg har en L-formet stue på 35kvm hvor veggen der anlegget står kun er 3 meter bred. Kan det være at det blir for smalt?
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Jeg har også L-formet stue og spiller på Kensington SE over den korte delen av L'en. Bredden er ca 335 cm og 'innersvingen' på L'en er knappe 160 dyp. Omtrent der befinner frontbaffel seg også.
    Oppfatter ikke dette som problematisk men vil tro at lytteavstanden også vil spille inn.
    FWIW; min er ca 230-240 cm med 60-70 cm avstand til bakvegg.

    Håper dette ikke ble for klønete beskrevet :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    Jeg vurderer sterkt et par Kensington GR, men lurer litt på om jeg kanskje har for liten plass til dem. Ser her i tråden at de trives best med litt avstand til hverandre. Jeg har en L-formet stue på 35kvm hvor veggen der anlegget står kun er 3 meter bred. Kan det være at det blir for smalt?
    Dette går fint, jeg hadde dc10ti i 20 kvm gikk veldig bra. Har Wilson Yvette i samme rommet i dag, det går også veldig bra. Rimelig sikker på at de høyttalerne ville passet meget bra med MA8000.
     

    Teknikern

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2018
    Innlegg
    31
    Antall liker
    14
    Sted
    Limbo
    Hei.
    Jeg vurderer sterkt et par Kensington GR, men lurer litt på om jeg kanskje har for liten plass til dem. Ser her i tråden at de trives best med litt avstand til hverandre. Jeg har en L-formet stue på 35kvm hvor veggen der anlegget står kun er 3 meter bred. Kan det være at det blir for smalt?
    Dette går fint, jeg hadde dc10ti i 20 kvm gikk veldig bra. Har Wilson Yvette i samme rommet i dag, det går også veldig bra. Rimelig sikker på at de høyttalerne ville passet meget bra med MA8000.
    Høres supert ut :)
     

    Teknikern

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2018
    Innlegg
    31
    Antall liker
    14
    Sted
    Limbo
    Jeg har også L-formet stue og spiller på Kensington SE over den korte delen av L'en. Bredden er ca 335 cm og 'innersvingen' på L'en er knappe 160 dyp. Omtrent der befinner frontbaffel seg også.
    Oppfatter ikke dette som problematisk men vil tro at lytteavstanden også vil spille inn.
    FWIW; min er ca 230-240 cm med 60-70 cm avstand til bakvegg.

    Håper dette ikke ble for klønete beskrevet :)

    Ikke klønete, men bra svart. Likte det, for da er jeg et steg nærmere ett valg :cool:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.657
    Antall liker
    4.304
    Sted
    Bartistan
    Haha - jeg innså nettopp at jeg meldte meg inn i målemafiaen med det innlegget :D

    Du kan evt ta en tur hit og tjuvlytte på kassene. Send PM om det kan være av interesse
     
    T

    TLN

    Gjest
    Om noen skulle synes det mangler litt bunn i Arden, så er løsningen ganske enkel :)
    Med alle porter lukket på Arden spiller den ikke vanvittig dypt, så da har jeg testet litt rundt implementering av sub igjen. Cabasse Largo som står på topp her låter helt magisk. En særdels musikalsk sub som blender perfekt med Arden :)

    Musikk i fokus, ikke film.

    Tannoy og Cabasse 2.jpg
    Tannoy og Cabasse.jpg
     
    T

    TLN

    Gjest
    Snasent oppsett, likte sub oppå ardene, selv om suben ser litt pinglete ut;) rettere sagt er vel ardene svær:)
    Ja, de er veldig pinglete :) Men de klarer 120+ db hver :)
    Viktigst av alt er hvor sinnsykt kjappe de er, holder følge med Arden uansett volum og blender fint inn med Arden i lukket form. Kutter subbene på 50hz.
     
    T

    TLN

    Gjest
    sant det:)

    Har mine 2 rel Britannia b2 ved siden, tror Sandringham mine hadde knelt med 42 kg på toppen hehe. men har st 200 på toppen da:)
    Så lenge du har fått dem integrert bra/perfekt, så trenger de jo ikke stå oppå :) Det fungerte bare veldig bra hos meg med den plasseringen.

    ST 200 på toppen er absolutt ikke dumt.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Är det någon som vet hur och när det där vaxet som följer med högtalarna ska användas.
    Hur ofta man ska lägga på osv...?
     
    T

    TLN

    Gjest
    Är det någon som vet hur och när det där vaxet som följer med högtalarna ska användas.
    Hur ofta man ska lägga på osv...?
    Når de er nye, og ca 3 mnd etter det... etter det holder det nok med årlig voksing.
    Men alt er avhengig av solforhold, fuktighet osv.
     

    peraopp

    Medlem
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    6
    Antall liker
    5
    Hei, trenger forslag til senter som kan passe sammen med mine Glenair 15 da Dali Ikon senteren min er sped og lydsignaturen er for ulik.
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Är det någon som vet hur och när det där vaxet som följer med högtalarna ska användas.
    Hur ofta man ska lägga på osv...?
    Når de er nye, og ca 3 mnd etter det... etter det holder det nok med årlig voksing.
    Men alt er avhengig av solforhold, fuktighet osv.
    Har hørt noe annet, nemlig at man ikke trenger bruke voks før det har gått ett år. Har også hørt at den er temmelig tung å jobbe med, og at noen bruker vanlig møbelolje isteden.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Är det någon som vet hur och när det där vaxet som följer med högtalarna ska användas.
    Hur ofta man ska lägga på osv...?
    Når de er nye, og ca 3 mnd etter det... etter det holder det nok med årlig voksing.
    Men alt er avhengig av solforhold, fuktighet osv.
    Har hørt noe annet, nemlig at man ikke trenger bruke voks før det har gått ett år. Har også hørt at den er temmelig tung å jobbe med, og at noen bruker vanlig møbelolje isteden.
    Voksen er grusom å jobbe med, men om du gjør det skikkelig, så blir resultatet deretter. Helt nydelig.
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Får pröva att lägga på lite nån dag tror jag.
    Man gör det för hand väl.?
    Är lite rädd för att skada hörnen bara eftersom de är ganska vassa och lätt att fastna i.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Får pröva att lägga på lite nån dag tror jag.
    Man gör det för hand väl.?
    Är lite rädd för att skada hörnen bara eftersom de är ganska vassa och lätt att fastna i.
    Må gjøres for hånd, og med en klut eller svamp som ikke loer. Bruk god tid å gni det godt inn. Da blir de svært lekre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Är det någon som vet hur och när det där vaxet som följer med högtalarna ska användas.
    Hur ofta man ska lägga på osv...?
    Når de er nye, og ca 3 mnd etter det... etter det holder det nok med årlig voksing.
    Men alt er avhengig av solforhold, fuktighet osv.
    Har hørt noe annet, nemlig at man ikke trenger bruke voks før det har gått ett år. Har også hørt at den er temmelig tung å jobbe med, og at noen bruker vanlig møbelolje isteden.
    Voksen er grusom å jobbe med, men om du gjør det skikkelig, så blir resultatet deretter. Helt nydelig.
    Ikke en jobb jeg gleder meg til, merker jeg. :D

    Frister egentlig mest med en møbelolje som ikke er så slem å jobbe med. Meeeen... blir sikkert til at jeg vokser dem en dag jeg har seriøse fritidsproblemer. :)
     

    pak.k

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    488
    Antall liker
    157
    Sted
    Charlottenberg
    Torget vurderinger
    1
    Jaja- det va inte så illa att vaxa ändå...
    Lite segt men brukbart enkelt.
    Dom blev lite blankare och fick mer djup i träet :)
    Luktar gott hur som helst.
     

    leifeinar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2012
    Innlegg
    227
    Antall liker
    24
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Meget fine priser hos Stereofil på XT 6F (6248,-) og XT 8F (8248,-).

    Er det stor forskjell på disse? har en liten musikk/film krok på 12-14 kvadrat. blir kanskje vel mye med XT 8F ??
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Tanker du trygt kan gå for XT8F, gir deg vesentlig mer headrom.
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Hadde et svakt øyeblikk da jeg stakk innom Stereofil dagen etter Slayerkonserten forrige uke. Sikkert litt preget av etterfesten vi hadde, men da jeg fikk øye på Cheviotene som sto og spilte var jeg egentlig solgt. Tenkte først og være fornuftig, og forlot butikken før fristelsen ble for stor. På tur ned mot busstasjonen ble det litt prat, og jeg ble av min kjære søster gjort oppmerksom på at man bare lever en gang. Enden på visa ble jo selvfølgelig at vi ruslet tilbake, lyttet litt mer, pratet litt med gutta på butikken, og så var det gjort. Dette var absolutt ikke i budsjettet mitt, men av og til treffer ting så godt at man ikke klarer å stå imot.
    Så i dag dukket det opp to store esker på Posten. Har akkurat fått koblet dem opp og fått hørt litt. Har ikke fått til noen justeringer i det hele tatt simpelthen fordi råkkefoten gjør det umulig og komme seg opp av godstolen. Er helt enig med R.E.S. som i sin test skriver at «Hvis du ikke får fot av disse så har du ikke puls».
    Førsteinntrykket er meget imponerende, og jeg kan med trygghet konkludere med at jeg har puls.
     

    Svenna70

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.03.2014
    Innlegg
    84
    Antall liker
    80
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    4
    Tusen takk! Har ikke fått gjort noe fornuftig i kveld. Kun musikknytelse i en haug av forskjellige sjangere. Akkurat nå snurres det vinyl i form av DEE Rangers sitt siste album.
     

    Hifi-girl77

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Innlegg
    1.547
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    Jeg får være ærlig på at jeg er bittelitt misunnelig, har lest litt om disse høyttalerne, dessverre ligger de utenfor min prisrange.

    Det skal også sies at jeg får ikke alltid fot av mine D500 og da faller fristelsen for å se etter noe annet med ujevne mellomrom. Her tror jeg ikke egentlig det er høyttalerne som er problemet, men rom og forsterker. Har hørt at D500 våkner mer med rør-forsterker, så dette ligger på listen min. Kommer nok ikke til å bytte dem ut før dette er forsøkt. De er vakre å se på, og de glimrer jo innimellom litt avhengig av type musikk som spilles, så jeg vet at det bor mye mer i dem.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gratulerer med Cheviot, Legacy serien til Tannoy er høyttalere som bringer fram musikk- og lytteglede. Funker like bra på film og musikk.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Som tidligere eier av Legacy Arden er det på sin plass med en gratulasjon til Svenna70 med sine Legacy Cheviot :)

    Alt positivt som er sagt om Legacy serien er sant :)

    BTW, Slayer leverte bra på sin nest siste norgeopptreden >:D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn