Tandberg Tr2055 og hodetelefoner. Tips mottas.

jahab

Medlem
Ble medlem
11.07.2012
Innlegg
12
Antall liker
1
Har tenkt å anskaffe nye hodetelefoner til hjemmebruk. Hører en del på radio via min Tandberg Tr2055 og cd`er fra min Harman Kardon. En og annen LP snurrer også.
Nå for tiden går det mye i prog:Caravan,Genesis,Camel og i den gata der. Hører også en del på Steely Dan,James Taylor,Paul Simon og amerikansk vestkystrock. Av og til flesker jeg til med Deep Purple, Blue Ôyster Cult og Uriah Heep.
Vil gjerne ha noen anbefalinger for gode telefoner. Kr 3000 er max. Har vurdert Bowers & Wilkins P7.
Hva mener hi-fi folket i kongeriket? :cool:
 

Hæææ

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.09.2014
Innlegg
143
Antall liker
70
Phillips Fidelio er gode.Sennheiser Momentum er også bra.
 

ardilla

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2009
Innlegg
4.491
Antall liker
1.003
Sted
OSLO
Torget vurderinger
3
Har tenkt å anskaffe nye hodetelefoner til hjemmebruk. Hører en del på radio via min Tandberg Tr2055 og cd`er fra min Harman Kardon. En og annen LP snurrer også.
Nå for tiden går det mye i prog:Caravan,Genesis,Camel og i den gata der. Hører også en del på Steely Dan,James Taylor,Paul Simon og amerikansk vestkystrock. Av og til flesker jeg til med Deep Purple, Blue Ôyster Cult og Uriah Heep.
Vil gjerne ha noen anbefalinger for gode telefoner. Kr 3000 er max. Har vurdert Bowers & Wilkins P7.
Hva mener hi-fi folket i kongeriket? :cool:
Skal du bruke Tandbergen bør du bruke hodetelefoner som ikke har for lav impedanse. Sennheiser HD650 og AKGQ701 ligger inafor og er gode hodetelfoner med hver sine fortrinn. HD650 er varmere i klangen med fyldigere bass, Q701 har bedre luftighet.
 

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Innlegg
3.004
Antall liker
1.305
Sted
Rogaland / Sandnes
Jeg tenker med en slik amp kan noen tidstypiske (vintage) hodetelefoner være bra valg, flere av dem kler musikken din godt.

Tenker typisk Fostex og Yamaha orthoer som veldig allsidige hodetelefoner med relativt nøytral lydkarakter og som ikke avslører for mye av ampens eventuelle svakheter iforhold til nye dedikerte hodetelefonforsterkere som er meget stille.

Jeg har selv Yamaha HP1 fra 70 tallet som jeg liker klangen/lyden fra, ikke typisk ultra oppløst som de nye mer påkostede hodetelefonene, men meget musikalske.
Ellers blir det som "ardilla " sier At det muligens kan være viktig å ha litt høy impedans på hodetelefonene.
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.310
Antall liker
16.930
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Jeg synes i hvertfall HD650 fungerte fint mot TR-2075 MkII.
 

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Innlegg
1.858
Antall liker
309
Syntes gamle Koss låt bra på eksemplarer av Tandberg 1000 serien i sin tid.

Nå Bruker jeg ett par Sennheiser HD 450 på Tandberg 3018A og synes det låter himmelsk.
Disse Sennheiser HD 450 ble vel brukt på en TR 2060 og en stund hvis jeg ikke husker feil.
 
Topp Bunn