Tandberg TR-1000 spraker i begge kanaler

toillball

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.04.2012
Innlegg
778
Antall liker
229
Tok meg endelig bryet med å ta en volumpot fra en TR200 og puttet den i min TR1010. Da ble det endelig loudness på begge kanaler, før var det bare på en av de.
TR200'en fikk nå skavanken da...
Har kjøpt slike volumpoter som nevnt over, men de har ulikt antall føtter fra tandberg og jeg vet ikke hva som er hva. Om tid og stunder stekker til kan jeg kanskje prøve å åpne en volumpot og se om noe kan renses\slipes\repareres slik at det virker igjen.
Men veldig godt med TR1010'en iorden igjen.
 

Tandberggutten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2021
Innlegg
203
Antall liker
50
Sted
Levanger
Interessant tråd dette her. Jeg hadde nå et problem med min TR-1000: ved påslag spraka høyre kanal ca 10 sek. så normal etterpå.
I vinter hadde jeg skifta de to elektrolytter 3300 uF i utgang, satt inn 4700uF 63V. De to strømforsyning lot jeg være. (Svært viktig for folk å merke seg som en nevner tidligere her at de to i strømforsyning MÅ være 80V eller 100V så det er sagt!)
Jeg har tro på det som er nevnt her, med trimming og å spille trekkspill på alle knapper. Spraya litt inni venderhus først. Gjorde samme med potmetere.
Nå er sprakinga borte! Så lenge det varer!
 

Tandberggutten

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.11.2021
Innlegg
203
Antall liker
50
Sted
Levanger
Takk for tipset. Skal sjekke. Har heller ikke skifta de to store 3300uF i strømveien, men usikker på om de lager koking/spraking som symptom. Skader vel ikke om de byttes
 
Topp Bunn